Dashcam

De Nieuwe XC60
PatN
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 13.12.2015 - 15:20

Even een vraagje. Op AliExpress zie ik diverse dashcams te koop staan voor een xc60 modeljaar 2019-2021. Voor modeljaar 2022 blijkt de kap achter de binnenspiegel anders vormgegeven te zijn. Inmiddels heb ik nu twee camera’s liggen die dus niet passend zijn voor 2022 doordat ze het model van voor de facelift hebben geleverd.
Weet iemand waar wel een dashcam voor modeljaar 2022 en verder te koop is?
XC60-rijder
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21.01.2021 - 16:28

Hier een linkje https://www.aliexpress.com/item/4001143 ... Q0rC6s44i4
Weet niet of ze beter zijn dan die van mij (2020). Geen constante spanning met aansluiting achter de achteruitkijkspiegel, dus camera herstart elke keer als motor gestart wordt. Op zich niet erg, ware het niet dat de opnames van verkeerde datum/tijd stempel worden voorzien.
TrabantGT
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04.03.2021 - 10:39

Ik heb gewoon een Kenwood DRV-A601W dashcam gekocht, draadjes weggewerkt, achter de spiegel geplakt, niemand heeft er last van. Beste uit de test, maakt prima opnames, ook in het donker. Met polaroid filter, dus geen hinderlijke glare. En ook met achtercamera te bestellen. En dashcams gaan regelmatig kapot door de extreme temperaturen waaraan ze blootgesteld worden, dus vervangen is ook makkelijk. Ik heb al 10 jaar ervaring met dashcams. Ik zou geen dedicated dashcam aanschaffen.
PatN
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 13.12.2015 - 15:20

Ik heb inmiddels bij FITCAMX een camera gekocht. Past perfect en eenvoudig te plaatsen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Rowhan
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 03.06.2022 - 09:09

Ik heb deze camera ook besteld, inclusief achtercamera. weet je of de parkeermodus eenvoudig te installeren is?
PatN
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 13.12.2015 - 15:20

Als de parkeermodus aanwezig is zou dat via de app in te stellen moeten zijn
Gebruikersavatar
XC60 adept
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 11.03.2022 - 13:04

Ook ik heb via FITCAMX eind december een dashcam gekocht op basis van ervaringen van andere leden hier. Met name het simpele installatiegemak en aanwezige bedrading gaf bij mij de doorslag. Op Youtube staat een duidelijk filmpje hoe de camera geinstalleerd dient te worden. FITCAMX vraagt bij bestelling altijd nog even na van welk type Volvo en bouwjaar de auto is. Zoals PatN op de foto laat zien is de dashcam een bijna onzichtbaar onderdeel van de auto...! Ben in afwachting...!
Een zwarte Volvo XC60 R-design eind 2020
Gebruikersavatar
Rowhan
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 03.06.2022 - 09:09

ondertussen is de mijne aangekomen, is inderdaad echt plug & play, echter kruipt er wat meer moeite in voor de hardwiring voor parkeermodus. ook is de kabel voor de achtercamera 50 cm te kort.
Herbie21
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 24.01.2022 - 22:10

De fitcamx van het weekend besteld, voor een my22, wordt ergens volgende week bezorgd, ben benieuwd!
Gebruikersavatar
XC60 adept
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 11.03.2022 - 13:04

Heb de fitcamx inmddels binnen. Geadviseerd wordt de 64 mb micro-card te formateren. Op mijn (windows) pc weigert die echter de micro-card via de bijgeleverde usb-stick te herkennen. Iemand ook een soortgelijk “ probleem” gehad.
Een zwarte Volvo XC60 R-design eind 2020
Gebruikersavatar
Rowhan
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 03.06.2022 - 09:09

XC60 adept schreef: 06.01.2023 - 12:19 Heb de fitcamx inmddels binnen. Geadviseerd wordt de 64 mb micro-card te formateren. Op mijn (windows) pc weigert die echter de micro-card via de bijgeleverde usb-stick te herkennen. Iemand ook een soortgelijk “ probleem” gehad.
Ik had een 128Gb micro SD kaart bijgeleverd, echter was deze ineens uit de dashcam toen ik deze wou aanzetten... geen idee hoe dit eruit is geraakt maar waarschijnlijk bij het installeren. Had dus de micro sd van mijn GOpro genomen ( https://www.coolblue.be/nl/product/9113 ... apter.html ) hiervan gezien dat er geen bestanden op stonden, en nadien werkte alles gewoon perfect.
Gebruikersavatar
XC60 adept
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 11.03.2022 - 13:04

Dank voor de respons Rowhan! De dashcam werkt inmiddels ! Via de app op de telefoon zijn beelden perfect te volgen. De beelden zijn werkelijk haarscherp. Moet alleen nog even ontdekken hoe beelden via de mobiel opgeslagen cq. gebruikt kunnen worden in geval van issues waar de dashcam uiteindelijk voor bedoeld is..!
Een zwarte Volvo XC60 R-design eind 2020
Gebruikersavatar
Rowhan
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 03.06.2022 - 09:09

XC60 adept schreef: 14.01.2023 - 15:41 Dank voor de respons Rowhan! De dashcam werkt inmiddels ! Via de app op de telefoon zijn beelden perfect te volgen. De beelden zijn werkelijk haarscherp. Moet alleen nog even ontdekken hoe beelden via de mobiel opgeslagen cq. gebruikt kunnen worden in geval van issues waar de dashcam uiteindelijk voor bedoeld is..!
Heb je de dashcam ook Hardwired? ik had hiervoor de extra fuse cable set gekocht, maar denk deze er terug uit te gooien... die sensor blijkt niet echt super te werken.
Loki
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 12.04.2023 - 23:12

XC60 adept schreef: 14.01.2023 - 15:41 Dank voor de respons Rowhan! De dashcam werkt inmiddels ! Via de app op de telefoon zijn beelden perfect te volgen. De beelden zijn werkelijk haarscherp. Moet alleen nog even ontdekken hoe beelden via de mobiel opgeslagen cq. gebruikt kunnen worden in geval van issues waar de dashcam uiteindelijk voor bedoeld is..!
Hoe bevalt deze dashcam nu? Ik las ook veel mensen die storingen ondervinden door deze montage maar ook weer hele goede reviews.

