Vandaag een aanbieding gehad van mijn Volvo dealer voor Polestar Engineered optimalisatie van mijn XC60 T8 TE (2020, 390PK): €795 ipv €995. Aanbieding geldt tot 31.12.2022.
Ik overweeg dit te doen, enige vraag die ik heb: blijft de CO2 uitstoot hetzelfde? Ik heb vanwege de 42 gram CO2 uitstoot (NEDC) nu nog halftarief voor de MRB, die wil ik uiteraard graag behouden
Ik kreeg gisteren ook de e-mail over de kortingsactie. Mijn V60 stond toch al bij de dealer voor reparatie, dus direct gebeld voor installatie van de Polestar software. 'Kost wat, maar dan heb je ook wat', hoor je dan te zeggen. Ofwel wat een verschil in rijden zeg!
Volvo 66 | V40 | S60 | V60 II R-Design T4 Polestar Onyx Black MY 2020 Verder: Fiat, Peugeot, Citroën, Mazda, Honda, Audi, Mercedes
Volvo66ooit schreef: ↑12.10.2022 - 08:24
Ik kreeg gisteren ook de e-mail over de kortingsactie. Mijn V60 stond toch al bij de dealer voor reparatie, dus direct gebeld voor installatie van de Polestar software. 'Kost wat, maar dan heb je ook wat', hoor je dan te zeggen. Ofwel wat een verschil in rijden zeg!
Is er ook een verschil in de Comfort rijmodus of is het alleen in de Polestar Engeneered (vh Dynamic) modus?
Ik vraag het omdat ik de Dynamic modus zelden gebruik (veel te hoog in de toeren voor normaal rijden). Maar rond de 100 km/u pakt de automaat toch wat traag op als je even inhaalsprintje wilt trekken.
raspaardje schreef: ↑26.10.2022 - 22:00
De tuning is onafhankelijk in welke rijmodus je rijdt.
En dus zal met tuning de automaat ook in Comfort modus beter reageren.
Dank voor de info! (ik twijfelde omdat er een speciale rijmodus "Polestar Engineered" is en dacht dat alleen in die rijmodus de tuning actief is).
Vandaag de Polestar Engineered laten installeren en een extra badge erbij op de achterklep (moest er wel om vragen bij de garage, anders hadden ze die vergeten)
In de 10 km van de garage terug naar huis in de Polestar Engineered stand steeg het gemiddeld verbruik wel direct van 2.1 naar 3.1 l/100km
Ik zag de aanbieding op de Volvo site staan. Dat is natuurlijk wat aantrekkelijker alhoewel nog steeds veel geld. Maar ik wil erg lang met de auto gaan rijden en dan schrijf ik het over vele jaren af.
Wel een vraag, behalve dat het uitnodigt om wat feller te rijden hoe is de invloed op het verbruik in het algemeen? Dus nadat je de periode van "spelen en uitproberen" gehad hebt....
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.
Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Even de juiste verwachting scheppen: de vermogenstoename met Polestar tuning is niet significant, de gehele aandrijflijn wordt gewoon net wat smeuïger door het hogere koppel.
En dat is in veel situaties gewoon net wat lekkerder rijden.
2019 Volvo V60 T5 R-DesignPolestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
In mijn D5 heb ik het direct laten doen nadat ik goede ervaringen had met de XC60.
In de V90 maar 5pk en 20nm extra gekregen maar de bak is veel mooier/vlotter gaan schakelen, met een beetje gas schakelt hij onder de 2000rpm vlot door.
Ook gaat er meer kracht naar de achterwielen waardoor er een meer stuwend effect is wat je merkt wanneer je een bocht uit accelereert.
Alleen met inhalen of tijdens de vakantie met caravan gebruik in de polestarstand, toerental gaat met 300rpm omhoog en hij blijft langer in de versnellingen hangen.
RdR schreef: ↑08.12.2022 - 10:46
Ik zag de aanbieding op de Volvo site staan. Dat is natuurlijk wat aantrekkelijker alhoewel nog steeds veel geld. Maar ik wil erg lang met de auto gaan rijden en dan schrijf ik het over vele jaren af.
Dat is ook mijn intentie
RdR schreef: ↑08.12.2022 - 10:46
Wel een vraag, behalve dat het uitnodigt om wat feller te rijden hoe is de invloed op het verbruik in het algemeen? Dus nadat je de periode van "spelen en uitproberen" gehad hebt....
