De V60-T6 oet Twente

Gesloten
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Bover schreef: 18.11.2022 - 09:00Raadsels…..,:)
Zonder er een oordeel over te gaan vellen,
ALLE medewerkers zijn daar TOPPERS! Hebben kennis, weten wat ze doen, zeggen wat ze doen.
Er is er één die buiten de boot valt.... en laat hij nu degene zijn die.......
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Nog meer raadsels, houdt het wel spannend.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

De ene is geen topper…. Die is EXPERT..😂
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Bover schreef: 18.11.2022 - 13:43 De ene is geen topper…. Die is EXPERT..😂
Nou dat zou kunnen maar geloof het (nog)niet...... Ik denk dat er sowieso 1 expert is.... En ook dat zonder oordeel, immers kan het niet bevestigen nog ontkennen. Hij is wel 100% een 'vreemdganger'.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Han? ......"heb je er wel een actieve herinnering aan?" :lol: :lol:
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Hans oet Twent schreef: 18.11.2022 - 08:33 Denk het niet.........
Okay dan. Van Stefan begreep ik dat deze monteur juist naar de Volvo-opleidingen specifiek voor stekkerauto's gaat. En het doen van een ERAD vervanging is zijn favoriete onderhoudsklus.
Vandaar.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Blijkbaar wordt het weer een nadenkweekend ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

DB200 schreef: 18.11.2022 - 17:03
Hans oet Twent schreef: 18.11.2022 - 08:33 Denk het niet.........
Okay dan. Van Stefan begreep ik dat deze monteur juist naar de Volvo-opleidingen specifiek voor stekkerauto's gaat. En het doen van een ERAD vervanging is zijn favoriete onderhoudsklus.
Vandaar.
Als dat zo is dan heb jij gelijk. Is het de jongste of is het de oudste? Of zit hij er net tussen in?
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Afgelopen week moest ik plotseling in issue oplossen in een niet aangrenzend land van Nederland maar diep Europa in. Kon niet met de vlieger zullen we maar zeggen. Voor het eerst met de V60 een mooie business trip gemaakt. Donders wat stuurt dat ding goed. In Deutschland lekker de spiegel tegen de vangrail aan en gas er op. Gruwelijk wat kan dat ding tekeer gaan zeg. Stel je voor een LKW op het linker spur, zeg maar 90 km/h, een Deutsches Fahrzeug achter mij. LKW naar rechts en dan ik het gas vol onderin. Man man man wat een geweld...... tot 180.... Daarna is hij klaar. (En er zit nog veeeeeel meer in) Echt keerls dat is op zulke business trips zonder sprekende navigatie naast je echt frustrerend. De Bulli bussen van VW & de Vito's knallen je voorbij. De Golfjes met een 1.2 motor rijden je zoek. Het is de mindset die even om moet. Dat lukt wel maar op sommige momenten is de acceptatie wel een dingetje. Wetende dat ik met de V70/V90 D4 auto's behoorlijk wat km op de Autobahn heb gereden waarbij de Tago regelmatig 200++ aan gaf.

Neemt niet weg dat de auto een aangename wagen is. In een land waar je niet harder mag dan 130 de cruise daar op gezet en hem maar laten lopen. In een land waar 110 de max is dito. Ook dan loopt hij mooi en en heb je nog genoeg vermogen over. Op de Heimfahrt kreeg ik aan het begin van de avond Schnee und meer ellende over me heen. De auto in de AWD gezet en uit de Stau op zoek via de Landstrassen naar een Hotel. Uiteraard gevonden en de weg door bergachtig gebied er naar toe was Wunderbar. Zal wel aan mij liggen maar had echt de indruk dat de grip fenomenaal was. De volgende ochtend op de besneeuwde parkeerplaats ff gas er op omhoog gegeven. Geen enkel wiel sloeg volgens mij door. Echt een top ervaring.

