shuifdak probleem - opgelost

Plaats reactie
pbstok
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19.06.2021 - 11:19

hallo,

sinds vandaag doet mijn shuifdak vreemd.

alles werkt hij gaat open dicht en kantelt ook zoals het moet maar de knop om het geheel te bedienen werkt niet meer zoals daarvvor.

ik dien deze naar beneden te drukken wil er iets gebeuren. naar achter trekken zou normaal het dak open moeten gaan maar dan doet hij niks.

heeft iemand ook een gelijke ervaring gehad? ik zou dat graag willen weten zodat ik het juiste onderdeel vervang om dit op te lossen.

auto zekering heb ik al eruit gehaald en weer erin na 15 minuten. Verder heb ik ook de accu gedurende een half uur ontkoppeld. Helaas wil hij daarna ook niet werken naar behoren.
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Geen idee. Maar het zou de schakelaar kunnen zijn.
Kan je laten beoordelen door de dealer? Of zelf op te lossen door een gebruikt bovenpaneel te kopen.
Maar ik weet niet of je iets handig bent. Tis niet heel moeilijk om zelf te doen.

Sorry dat ik je niet meer kan helpen.
pbstok
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19.06.2021 - 11:19

probleem is opgelost met de hulp van de volvo dealer. Die gaf aan dat het dak opnieuw moest calibreren. Dit doe je door het knop van het dak ingedrukt te houden totdat het raam totaal open en dicht gaat.
Gebruikersavatar
kawazxr
3rd Gear member
Berichten: 266
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Mooi dat het opgelost is voor je en fijn van de dealer om dit zo te verhelpen, erg handig tip voor eventuele zelfde soort problemen met een schuifdak.
Bedankt voor de terug koppeling.
S60 T8 R-Design Hybride
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Zo kan je ook je zijramen kalibreren als ze niet goed sluiten
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”