vervangingsveren C70

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Benno van Ham
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 13.06.2022 - 18:15

Hallo, onze C70 doet het prima maar met de gastank achterin en de leeftijd van het onderstel is het geheel wel een beetje slapjes geworden door de jaren heen, iets te hard over een verkeersdrempel staat garant voor een klap vanuit de achterkant.

Wat zou de beste upgrade zijn om met standaard rijhoogte (ik wil geen verlaagde johnnie bak) andere veren (en evt. dempers) te monteren onder de auto. De auto is het waard want ze rijdt heerlijk.

groeten,

Benno van Ham
Voorheen logde ik in als Benno123 maar daar kom ik niet meer bij vandaar het nieuwe account.

Nu met
Volvo XC602017
Volvo C70 2007
Diverse motorfietsen.
redracer
4th Gear member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Nieuwe veren zulen het al grotendeels oplossen omdat de veren nou eenmaal een keer moe zijn .
Aangezien je een gastank hebt zijn versterkte veren ook een goeie optie zodat je met een volle tank gas nog altijd op ' 0 ' zit qua inveren en mocht je een keer met volle bezetting gaan rijden heb je veerweg over wat met standaard nieuwe veren niet zo is .
Schokdempers houden de veer bewegingen in bedwang en zijn rond de 2 ton ook wel versleten dus als je toch bezig bent gelijk goed doen en ook meenemen .
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Voor nog geen EUR 100 heb je twee nieuwe Sachs schokdempers (= OEM) en deze zijn vrij eenvoudig zelf zonder speciaal gereedschap te vervangen (twee boutjes bovenin los en één grotere onderaan en je pakt de schokdemper er van onder). Ik weet niet wat de km-stand van de C70 is, maar bij de mijne was inderdaad bij 240.000 km het beste er wel af (eentje was goed lek). Ik zou eerst de schokdempers vervangen en kijken wat dat doet. De schokdempers vangen namelijk schokken op en de veren duwen de zaak weer terug. Veren kunnen ook minder worden, maar dan zou de auto ook dieper moeten gaan liggen.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Benno van Ham
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 13.06.2022 - 18:15

Bedankt alvast voor deze reacties. Iemand toevallig de typenummers bij de hand ? als ik op AutoDoc kijk kirjg ik 3 verschillende types te zien die niet op elkaar lijken.

Benno
Voorheen logde ik in als Benno123 maar daar kom ik niet meer bij vandaar het nieuwe account.

Nu met
Volvo XC602017
Volvo C70 2007
Diverse motorfietsen.
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”