V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3726
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Heb ik ook gehad in 2013.
GS zette er een ruilbak in. Idee misschien voor jou?
Was ook niet best maar werd wel 100% in orde gemaakt.
Zie mijn eerste posting op dit forum.
GS zette er een ruilbak in. Idee misschien voor jou?
Was ook niet best maar werd wel 100% in orde gemaakt.
Zie mijn eerste posting op dit forum.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik zou eerst even een belletje wagen naar Gery inderdaad (www.powerflush.nl) voor advies. Weet niet waar je de bak hebt laten spoelen de laatste keer maar mogelijk is hier iets niet helemaal goed gegaan en / of heeft hij een goede tip voor je. Hoop voor jullie dat de D6 nog lang mee mag gaan!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Voor dat bedrag wordt die inderdaad zeker niet gerepareerd...
Goede tip! Ik ga Gery even benaderen. Dank je wel!
De V60 is altijd in onderhoud geweest bij onze Volvo dealer. Dus ook daar is de powerflush voor de 2e keer uitgevoerd (wel een andere vestiging, maar dat komt door een reorganisatie).Gouwe schreef: ↑01.09.2022 - 20:41 Ik zou eerst even een belletje wagen naar Gery inderdaad (www.powerflush.nl) voor advies. Weet niet waar je de bak hebt laten spoelen de laatste keer maar mogelijk is hier iets niet helemaal goed gegaan en / of heeft hij een goede tip voor je. Hoop voor jullie dat de D6 nog lang mee mag gaan!
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat het bij de dealer is gebeurd zegt mij niet zoveel. Heb dat de eerste keer daar ook laten doen, na 5000 km een slippende bak, want niet goed gespoeld bleek. Mijn persoonlijke mening is dat je dit het beste door een specialist kan laten doen en dan ben je bij Gery wel aan het goede adres. Ben benieuwd naar wat zijn reactie is.
Maar begrijp ik goed dat de auto ruim 5 ton op de teller heeft en maar 2x is geflushed? Hoop voor je dat het goed komt,
Maar begrijp ik goed dat de auto ruim 5 ton op de teller heeft en maar 2x is geflushed? Hoop voor je dat het goed komt,
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De eerste powerflush door onze dealer zorgde voor een "nieuwe automaat" gevoel. De tweede flush is ook prima verlopen! Pas na meer dan 10k km en een reis naar Turkije is de automaat problemen gaat vertonen.Gouwe schreef: ↑02.09.2022 - 20:42 Dat het bij de dealer is gebeurd zegt mij niet zoveel. Heb dat de eerste keer daar ook laten doen, na 5000 km een slippende bak, want niet goed gespoeld bleek. Mijn persoonlijke mening is dat je dit het beste door een specialist kan laten doen en dan ben je bij Gery wel aan het goede adres. Ben benieuwd naar wat zijn reactie is.
Maar begrijp ik goed dat de auto ruim 5 ton op de teller heeft en maar 2x is geflushed? Hoop voor je dat het goed komt,
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Als het idee is dat je elke 100K de bak preventief spoelt dan lijkt me dat dit in jullie geval al vier keer gedaan zou kunnen zijn en als er klachten komen 10K na het spoelen is het dus heel goed mogelijk dat de tweede flush of niet goed is uitgevoerd of te laat waardoor de slijtage van de bak al te ver heen was op het moment van spoelen. Sowieso, ruim 500K voor een automaat lijkt mij geen schande..... Maar goed ik ben geen specialist en Gery is dat wel dus benieuwd naar zijn reactie.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Volgende week zaterdag hebben we een afspraak!Gouwe schreef: ↑03.09.2022 - 10:48 Als het idee is dat je elke 100K de bak preventief spoelt dan lijkt me dat dit in jullie geval al vier keer gedaan zou kunnen zijn en als er klachten komen 10K na het spoelen is het dus heel goed mogelijk dat de tweede flush of niet goed is uitgevoerd of te laat waardoor de slijtage van de bak al te ver heen was op het moment van spoelen. Sowieso, ruim 500K voor een automaat lijkt mij geen schande..... Maar goed ik ben geen specialist en Gery is dat wel dus benieuwd naar zijn reactie.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ben heel benieuwd en hoop met jullie mee dat het allemaal weer goed komt / mee valt. Succes!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
@Gouwe @RoaldH ik houd jullie op de hoogte! Thanks voor de tips!
