Airco XC 40

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Hallo Volvo rijders.
Vandaag bracht ik een bezoek aan Rotterdam, en op de terugweg dacht ik de airco even in te schakelen. Temp ingesteld op 22gr. Werd het me daar toch een partijtje warm in de auto, niet normaal. Temp op 17 gr, en m,n hand voor de vent- opening. Bleef hete lucht blazen. Airco uit. Bleef hete lucht blazen. :( Op parking gestopt, deuren open, ff luchten. Motorkap open. Ik kon niks vreemds ontdekken. Bleef hete lucht blazen. Met ventilator uit hé? Het was niet om te harden. :'( Ik dacht na stilstand, weer alles normaal? (dat gebeurt wel vaker) Nee dus. Dat laatste stuk naar huis, met ramen op een kier. Nu geeft de BC al een week aan, dat ik om een servicebeurt moet. Dat klopt ook. De service beurt staat gepland op vrijdag 7 oktober. Zou dit een software probleem zijn? Wat denken jullie? :-/
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Ik heb dit ook wel eens gehad. Maar dan op een hete zomerdag. :'(

De volgende dag was alles weer normaal. Ik denk daarom aan een hickup van de software.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
ulti
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 15.08.2020 - 18:44
Locatie: Kampen

Herkenbaar, zelfde ‘probleem’ 1x gehad in 2 jaar tijd. Software bugje ?…?
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

De software. Dat denk ik ook. Vanmiddag m,n rondje Zeeland gemaakt. Op de terugweg de airco ingeschakeld op 23 gr (buiten 17gr) Hij bleef koude lucht blazen. Ik durfde de temp niet op te schroeven, omdat ik bang was, net als gisteren, het gevoel te hebben door de Sahara te rijden. Je weet wel, met piramide en overstekende kamelen en zo... ;) Dus ik zing dit weekje nog wel uit zo, tot a.s. vrijdag in Halsteren. :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Helaas zitten er allerlei van dit soort fouten in de software, waarbij systemen niet reageren op de input van de gebruiker. Bij de airco hebt ik het ook een paar keer gemerkt, net zoals bij de volumeregeling van DAB en ook de schopbeweging om de achterklep te openen. Allemaal voorbeelden waarbij het systeem de input wel ontvangt maar er vervolgens niets mee doet. De software zou een flinke bugfixronde moeten ondergaan.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

dimitripb schreef: 30.09.2022 - 19:01 Helaas zitten er allerlei van dit soort fouten in de software, net zoals bij de volumeregeling van DAB.
Nou je het zegt, dat heb ik ook een keer gehad dat de volumeknop niet reageerde, en de (DAB) radio gewoon hard bleef staan. :( Na de auto even stil en uit te zetten, was alles weer normaal.

Gek hé? Ik moet bij DAB altijd denken aan: Dortmunder Atiën Brauerei. :lol: :lol:
Of net als VOC: Verenigde Oost-Indische Compagnie. :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”