Heren en dames van dit prachtige forum.
Allereerst wil ik mij even voorstellen.
Jack, wonend te Meppel, en 57 jaar jong (ahum) en groot autoliefhebber!
Ik heb een 1985 740 aangeschaft met wat (vooral) cosmetisch werk.
Wat ik wel lastig vind is dat de benzinemeter heen en weer slaat.. hij geeft op geen enkele wijze de stand aan, of links of recht in de hoek.
Voor ik alles demonteer, is dit een vaker voorkomend euvel?
En is het dan de zender in de tank of misschien toch de meter zelf?
Enig idee iemand?
alvast hartelijk dank!
Jack
Benzine meter 1985 740 Station werkt niet
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20666
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Jack, het wijzertje doet niet veel meer van een signaal weergeven. Dat kan bijna niet anders dan dat je de brandstofvlotter moet nakijken of zelfs vervangen. Heel misschien heb je ergens een rottig contactje en dat wordt dan een zoekplaatje.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26.11.2022 - 21:40
Dankjewel, had ik ook al gedacht, maar toen de tank half leeg was vloog het metertje ook heen en weer door het dichtslaan van de deur.Msuidgeest schreef: ↑29.11.2022 - 22:32 Jack, het wijzertje doet niet veel meer van een signaal weergeven. Dat kan bijna niet anders dan dat je de brandstofvlotter moet nakijken of zelfs vervangen. Heel misschien heb je ergens een rottig contactje en dat wordt dan een zoekplaatje.
Zal binnenkort de zender eens doormeten!
Bedankt voor je reactie!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 20.06.2016 - 20:42
De meter van mijn 740 doet het ook niet, komt vaak vaar. De zender zit onder de auto tegen de achteras. Bij mij was deze wel goed, waarschijnlijk zit het bij mij in de dobber die in de tank hangt. Voorlopig blijf ik gewoon op de dagteller rijden en voor de zekerheid na ongeveer 450 km een keer tanken.
groet,
Kogelman
groet,
Kogelman
740 GL (1985) zilvergrijs metallic, 155.000 km
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47