Vergelijk ik de V60 met de V90, dan is de Hybride techniek in de V90(CC) voor mij het absolute Summum.
Let wel ben echt blij met de V60 T6 en het is een echte kilometer vreter. Tot 180 km/h is het een een echte Autobahn killer.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27000
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Mooi verhaal Han.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1914
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Hans oet Twent schreef: 22.01.2023 - 20:28 Afgelopen week moest ik plotseling in issue oplossen in een niet aangrenzend land van Nederland maar diep Europa in. Kon niet met de vlieger zullen we maar zeggen. Voor het eerst met de V60 een mooie business trip gemaakt. Donders wat stuurt dat ding goed. In Deutschland lekker de spiegel tegen de vangrail aan en gas er op. Gruwelijk wat kan dat ding tekeer gaan zeg. Stel je voor een LKW op het linker spur, zeg maar 90 km/h, een Deutsches Fahrzeug achter mij. LKW naar rechts en dan ik het gas vol onderin. Man man man wat een geweld...... tot 180.... Daarna is hij klaar. (En er zit nog veeeeeel meer in) Echt keerls dat is op zulke business trips zonder sprekende navigatie naast je echt frustrerend. De Bulli bussen van VW & de Vito's knallen je voorbij. De Golfjes met een 1.2 motor rijden je zoek. Het is de mindset die even om moet. Dat lukt wel maar op sommige momenten is de acceptatie wel een dingetje. Wetende dat ik met de V70/V90 D4 auto's behoorlijk wat km op de Autobahn heb gereden waarbij de Tago regelmatig 200++ aan gaf.

Neemt niet weg dat de auto een aangename wagen is. In een land waar je niet harder mag dan 130 de cruise daar op gezet en hem maar laten lopen. In een land waar 110 de max is dito. Ook dan loopt hij mooi en en heb je nog genoeg vermogen over. Op de Heimfahrt kreeg ik aan het begin van de avond Schnee und meer ellende over me heen. De auto in de AWD gezet en uit de Stau op zoek via de Landstrassen naar een Hotel. Uiteraard gevonden en de weg door bergachtig gebied er naar toe was Wunderbar. Zal wel aan mij liggen maar had echt de indruk dat de grip fenomenaal was. De volgende ochtend op de besneeuwde parkeerplaats ff gas er op omhoog gegeven. Geen enkel wiel sloeg volgens mij door. Echt een top ervaring.

Vergelijk ik de V60 met de V90, dan is de Hybride techniek in de V90(CC) voor mij het absolute Summum.
Let wel ben echt blij met de V60 T6 en het is een echte kilometer vreter. Tot 180 km/h is het een een echte Autobahn killer.
dat wordt een ritje naar Obbe zo te lezen(hij kan blijkbaar de 180max eraf halen)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

Mooi omschreven en 100% herkenbaar!

En die begrenzer is inderdaad jammer omdat er zoveel meer in zit…
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

....zo leuk, om jouw verhaal te lezen....
Het is net alsof ik, als klein ventje nog, op de achterbank mee reed. :]
Overigens hield het toen bij 120 km/u op. Ma zat er naast, als 'begrenzer'.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Leuk om te lezen en ik deel met je dat deze aandrijflijn in de V90 nog beter tot zijn recht komt. Mocht het overigens in een cc leverbaar zijn geweest dat was dat maar zo een veel cerkochte auto geweest zijn.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

@Philken, dat zal met een bedrijfsauto niet mogen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

NielsPHEV schreef: 23.01.2023 - 07:34 Leuk om te lezen en ik deel met je dat deze aandrijflijn in de V90 nog beter tot zijn recht komt. Mocht het overigens in een cc leverbaar zijn geweest dat was dat maar zo een veel cerkochte auto geweest zijn.
Helemaal waar. Zo ontiegelijk jammer dat een 60 of 90 niet als T6/T8 CC is te krijgen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja die 90 serie is ook wel een maatje anders, maar ok de teller begrensd op 180 is een minpuntje voor je, maar voor de rest is de 60 T6 een uitstekende performer in alle omstandigheden voor je gebleken tot nu toe... :)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1914
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

V480-S60 schreef: 23.01.2023 - 07:39 @Philken, dat zal met een bedrijfsauto niet mogen.
idd, heb hetzelfde probleem(al is de versnelling tot 180 met een d3 "ietsje" minder spectaculair...
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Leuk verhaal en top dat de V60 zich zo op de lange afstand bewezen heeft.

Bekend verhaal verder.
Een V90 zal comfortabeler (of het nu een hybride of een ICE versie is) zijn dan een V60; voor lange afstanden nog lekkerder idd, op stuurmanswegen lijkt me dat een V60 in het voordeel is. Ik denk ook dat een V60 in gelijke motorisering sneller is dan een V90. Kom je bij 180 km/ nog harder in de gordels terecht...:-P
Laatst gewijzigd door raspaardje op 23.01.2023 - 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

mees schreef: 23.01.2023 - 07:03 Overigens hield het toen bij 120 km/u op. Ma zat er naast, als 'begrenzer'.
Mijn moeder kon dat altijd 1 keer per eis zeggen. Dan riepen mijn broer en ik in koor vanaf de achterbank dat ze weer snel moest gaan slapen :-D
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gesloten

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”