Ik wil er eentje voor de v60 namelijk! Ben benieuwd
  • Volvo V60 T5 Momentum, 2018
Gebruikersavatar
XC60 adept
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 11.03.2022 - 13:04

Goedemorgen Loki,

Heb de dashcam nu inmiddels ook in werking gezien voor een lange rit naar Zuid-Europa, en ik kan niet anders zegggen dat hij perfect werkt waar hij voor bedoeld is. Heb alleen het geluid uitgezet via de app op de telefoon, want elke conversatie staat op de opnamen, terwijl het uiteindelijk om de beelden gaat voor eventuele bewijslast. Had ter voorkoming van extreme warmte in de auto, een Volvo zonnescherm aangeschaft wat aan de binnenkant van de ruit dient aangebracht te worden. Bij plaatsen van dit scherm is het even manouvreren om het scherm langs de dashcam te krijgen. Kan de dashcam echt aanbevelen: beelden zijn haarscherp, je hoeft nooit iets aan te zetten, bij start doet de dashcam het vanzelf, en afhankelijk van je "microcard" blijven de beelden voor langere tijd beschikbaar. Heb zelfs de beelden van de servicebeurt in de garage nog eens bekeken, waarop te zien was hoe de garage met de auto "omgaat"! Mocht je nog vragen hebben laat het me maar weten...!
Een zwarte Volvo XC60 R-design eind 2020
Loki
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 12.04.2023 - 23:12

XC60 adept schreef: 23.06.2023 - 10:58 Goedemorgen Loki,

Heb de dashcam nu inmiddels ook in werking gezien voor een lange rit naar Zuid-Europa, en ik kan niet anders zegggen dat hij perfect werkt waar hij voor bedoeld is. Heb alleen het geluid uitgezet via de app op de telefoon, want elke conversatie staat op de opnamen, terwijl het uiteindelijk om de beelden gaat voor eventuele bewijslast. Had ter voorkoming van extreme warmte in de auto, een Volvo zonnescherm aangeschaft wat aan de binnenkant van de ruit dient aangebracht te worden. Bij plaatsen van dit scherm is het even manouvreren om het scherm langs de dashcam te krijgen. Kan de dashcam echt aanbevelen: beelden zijn haarscherp, je hoeft nooit iets aan te zetten, bij start doet de dashcam het vanzelf, en afhankelijk van je "microcard" blijven de beelden voor langere tijd beschikbaar. Heb zelfs de beelden van de servicebeurt in de garage nog eens bekeken, waarop te zien was hoe de garage met de auto "omgaat"! Mocht je nog vragen hebben laat het me maar weten...!
Dat klinkt heel goed! Zou je mij kunnen laten weten welke jij hebt of een linkje? Ik denk dat elke Aliexpress wel het zelfde is qua kwaliteit maar toch.

Heb jij ook de parkeermodus aangesloten?
  • Volvo V60 T5 Momentum, 2018
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Het niet opnemen van geluid:
Achteraf kan je op je filmpjes altijd nog het geluid uitzetten en zelfs (met een edit programma) het geluid verwijderen.
Maar als je toch het geluid nog eens nodig hebt;
bijvoorbeeld: voor, tijdens en na een aanrijding of wat voor onverwachte situatie dan ook.
Om een completer beeld van de situatie te kunnen hebben.
Je weet maar nooit.

Bedenk ook, dat je gps-snelheid zichtbaar is op je filmpjes, dus......
Gebruikersavatar
XC60 adept
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 11.03.2022 - 13:04

Dat klinkt heel goed! Zou je mij kunnen laten weten welke jij hebt of een linkje? Ik denk dat elke Aliexpress wel het zelfde is qua kwaliteit maar toch.



Op youtube kun je zien hoe simpel de fitcamx kan worden aangesloten en nauwelijks opvalt achter de spiegel!
Een zwarte Volvo XC60 R-design eind 2020
Loki
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 12.04.2023 - 23:12

XC60 adept schreef: 23.06.2023 - 17:38 Dat klinkt heel goed! Zou je mij kunnen laten weten welke jij hebt of een linkje? Ik denk dat elke Aliexpress wel het zelfde is qua kwaliteit maar toch.



Op youtube kun je zien hoe simpel de fitcamx kan worden aangesloten en nauwelijks opvalt achter de spiegel!
Zie helaas niet het model van mij! Contact opgenomen ben benieuwd. De zelfde cam is op alie wel 50 euro goedkoper.
  • Volvo V60 T5 Momentum, 2018
ed-v70
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 03.02.2007 - 13:04

Bedankt voor de tip! Ik heb er ook meteen 1 besteld voor onze XC60 die binnenkort voor de deur staat
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”