Koelkast caravan koelt niet tijdens het rijden.

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
HansV60
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 15.11.2013 - 12:44
Locatie: Flevoland

Florence schreef: 16.11.2022 - 21:37 Hier ook hetzelfde probleem, ook klant bij Broekhuis Harderwijk!
Zie https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=91159
Ben zelf techneut. Aan de draaddikte kan het niet liggen, want het heeft goed gewerkt. In de caravan (2019) zit dus ook een nieuwe absorptiekoelkast en die doet het heel goed. Blijkbaar neemt de werking af naarmate de koelkast ouder wordt want je hoort er veel over. Na eerst inderdaad slechtere ervaring met een oudere koelkast heeft mij de goede werking van de huidige dus verbaasd vandaar de conclusie dat de draaddikte niet de oorzaak is van het uitvallen nu. Er is geen spanning op de contactdoos bij draaiende motor.
Een draad van 2,5 mm2 mag best 16A hebben, 10 a 12A moet zeker lukken. Ja er is verlies maar dit is heel erg weinig.
Ik moet de binnenbekleding verwijderen en dan ga ik de bedrading nameten, het vermoeden is een defecte TRM maar dat wil ik zelf eerst testen en bevestigen.
Florence ga eens met de auto naar Broekhuis Harderwijk en laten ze die testkast voor de aanhanger verlichting eens aansluiten. Je zal zien dat er niets aan zou markeren. Volgens mij kan een rechtstreekse 2,5 of 4mm draad uitkomst bieden.
Volvo XC40 T5 Hybride R-Design 2021.
Volvo V60 Momentum D3 MY 2012
Plaats reactie

Terug naar “XC40”