T6 350 of 398 PK?

De Nieuwe XC60
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

OGA244 schreef: 25.07.2022 - 07:16 Optellen werkt natuurlijk slechts tot het moment dat de electro motor afhaakt.. Daarna is er alleen nog maar een benzinemotor actief
De erad stopt toch rond 150 kmh?, dat haal je met een pk of 50 al
RC1963
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 14.09.2021 - 11:57

Jelmer de Jong schreef: 24.07.2022 - 15:07 Die supercharger heeft weinig nut als je het turbogat volledig met elektro op kan vangen.
Hallo,

Ik heb de T8 short range MY21 met Polestar software maar ik heb wel degelijk een turbogat tot +/- 2750-3000 rpm.
En je zou zeggen dat - met de Polestar software - de automaat nog sneller zou schakelen, maar helaas blijft het zo dat als je rustig aan het cruisen bent en vol het gaspedaal intrapt, het het toch een seconde of iets meer duurt voordat er iets gebeurd. De auto is niet direct bij de les.
Je zou idd zeggen dat je hier met een electrische motor en supercharger geen last meer van zou moeten hebben maar toch ..
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4609
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Probeer de Polestar Engineerd stand eens.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
RC1963
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 14.09.2021 - 11:57

Die probeer ik dagelijks ;-)
Hij is iets sneller qua opname als in de ouderwetse Powerstand (voordat de Polestar software erop zat) maar er blijft een gat.
XC60-rijder
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21.01.2021 - 16:28

RC1963 schreef: 22.09.2022 - 16:15
Jelmer de Jong schreef: 24.07.2022 - 15:07 Die supercharger heeft weinig nut als je het turbogat volledig met elektro op kan vangen.
Hallo,

Ik heb de T8 short range MY21 met Polestar software maar ik heb wel degelijk een turbogat tot +/- 2750-3000 rpm.
En je zou zeggen dat - met de Polestar software - de automaat nog sneller zou schakelen, maar helaas blijft het zo dat als je rustig aan het cruisen bent en vol het gaspedaal intrapt, het het toch een seconde of iets meer duurt voordat er iets gebeurd. De auto is niet direct bij de les.
Je zou idd zeggen dat je hier met een electrische motor en supercharger geen last meer van zou moeten hebben maar toch ..
Kan ik beamen. Ook in bezit van T8 model 2021 met Polestar. Fantastische wagen, maar er zit een beste vertraging in als ik hetzelfde doe. Heb er mee leren leven, maar had dit niet verwacht.
Gebruikersavatar
XC60silverdawn
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12

Als je vol het gaspedaal imdrukt schakelt de bak 2 versnellingen terug. En dat kost (helaas) tijd.
Als je wat voorzichtiger gas geeft trekt hij door in de versnelling en heb je geen vertraging.
Maar dan is de acceleratie wel wat minder. Het is het een of het ander 😀.
(Mijn ervaring. Is wel een T6 en geen T8 polestar)
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

Dat is inderdaad een probleem waar meer merken wat last mee hebben.
Las dat het bij een 10 versn. automaat nog meer speelde.
Maar dit heeft niks met een turbogat te maken.
Zelf schakelde ik voor een inhaal maneuvre handmatig terug, reageert hij veel sneller als je gasgeeft omdat je al met 4000 rpm begint.

Eric
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”