Vanochtend verbaasde ik me nog weer over het verbruik van mijn 'grote' auto. Met normaal rijden zat ik op 1:20!
Vanmiddag had ik wat anders raars...
Ik reed bij mijn werk weg, in Harderwijk en draai de snelweg op richting Zwolle. Omdat de motor dan nog koud is, voeg ik rustig in, en rijd nog een stukje 90 met de vrachtwagens mee, tot de de motor op temperatuur is.
En toen het gas er op, met het verkeer mee; 110 ~ 130. En soms even door naar 140/150. Maar dat lukte opeens niet meer. De fut was er helemaal uit.
Van 100 naar 120 deed hij al erg lang over. En harder dan 130 wou hij niet.
Toen met 100 terug geschakelt naar de 4. Maar hij wou niet meer dan 3500 toeren maken. Daarna ging hij niet verder. Toen tijdens het rijden de koppeling ingetrapt, 'jiing'. ok. 4000 toeren kon hij stationair wel halen.
Verder heel traag reageren op het gas. Net alsof de turbo niet werkte.
Dus maar even de snelweg af, bij een pompstation. Rondje om de auto heen gelopen, motorkap open. Niks te zien. Motor uit gezet, opnieuw aangezet, en gassen. Weer volle power. Bijna met piepende bandjes optrekken om in te voegen. Heerlijk: Power!
Maar mijn vraag> Wat was nu het probleem, geen power, en na opnieuw starten wel weer? Ik heb de hele dag geen enkel rood of geel lampje gezien.
> Kan het probleem vaker terug komen?
Vermogen zomaar weg (diesel)
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Groeten, Rick Marsman
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
dezelfde symptomen had een vriend van me met zijn renault 1.9dci, hier begon het allemaal mee ,uiteindelijk stopte de auto er helemaal mee, bleek de egr (?) klep te zijn. begon met vermogensverlies ,na een week enorm roken en toen stopte de boel, reparatie was rond de 300 meen ik.
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 11:39
- Locatie: Genk
klinkt me ook bekend in de oren (v40 1.9D 95PK)
ik reed ook 'n keer op 'n baan waar je dus 120 mag, en auto ging almaar trager. raakte eerst amper op 100 per uur en vertraagde daarna (ondanks ik mijn gaspedaal onder gedrukt had :?)
ben toen pechstrook op gegaan, stilgelegd, opnieuw gestart en 't probleem was kennelijk weg, is nu een maand of drie geleden en niet meer meegemaakt, weird...
ik reed ook 'n keer op 'n baan waar je dus 120 mag, en auto ging almaar trager. raakte eerst amper op 100 per uur en vertraagde daarna (ondanks ik mijn gaspedaal onder gedrukt had :?)
ben toen pechstrook op gegaan, stilgelegd, opnieuw gestart en 't probleem was kennelijk weg, is nu een maand of drie geleden en niet meer meegemaakt, weird...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:48
- Locatie: Zwolle
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Voor mijn huidige saab 9-3 ss reed ik een v40 102pk, vandaar dat ik regelmatig nog dit forum bezoek.
Het lijkt op een motorstoring, misschien helpt uitlezen van de computer. Bij mijn saab heb ik iets vergelijkbaars gehad. De EGR klep heb ik vervangen maar de problemen waren nog niet voorbij. Het bleek uiteindelijk een lekke intercooler te zijn.
Het lijkt op een motorstoring, misschien helpt uitlezen van de computer. Bij mijn saab heb ik iets vergelijkbaars gehad. De EGR klep heb ik vervangen maar de problemen waren nog niet voorbij. Het bleek uiteindelijk een lekke intercooler te zijn.
V40 Phase2 102Pk (2001) verkocht nu autoloos (vrouw opel astra van de zaak)
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 11:39
- Locatie: Genk
mja, ik heb 't iig niet meer voor gehad (gelukkig). heb pas auto nog laten uitlezen en enige "error" die uitgelezen werd, was de hoofdrelais van de voorgloeiers (meteen vervangen)
EGR klep kan ook geen probleem meer zijn, die heb ik namelijk ook lekker dichtgemaakt met een stalen plaatje , krijgt ie alleen nog verse lucht
en uitademen kan 'm ook al 'n pak beter, nu de katalysator leeggemept is :twisted:
EGR klep kan ook geen probleem meer zijn, die heb ik namelijk ook lekker dichtgemaakt met een stalen plaatje , krijgt ie alleen nog verse lucht
en uitademen kan 'm ook al 'n pak beter, nu de katalysator leeggemept is :twisted:
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Uitlezen, achteraf, kan dus nog? Hij gaf toen geen enkele foutmelding.
Groeten, Rick Marsman
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 29.05.2006 - 14:07
Heej Marsm104,
Ik heb dit ook een keertje gehad, alleen kwam er bij mij nogal witte rook uit de uitlaat. Bij mij was het probleem over nadat ik de accupool 10 min van losgekoppeld had...
Ook niet weer last gehad en is nu ongeveer half jaar geleden...
Ik heb dit ook een keertje gehad, alleen kwam er bij mij nogal witte rook uit de uitlaat. Bij mij was het probleem over nadat ik de accupool 10 min van losgekoppeld had...
Ook niet weer last gehad en is nu ongeveer half jaar geleden...
[ VOLVO FOR LIVE ]
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Vanochtend had ik het probleem weer. Vanmiddag even langs de de garage geweest. Ik had 2 storingen:
6274 Brandstofdruksensor
6182 Gloeibougie relais
De symptonen achter deze meldingen komen behoorlijk overeen. Net als mYsth schrijft.
Nu gereset, en eens kijken of het ooit weer terug komt...
Iemand bekend met deze meldingen?
6274 Brandstofdruksensor
6182 Gloeibougie relais
De symptonen achter deze meldingen komen behoorlijk overeen. Net als mYsth schrijft.
Nu gereset, en eens kijken of het ooit weer terug komt...
Iemand bekend met deze meldingen?
Groeten, Rick Marsman
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06.11.2021 - 13:48
Als ik auto start, heb ik geen vermogen, vermoeden dat turbo niet meedoet. Na minuutje rijden stilstaan paar keer op rempedaal drukken en als toerenteller makkelijk naar 2500 toeren klimt bij dotje gas, dan is het weer in orde tot de volgende rit. Probleem komt niet op tijdens rijden en lost zich ook niet op tijdens rijden. Uit laten lezen, geen rare melding egr of zo. Garage weet het verder ook niet. Km stand is met 510.000 inmiddels wel hoog