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Hoe ging de afspraak?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
@Gouwe heb ik reeds (voor een deel) op de hoogte gesteld van onze afspraak bij GS.
Onderstaande bericht is vanuit mijn vader en ik hoop dat jullie hierin kunnen meedenken/adviseren.
Beste allen,
Ik heb een Volvo V60 PIH uit maart 2014, destijds nieuw aangeschaft en sindsdien altijd volgens het onderhoudsboekje door de dealer laten onderhouden. De auto heeft inmiddels 455.000 km op de teller staan! Vlak voor onze zomervakantie van dit jaar heb ik uit preventieve overwegingen de automaat laten spoelen en reinigen (voor de kenners flushen). Gedurende de vakantie merkte ik een afname van het vermogen maar vooral ook trillingen bij lage toeren en hoge versnellingen (m.n. in de zesde versnelling bij het berijden van een (licht steile) helling). Bij terugkomst heb ik de auto laten inspecteren door de dealer waaruit bleek dat de koppelomvormer defect is en de versnellingsbak gereviseerd moet worden. En die operatie zou maar liefst € 4.500 moeten gaan kosten. Jullie begrijpen dat dit uit bedrijfseconomisch oogpunt niet verantwoord is. Na het bezoek aan de dealer zijn wij bij GS Powerflush in Uden geweest. Toen bleek dat er ca. 3 liter te veel versnellingsbakolie in zat, bij een toegestane hoeveelheid van 7,8 liter komt dit neer op een overschrijding van ruim 35%. Volgens Gery Slot van GS Powerflush leidt dit oververhitting van de versnellingsbak en daarbinnen tot een verhoogde druk wat niet per definitie een defecte koppelomvormer/versnellingsbak oplevert. De leeftijd en de hoge km-stand van de auto hebben ongetwijfeld slijtage tot gevolg waardoor de versnellingsbak vroeg of laat gereviseerd zou moeten worden maar wanneer dit mag zijn is natuurlijk koffiedik kijken. Met welke kenner(s) zou ik hierover mogen klankborden? Wij hebben nu namelijk dispuut met de dealer over de in zijn ogen passende oplossing. Voordat ik vervolgstappen onderneem wil ik mij goed laten informeren door mensen die hierin gespecialiseerd zijn of kennis van deze voor mij taaie materie hebben. Alvast bedankt!
Onderstaande bericht is vanuit mijn vader en ik hoop dat jullie hierin kunnen meedenken/adviseren.
Beste allen,
Ik heb een Volvo V60 PIH uit maart 2014, destijds nieuw aangeschaft en sindsdien altijd volgens het onderhoudsboekje door de dealer laten onderhouden. De auto heeft inmiddels 455.000 km op de teller staan! Vlak voor onze zomervakantie van dit jaar heb ik uit preventieve overwegingen de automaat laten spoelen en reinigen (voor de kenners flushen). Gedurende de vakantie merkte ik een afname van het vermogen maar vooral ook trillingen bij lage toeren en hoge versnellingen (m.n. in de zesde versnelling bij het berijden van een (licht steile) helling). Bij terugkomst heb ik de auto laten inspecteren door de dealer waaruit bleek dat de koppelomvormer defect is en de versnellingsbak gereviseerd moet worden. En die operatie zou maar liefst € 4.500 moeten gaan kosten. Jullie begrijpen dat dit uit bedrijfseconomisch oogpunt niet verantwoord is. Na het bezoek aan de dealer zijn wij bij GS Powerflush in Uden geweest. Toen bleek dat er ca. 3 liter te veel versnellingsbakolie in zat, bij een toegestane hoeveelheid van 7,8 liter komt dit neer op een overschrijding van ruim 35%. Volgens Gery Slot van GS Powerflush leidt dit oververhitting van de versnellingsbak en daarbinnen tot een verhoogde druk wat niet per definitie een defecte koppelomvormer/versnellingsbak oplevert. De leeftijd en de hoge km-stand van de auto hebben ongetwijfeld slijtage tot gevolg waardoor de versnellingsbak vroeg of laat gereviseerd zou moeten worden maar wanneer dit mag zijn is natuurlijk koffiedik kijken. Met welke kenner(s) zou ik hierover mogen klankborden? Wij hebben nu namelijk dispuut met de dealer over de in zijn ogen passende oplossing. Voordat ik vervolgstappen onderneem wil ik mij goed laten informeren door mensen die hierin gespecialiseerd zijn of kennis van deze voor mij taaie materie hebben. Alvast bedankt!