Net terug van wintersport in Les Arcs, 2x 1100 km heen en terug. Met de 4x4 aandrijving gelukkig geen sneeuwkettingen nodig gehad ondanks dat er toch aardig wat sneeuw was gevallen op de dag dat we aankwamen en vertrokken. Onderweg vrijwel volledig in Polestar Engineered stand gereden en tussendoor niet elektrisch kunnen opladen. Inmiddels weer paar dagen thuis, waarbij ik wel oplaad en in hybride stand rijd. Zit nu op gemiddeld verbruik van 6.0l/100km over de afgelopen 7 dagen (1300km, waarvan 11% elektrisch). Vind ik best netjes. In hybride stand heb ik echter ook nooit het gevoel kracht tekort te komen, Polestar Engineered rijdt net iets sportiever (je hoort ook het motorgedrag veranderen in het toerental). Niet dat het allemaal erg spectaculair is, maar toch. Ik verwacht dat ik in de praktijk toch vooral in hybride stand blijf rijden, ik vergeet steeds die drive knop te gebruiken en zoals gezegd heb je zonder Polestar Engineered ook al wel voldoende power. En in hybride mode rijdt ie net iets zuiniger volgens mij.
Ik heb sinds vandaag Polestar op mijn V90 T4 (2020). Heel erg tevreden mee, mooi koppel bij lage toeren en de bak schakelt stukken rustiger... Ik ben er blij mee...
FJLBlok schreef: ↑30.12.2022 - 18:33
Ik heb sinds vandaag Polestar op mijn V90 T4 (2020). Heel erg tevreden mee, mooi koppel bij lage toeren en de bak schakelt stukken rustiger... Ik ben er blij mee...
..In alle standen van de drive mode selector of alleen in de Polestar Engineered stand?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
FJLBlok schreef: ↑30.12.2022 - 18:33
Ik heb sinds vandaag Polestar op mijn V90 T4 (2020). Heel erg tevreden mee, mooi koppel bij lage toeren en de bak schakelt stukken rustiger... Ik ben er blij mee...
..In alle standen van de drive mode selector of alleen in de Polestar Engineered stand?
Die vraag was toch al een keer beantwoord...?
2019 Volvo V60 T5 R-DesignPolestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
FJLBlok schreef: ↑30.12.2022 - 18:33
Ik heb sinds vandaag Polestar op mijn V90 T4 (2020). Heel erg tevreden mee, mooi koppel bij lage toeren en de bak schakelt stukken rustiger... Ik ben er blij mee...
..In alle standen van de drive mode selector of alleen in de Polestar Engineered stand?
In alle standen. Ik rijd meestal in Comfort stand en ik was serieus aan het twijfelen om de V90 in te ruilen vanwege de automatische bak. Wat een drama ding en idem voor de gasresponse, maar nu werkt de bak zoals verwacht. Schakelt mooi en constant en pakt mooi op bij lage toeren. Gasresponse is ook aanzienlijk verbeterd, geen vertraging meer tussen moment van gas geven en moment van reactie op de wielen.
FJLBlok schreef: ↑30.12.2022 - 18:33
Ik heb sinds vandaag Polestar op mijn V90 T4 (2020). Heel erg tevreden mee, mooi koppel bij lage toeren en de bak schakelt stukken rustiger... Ik ben er blij mee...
..In alle standen van de drive mode selector of alleen in de Polestar Engineered stand?
In alle standen. Ik rijd meestal in Comfort stand en ik was serieus aan het twijfelen om de V90 in te ruilen vanwege de automatische bak. Wat een drama ding en idem voor de gasresponse, maar nu werkt de bak zoals verwacht. Schakelt mooi en constant en pakt mooi op bij lage toeren. Gasresponse is ook aanzienlijk verbeterd, geen vertraging meer tussen moment van gas geven en moment van reactie op de wielen.
Dank je! Het is goed om duidelijk bevestigd te zien dat Polestar ook in de Comfort stand grote vooruitgang is bij de T4. Zelf heb ik T5 en overweeg om zelfde redenen - gas response - Polestar tuning (ik neem aan dat Polestar effect vergelijkbaar is op T5) . Ik ervaar de huidige Comfort stand niet als optimaal, maar ook weer niet echt 'dramatisch'; als ik vanaf 100 km/u wil snel wil inhalen, druk ik vaak snel twee keer achter elkaar het gaspedaal in voor iets snellere response...nee, niet echt ideaal.