Caravan spiegels voor V90CC met caravan van 2,50 meter breed

De nieuwe generatie S en V90
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

steven.vuylsteke schreef: 23.09.2022 - 21:29 Btw de wagen staat wss uit bij het nemen van de foto. Het lijkt me dat de caravan doorhangt. En zo ja, dan zou hij meer in lijn moeten staan tijdens het rijden.
Kijk je de linker spiegel via de zijruit of staat hij meer voorop en kijk je hem langs de voorruit? Ik wou nog wat spelen met posities, maar heb me verzaakt dat te doen.
De wagen stond uit maar dat maakt in ons geval niet uit want wij hebben geen luchtvering maar de caravan is verder ook nog niet uitgebalanceerd qua gewichtsverdeling voor en achter aangezien er nog niks beladen is behalve twee volle gastanken in de disselbak.
Dat wordt nog even puzzelen hoe en wat waar te verdelen!

De linkerspiegel staat zo dat ik via de zijruit kan kijken. Wil nog wat uitproberen door 1 standje naar me toe te klikken en dan de spiegel zelf iets naar buiten te draaien want dan heb ik volledig de spiegel in het zicht. Vandaag zat de rechter bovenhoek van de linkerspiegel net een stukje achter de A-stijl. Geen belemmering voor het zicht naar achteren want dat stukje spiegel laat een stukje van de voorzijde van de caravan zien maar vond het beetje irritant dat dat hoekje net achter de A-stijl zat. Als ik mijn hoofd iets op zij bewoog was het al opgelost maar wil graag de volledige spiegel zien zonder mijn hoofd iets opzij te moeten verplaatsen…
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1721
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Dan staat hij ongeveer in dezelfde positie als de mijne. Ook lichtjes bewegen en ik zie hem volledig. Maar na drie weken heel gewoon. Toen ik zonder caravan reed moest ik wennen aan de positie van de gewone spiegels, zeker rechts.
Ik heb 100kg op de kogel, mss zelf wat meer. Heb niet na elke verhuis gewogen. Rijdt zeer strak, geen geslinger en slechts zelden iets gevoeld van zotte busjes in Duitsland op het linker spoor. Alle spullen zitten in de vakken rond de as, enkel wat licht lang gerief achteraan onder het bed.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

steven.vuylsteke schreef: 24.09.2022 - 16:09 Dan staat hij ongeveer in dezelfde positie als de mijne. Ook lichtjes bewegen en ik zie hem volledig. Maar na drie weken heel gewoon. Toen ik zonder caravan reed moest ik wennen aan de positie van de gewone spiegels, zeker rechts.
Ik heb 100kg op de kogel, mss zelf wat meer. Heb niet na elke verhuis gewogen. Rijdt zeer strak, geen geslinger en slechts zelden iets gevoeld van zotte busjes in Duitsland op het linker spoor. Alle spullen zitten in de vakken rond de as, enkel wat licht lang gerief achteraan onder het bed.
Ons steunwiel is uitgevoerd met gewicht meter en ik zag dat ie al sowieso ruim boven de 100 stond toen we hem gisteren ophaalde. Zoals gezegd staan er twee grote gasflessen in de disselbak en een reservewiel maar verder nog niks van ons spullen. De fietsendrager die erop zit ga ik morgen verwijderen want die gebruiken wij toch niet dus dat scheelt weer iets aan gewicht op de kogel. Voorkant liggen bij ons de bedden en aan de achterzijde de rondzit. Ben benieuwd wat er gebeurt met het balans nadat alle spullen erin zitten.