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Kerel, wat bagger dit voor je vader. Ik denk dat we hier met zijn allen wel willen meedenken, maar even voor de duidelijkheid: waar zoek je precies hulp: juridisch of kennis van automaten? En is het probleem nu door het opnieuw spoelen bij Gery opgelost? En welk dispuut heeft je vader nu precies met de dealer? En wat heeft Gery gezegd over de staat van de bak, want ja dat het na 4,5ton een keer ophoudt is zeker, maar wat is zijn prognose?
En hier heeft je vader niet zoveel aan, maar voor mij wel weer een bevestiging dat je spoelen het beste aan een specialist over kunt laten die dat elke dag doet.
En hier heeft je vader niet zoveel aan, maar voor mij wel weer een bevestiging dat je spoelen het beste aan een specialist over kunt laten die dat elke dag doet.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik denk dat mijn vader vooral iemand met technische kennis zoekt. Het probleem is niet opgelost na ons bezoek aan GS.
Gery gaf aan dat de automaat goed schakelt voor z’n km stand. Het is echt alleen in de lage toeren dat de auto begint met schokken en dit komt door een defecte koppelomvormer. Prestaties nemen met de dag af.
Dealer heeft veel te veel olie in de bak gedaan ten tijde van hun “flushactie”. Echter hadden we voor die actie geen problemen met de automaat en zijn die ontstaan na de onderhoudsbeurt en ten tijde van onze zomervakantie met 40+ graden en hellingen waar je U tegen zegt.
Bij het uitlezen bij GS ook alleen maar foutmeldingen mbt de automaat: hoge temperatuur.
Gery gaf aan dat de automaat goed schakelt voor z’n km stand. Het is echt alleen in de lage toeren dat de auto begint met schokken en dit komt door een defecte koppelomvormer. Prestaties nemen met de dag af.
Dealer heeft veel te veel olie in de bak gedaan ten tijde van hun “flushactie”. Echter hadden we voor die actie geen problemen met de automaat en zijn die ontstaan na de onderhoudsbeurt en ten tijde van onze zomervakantie met 40+ graden en hellingen waar je U tegen zegt.
Bij het uitlezen bij GS ook alleen maar foutmeldingen mbt de automaat: hoge temperatuur.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Lijkt me onwaarschijnlijk dat er met een spoelmachine, 3 liter olie teveel in de bak zit.rsnhakan schreef: ↑28.09.2022 - 17:28 ... dit jaar heb ik uit preventieve overwegingen de automaat laten spoelen en reinigen (voor de kenners flushen).
...
Toen bleek dat er ca. 3 liter te veel versnellingsbakolie in zat, bij een toegestane hoeveelheid van 7,8 liter komt dit neer op een overschrijding van ruim 35%.
Wat hier gebeurd is, is énkel olie afgelaten, en opnieuw gevuld.
De olie die blijft zitten in de koppelomvormer (zit lager dan de aflaatplug), hadden ze blijkbaar niet op gerekend...
