Radio steeds op pauze bij gebruik navigatie

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Erik705
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 16.06.2021 - 21:41

Beste forumgenoten,

Sinds vorige week gaan radiozenders (zowel DAB+ als FM) vanzelf op pauze zodra ik de navigatie gebruik. Krijg dan kort de melding dat er geen zenders of favorieten zijn (wat wel zo is). Zonder de map actief en in beeld ook geen probleem en Spotify speelt wel door. Ik ben in het blijde bezit van een Harman Kardon Premium Sound systeem. Geluid is uitstekend, maar dan moet hij het wel doen :-) zonder elke paar minuten het afspelen te moeten herstarten.

Iemand ook ervaring mee, of een oplossing? Laatste OTA software update van de XC40 is van vorige maand.

Verder tevreden met een hele mooie auto , zelfs met een actieradius die in inmiddels tussen de 350 en ruim 400 km is. Kinderziektes moeten we maar voor lief nemen bij een nieuw type.....

Alvast bedankt,
Erik
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Heb je het infotainment systeem al eens gereset? Houd de home-knop onder het scherm ingedrukt. Blijf de knop indrukken als de mededeling over schoonmaak modus getoond wordt. Na een tijdje gaat het systeem op zwart. Dan kun je de knop loslaten. Het systeem start vanzelf weer op. Wie weet helpt dit.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Erik705
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 16.06.2021 - 21:41

Dankjewel voor je snelle reactie Peter. Nee heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik straks eens doen.
Erik705
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 16.06.2021 - 21:41

Nogmaals dank, het probleem is opgelost met deze reset.
Bakkertje28
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31.01.2022 - 23:51

Ik herken dit probleem ook bij de C40 ( is natuurlijk dezelfde auto, maar met een andere achterruit), en daarna krijg je vaak de volgende stap terug, helemaal geen geluid meer. Resetten is inderdaad de oplossing, hoewel het soms ook de volgende dag spontaan opgelost is.
Plaats reactie

Terug naar “EX40”