Wegligging was gisteren goed, zelfs toen we door 2 vrachtwagens werden ingehaald en nummer 3 die op de baan van de afrit reed ook besloot dat ie sneller dan ons wilde rijden en ons aan de rechterkant voorbij kwam merkte je niks ondanks de Truck Sandwich 🫣
Enige op dat moment is dat je gevoel ineens denkt van wat lijkt die rijbaan dan een stukje smaller met je 2,50m brede caravan erachter 😂
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Mike1 schreef: 23.09.2022 - 18:32 Vandaag eindelijk onze Tabbart Puccini opgehaald en gebruik gemaakt van de Bra Vision spiegels. Echt fantastisch stabiel en erg goed zicht naar achter!!
Dondersen mooie combi! Veel geluk en plezier er mee!
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

Hans oet Twent schreef: 24.09.2022 - 20:59
Mike1 schreef: 23.09.2022 - 18:32 Vandaag eindelijk onze Tabbart Puccini opgehaald en gebruik gemaakt van de Bra Vision spiegels. Echt fantastisch stabiel en erg goed zicht naar achter!!
Dondersen mooie combi! Veel geluk en plezier er mee!
Dank je wel Han… we zijn er ook erg blij mee!!
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Mooie en ook stevige caravan en met een tandem as draagt die goed zijn eigen gewicht. Doen campeer plaatsen niet moeilijk met een dubbelasser omdat deze mogelijk meer wringt op de grasveldjes waar je wilt staan?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

Bover schreef: 24.09.2022 - 21:49 Mooie en ook stevige caravan en met een tandem as draagt die goed zijn eigen gewicht. Doen campeer plaatsen niet moeilijk met een dubbelasser omdat deze mogelijk meer wringt op de grasveldjes waar je wilt staan?
Bob, het verschilt per camping.. zijn genoeg campings waar een tandemasser geen probleem is en er zijn er natuurlijk die de hik krijgen 😂
Sommige campings wil je zelf met een tandemasser niet eens naar toe omdat het krap is of te kleine plaatsen.

Qua wringen denk ik dat dat je reuze zal verbazen. Zeker met de Truma XT4 mover kan je echt heel soepel de caravan verplaasten terwijl je er naast staat / mee loopt. De tijd van met de auto ervoor moeten steken en manoeuvreren is geen must meer en denk dat je daarmee meer schade toebrengt dan met de mover!
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

inderdaad de mover....niet aan gedacht omdat ik zelf steek met onze oude 1991 Fleurette...

Gewicht 900kg beladen 4.50 meter lang 2 meter breed en ingeklapt 1.99m hoog uitgeklapt 2.30( niet om mee te rijden uitgeklapt.) 1.99m hoog betekent geen tol extra voor caravan. Bijna en caravan die je onder de arm meeneemt.
Kortom we hebben ook geen spiegels nodig want ik kijk er precies langs met de XC70. Voor de zekerheid neem ik wel spiegels mee mocht iemand vinden dat ze erop moeten.

Mike je hebt een dijk van een klasse caravan, een chique combi. Nogmaals gefeliciteerd Plezier ermee.
Caravan topic dus nog een keertje onze Fleur op forum.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

Bover schreef: 25.09.2022 - 12:09 inderdaad de mover....niet aan gedacht omdat ik zelf steek met onze oude 1991 Fleurette...

Gewicht 900kg beladen 4.50 meter lang 2 meter breed en ingeklapt 1.99m hoog uitgeklapt 2.30( niet om mee te rijden uitgeklapt.) 1.99m hoog betekent geen tol extra voor caravan. Bijna en caravan die je onder de arm meeneemt.
Kortom we hebben ook geen spiegels nodig want ik kijk er precies langs met de XC70. Voor de zekerheid neem ik wel spiegels mee mocht iemand vinden dat ze erop moeten.

Mike je hebt een dijk van een klasse caravan, een chique combi. Nogmaals gefeliciteerd Plezier ermee.
Caravan topic dus nog een keertje onze Fleur op forum.
Dank je wel @Bover, we zijn er ook erg content mee en momenteel druk met inruimen en zojuist de fietsendrager verwijderd van de dissel.

Jou Fleurette heeft in elk geval lekker compacte maten!! Met 1,99 hoog betekent dat ik net boven je caravan uit steek als ik er naast zou staan 😂😂 das makkelijker schoonmaken dan met een trap naast de Tabbart de hele lengte langs aan beide zijde 🤔
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”