Been there done that and got the t-shirt...
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Exact! Dat is ook wat Gery aan gaf. Wat was er bij jou aan de hand? Ook een defecte koppelomvormer aan overgehouden?Ludo schreef: ↑28.09.2022 - 22:46Lijkt me onwaarschijnlijk dat er met een spoelmachine, 3 liter olie teveel in de bak zit.rsnhakan schreef: ↑28.09.2022 - 17:28 ... dit jaar heb ik uit preventieve overwegingen de automaat laten spoelen en reinigen (voor de kenners flushen).
...
Toen bleek dat er ca. 3 liter te veel versnellingsbakolie in zat, bij een toegestane hoeveelheid van 7,8 liter komt dit neer op een overschrijding van ruim 35%.
Wat hier gebeurd is, is énkel olie afgelaten, en opnieuw gevuld.
De olie die blijft zitten in de koppelomvormer (zit lager dan de aflaatplug), hadden ze blijkbaar niet op gerekend...
Been there done that and got the t-shirt...
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Begrijp ik dan goed dat je op zoek bent naar iemand met technische kennis om de dealer aansprakelijk te stellen? En dat Gery geen onderdeel wil zijn van de discussie (mogelijk omdat hij zelf de apparatuur aan de dealer heeft geleverd)? Wil je juridisch sterk staan moet je denk ik richting een automaat revisie specialist zoals Autrans, Ganzeboom en de naam van Varioclean schiet me ook nog te binnen (als die nog bestaan).
Misschien is een deelrevisie mogelijk: https://www.ganzeboom.net/versnellingsb ... elomvormer
Hoe reageerde de dealer überhaupt op jullie verhaal en is er geen mogelijkheid om er samen uit te komen? Veel succes en hoop met jullie op een goede afloop.
Misschien is een deelrevisie mogelijk: https://www.ganzeboom.net/versnellingsb ... elomvormer
Hoe reageerde de dealer überhaupt op jullie verhaal en is er geen mogelijkheid om er samen uit te komen? Veel succes en hoop met jullie op een goede afloop.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Als Gery de apparatuur had geleverd, hadden we dit probleem niet (ga ik van uit). Gery wil zeker aanspreekpunt zijn.Gouwe schreef: ↑29.09.2022 - 06:53 Begrijp ik dan goed dat je op zoek bent naar iemand met technische kennis om de dealer aansprakelijk te stellen? En dat Gery geen onderdeel wil zijn van de discussie (mogelijk omdat hij zelf de apparatuur aan de dealer heeft geleverd)? Wil je juridisch sterk staan moet je denk ik richting een automaat revisie specialist zoals Autrans, Ganzeboom en de naam van Varioclean schiet me ook nog te binnen (als die nog bestaan).
Misschien is een deelrevisie mogelijk: https://www.ganzeboom.net/versnellingsb ... elomvormer
Hoe reageerde de dealer überhaupt op jullie verhaal en is er geen mogelijkheid om er samen uit te komen? Veel succes en hoop met jullie op een goede afloop.
Uit het verhaal van mijn vader is wellicht al op te maken dat er geen passende oplossing is geboden (waar wij ons in konden vinden). Betreft trouwens Volvo Nieuwenhuijse in Apeldoorn (we zijn al sinds 2005 klant (4 nieuwe auto's besteld) en na de sluiting van vestiging Deventer meegegaan naar Apeldoorn).
Bedankt voor de tips. Ik zal dit doorgeven aan mijn vader.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14397
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Varioclean zou ik niet doen.... kun je beter naar Thomassen in Lunteren gespecialiseerd in bakken en
naar het familiebedrijf met goede naam https://www.vanloonautobedrijf.nl/volvospecialist/ en je hebt Nordic Volvo in Heerhugowaard
naar het familiebedrijf met goede naam https://www.vanloonautobedrijf.nl/volvospecialist/ en je hebt Nordic Volvo in Heerhugowaard
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....