XC90 T8 gaat steeds op benzine

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Heer_Olivier
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 20.07.2021 - 10:20

Martinos33 schreef: 18.11.2022 - 09:04
Heer_Olivier schreef: 18.11.2022 - 08:36
NielsPHEV schreef: 04.10.2022 - 20:01 Ik heb zoeiets met mijn XC90 ook gehad en toen was een probleem met de erad koppeling
Ik heb nu een probleem met ERAD koppeling en ik heb dit dus ook sinds enkele dagen nu....
Heb je dan ook foutmeldingen of specifieke errorcodes uitgelezen?
Zuur zeg. Ik las al dat het een erg dure reparatie is!
Nee nergens melding van. Eerste keer dat het zich voordeed in het weekend, omdat ik de dag erna lange rit voor de boeg had, heb ik ANWB laten komen en werd dus alles uitgelezen. Niks. Die week naar dealer gebracht en kwam dit oordeel er uit.

Erg duur, ik heb ook hoop stampij moeten maken om uiteindelijk een coulance te krijgen.

Ik hoop dat het nog iets anders in. Jij merkt niet dat ie inhoudt met optrekken t/m 25/30 km/u ofzo?
Martinos33
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 02.12.2021 - 21:26

Nee inhouden heb ik geheel geen last van.
Ik merk eigenlijk helemaal niets, behalve dat hij op benzine gaat wanneer ik bijna of volledig tot stilstand kom.

Maar zoals gezegd, bij mij doet hij dit niet meer zolang ik de tank boven 1/8e tank houd (dat is ongeveer het punt dat hij max aantal nog te rijden kms gaat aangeven)
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Dat ie met een bijna lege tank op benzine gaat is een bekend fenomeen. Hij zal dat zeker doen als de verwarming warmte vraagt aangezien de warmte van de ICE dan gebruikt kan worden en er geen benzine naar de standkachel moet.
Martinos33
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 02.12.2021 - 21:26

NielsPHEV schreef: 18.11.2022 - 10:58 Dat ie met een bijna lege tank op benzine gaat is een bekend fenomeen. Hij zal dat zeker doen als de verwarming warmte vraagt aangezien de warmte van de ICE dan gebruikt kan worden en er geen benzine naar de standkachel moet.
Ok, dus bekend "issue".
Bijzonder. Bij de dealer hadden ze hier nog nooit van gehoord. Heb het met de monteur nog besproken nadat ik er achter gekomen was via de tip hier op het forum.

Had t nog nooit eerder gehoord.


Gelukkig voor mij dus geen probleem in de auto.

Enige wat ik nu nog heb, waarvan ik niet weet wat ik er van moet denken is dat ik na starten van de auto de eerste keer in een versnelling zetten (R of D maakt geen verschil) een zachte bonk voel.
Verder tijdens het rijden of tussentijds schakelen schakelt hij altijd volledig schokvrij en voel en je er helemaal niet van.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4609
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ging bij mij iets fout met quoten
Laatst gewijzigd door Gouwe op 18.11.2022 - 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4609
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Martinos33 schreef: 18.11.2022 - 11:36
NielsPHEV schreef: 18.11.2022 - 10:58 Dat ie met een bijna lege tank op benzine gaat is een bekend fenomeen. Hij zal dat zeker doen als de verwarming warmte vraagt aangezien de warmte van de ICE dan gebruikt kan worden en er geen benzine naar de standkachel moet.
Ok, dus bekend "issue".
Bijzonder. Bij de dealer hadden ze hier nog nooit van gehoord. Heb het met de monteur nog besproken nadat ik er achter gekomen was via de tip hier op het forum.

Had t nog nooit eerder gehoord.


Gelukkig voor mij dus geen probleem in de auto.

Enige wat ik nu nog heb, waarvan ik niet weet wat ik er van moet denken is dat ik na starten van de auto de eerste keer in een versnelling zetten (R of D maakt geen verschil) een zachte bonk voel.
Verder tijdens het rijden of tussentijds schakelen schakelt hij altijd volledig schokvrij en voel en je er helemaal niet van.
Rem iets dieper intrappen. Vond ik ook een opvallend verschil met de D6
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Martinos33
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 02.12.2021 - 21:26

Ga ik eens proberen. 👌🏻👍.
Met de v60 D5 had ik er idd geen last van.
JVC_drive
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 19.07.2021 - 19:02

Martinos33 schreef:
NielsPHEV schreef: 18.11.2022 - 10:58 Dat ie met een bijna lege tank op benzine gaat is een bekend fenomeen. Hij zal dat zeker doen als de verwarming warmte vraagt aangezien de warmte van de ICE dan gebruikt kan worden en er geen benzine naar de standkachel moet.
Ok, dus bekend "issue".
Bijzonder. Bij de dealer hadden ze hier nog nooit van gehoord. Heb het met de monteur nog besproken nadat ik er achter gekomen was via de tip hier op het forum.

Had t nog nooit eerder gehoord.


Gelukkig voor mij dus geen probleem in de auto.

Enige wat ik nu nog heb, waarvan ik niet weet wat ik er van moet denken is dat ik na starten van de auto de eerste keer in een versnelling zetten (R of D maakt geen verschil) een zachte bonk voel.
Verder tijdens het rijden of tussentijds schakelen schakelt hij altijd volledig schokvrij en voel en je er helemaal niet van.
Is dat niet gewoon je electronische handrem die loskomt bij het vertrekken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Volvo XC90 T8 inscription onyx black My2022 Long Range
Martinos33
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 02.12.2021 - 21:26

Het is voor vertrek. Met de voet nog op de rem. Bij t inschakelen van versnelling.

Zal er eens op letten of de handrem er op dat moment af gaat. Hoewel het aanvoelt als een bonk in de bak.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Met de V60 D6 heb ik er wel "last" van. Dan krijg je een pushbericht in de Volvo app(en zie je in het dashboard) dat de Standklimatisering is verlaagd vanwege het brandstofniveau. Dit is altijd als enkel het laastste blakje zichtbaar is in de brandstofmeter. Het is normaal gedrag om te voorkomen dat de standkachel je tank helemaal gaat leegtrekken.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

JVC_drive schreef: 18.11.2022 - 13:42
Martinos33 schreef:
NielsPHEV schreef: 18.11.2022 - 10:58 Dat ie met een bijna lege tank op benzine gaat is een bekend fenomeen. Hij zal dat zeker doen als de verwarming warmte vraagt aangezien de warmte van de ICE dan gebruikt kan worden en er geen benzine naar de standkachel moet.
Ok, dus bekend "issue".
Bijzonder. Bij de dealer hadden ze hier nog nooit van gehoord. Heb het met de monteur nog besproken nadat ik er achter gekomen was via de tip hier op het forum.

Had t nog nooit eerder gehoord.


Gelukkig voor mij dus geen probleem in de auto.

Enige wat ik nu nog heb, waarvan ik niet weet wat ik er van moet denken is dat ik na starten van de auto de eerste keer in een versnelling zetten (R of D maakt geen verschil) een zachte bonk voel.
Verder tijdens het rijden of tussentijds schakelen schakelt hij altijd volledig schokvrij en voel en je er helemaal niet van.
Is dat niet gewoon je electronische handrem die loskomt bij het vertrekken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Er kan een lichte speling zijn op de vertanding van de ERAD assen naar de wielen. Dit is door de dealer te verhelpen door ze te "lijmen".
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”