V90 D5, tweedehands gekocht in mei 2022: Ik ben een Volvo fan geworden!

De nieuwe generatie S en V90
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

In mei 2022 deze auto aangekocht. Mijn garage kreeg hem binnen als inruil met 73.090 km op de teller en is van begin 2017.

Nadat ik deze eerst afgewezen had (ik zocht eigenlijk een V60) daar toch op terug gekomen na in een V90 gereden te hebben, en wat ben ik daar blij mee.
Inmiddels 20.000 km mee gereden en ik kan wel zeggen dat ik me lastig kan voorstellen in de toekomst wat anders te rijden dan Volvo. Naast dat ik het model geweldig fraai vind qua uiterlijk zit deze auto goed en doordacht in elkaar. Wat helpt met mijn positieve ervaring is dat de auto full option is, alle gekkigheden zitten erop (behalve stoel ventilatie) en dat went snel!

Mijn plan is om met deze auto wederom 10 jaar of 500.000+ km te rijden. Ik heb geen behoefte om een auto te wisselen na een aantal jaren als deze goed bevalt.
Zoals geschreven heb ik een hele goede indruk van de degelijkheid en ook de logica waarmee de auto systemen gebouwd zijn. Niet alles is perfect , maar ja, dat kan ook niet.

Ik ben er ook mee naar Italie geweest en heb niet eerder zo heerlijk ontspannen de reis gemaakt, de stoelen zijn geweldig, ik ben 1.92 m en ze zitten als gegoten en zijn perfect af te stellen.
De motor is super en erg soepel, kracht zat. Versnellings bak werkt prima, soms wat traag maar verder uitstekend.

Kortom ik ben echt geweldig onder de indruk van Volvo geraakt in de maanden dat ik nu rij. Elke rit blij met deze auto πŸ‘πŸ».



Er zijn slechts een paar mindere punten in vergelijking met mijn Passat, wie weet hebben jullie nog tips:

Bergruimte:
- de vakken in de deuren bieden minder ruimte.
- het bergvakje linksonder bij het stuur vind ik erg onhandig, het is meer een klepje dan een bakje waardoor spullen er snel uit vallen of klem komen te zitten tussen de deksel als je wat zoekt en rommelt.
- datzelfde geldt voor het handschoenenvak daar kan relatief weinig in en soms blokkeren spullen het sluiten.
- in de kofferbak is niet echt een bergvakje voor losse spullen of een fles olie, ik zoek nog een mooie en ruime tas die ik in de bergruimte vast kan zetten waardoor het netjes oogt..

Ruitenwissers:
- De linker wisser sluit niet lekker aan op de ruit, er blijft een spoor waar wat minder goed geveegd wordt, ook na een wissel met wederom een nieuwe paar Bosch aeroblades niet. Ik ben nog aan het kijken hoe ik dit kan oplossen
- de achterruitenwisser "rammelt" soms wat over het raam heen. De arm is van plastic dus ik kan die niet verbuigen zoals aan de voorzijde ook nodig was
- de sproeier van de achterruit geeft een soort van "natte vlek" bovenaan de ruit, Ik dacht dat die defect of verstopt was maar dat schijt zo te horen en hier is niets aan te richten of af te stellen hoorde ik.

Hoofdsteunen:
- wel veilig maar jammer dat deze niet in hoogte verstelbaar zijn of kantelbaar zodat je ze beter op je wensen af kan stellen. (maar ik snap dat deze vast zitten omdat ze verbonden zijn met veiligheids- en anti-whiplash systeem)

Lane assist:
- erg mooi systeem! werkt erg goed alleen zou ik het fijner vinden als de auto gecentreerd tussen de strepen zou rijden, nu is het zo afgesteld dat deze iets meer aan de rechterkant rijdt waardoor je soms dichtbij anderen komt die juist wat links rijden...

Audio:
- ook als ik de radio/spotify o.i.d. heb uitgezet start deze toch altijd weer op als ik de auto start. Niet echt logisch.

Verbruik:
- ik rij 7.0 liter gemiddeld en rij vrij rustig... Had minder gehoopt, maar ja wat wil je met een D5 en AWD...
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nu heb ik geen V90 maar wel een D5 machine. Betere aandrijving bestaat er niet volgens mij... Heerlijk om zo tevreden te zijn met je Volvo..Het is dan ook wel een top model en wat met weinig kilometers... Paar fotos zou leuk zijn maar die staan misschien al elders op het forum..
Ehhh 7.0 liter op je BC dat is toch rond de 1:14-15 voor een zware bolide beladen op weg...

De hoofdsteunen heb ik me laten vertellen staan bij een crash toch goed op een of andere manier, mogelijk daarom geen verstel mogelijkheid. Je kunt ze ook te hoog zetten in andere auto s

Mooi verbruik lijkt me met AWD maar daar kunnen V90 rijders iets zinnigers over zeggen ..
Veel plezier
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Lekker he, die D5, altijd kracht en souplesse en met awd ook altijd tractie.
Qua verbruik zit je best goed, ik doe 7.5Γ‘8liter op de 100km.
De auto gaat nog lekkerder rijden van een Polestar upgrade, niet zo zeer Pk en nm maar de parametes van de bak worden bijgesteld.
Ook gaat er standaard meer kracht naar de achterwielen waardoor dat nog fijner stuurt.
Even de aanbieding bij de dealer in de gaten houden en je hebt voor €795, 200 korting op €995.
Aan de mijne heb ik al wat verbouwing gehad, nieuwe schokbrekers rondom van Bilstein B6 omdat de originele van 2017 op waren.
Door veel gebruik van PA elk jaar setje remblokken achter, waar ik overigens geen oem in het maar blokken van Brembo rondom.
Wanneer je lang met de auto wilt gaan rijden zou ik ook om de 15k olie wisselen, dat vinden ze lekker en die 30k of eens per jaar is te lang.
Veel plezier met de auto!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

RdR schreef: ↑04.12.2022 - 14:23 De linker wisser sluit niet lekker aan op de ruit, er blijft een spoor waar wat minder goed geveegd wordt, ook na een wissel met wederom een nieuwe paar Bosch aeroblades niet. Ik ben nog aan het kijken hoe ik dit kan oplossen
Probeer hem eens iets te buigen zodat het blad iets beter op het raam wordt geduwd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Welkom, een bijzonder fijne machine zo'n V90 geniet er van
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

diesel01 schreef: ↑04.12.2022 - 17:18 Lekker he, die D5, altijd kracht en souplesse en met awd ook altijd tractie.
Qua verbruik zit je best goed, ik doe 7.5Γ‘8liter op de 100km.
De auto gaat nog lekkerder rijden van een Polestar upgrade, niet zo zeer Pk en nm maar de parametes van de bak worden bijgesteld.
Ook gaat er standaard meer kracht naar de achterwielen waardoor dat nog fijner stuurt.
Even de aanbieding bij de dealer in de gaten houden en je hebt voor €795, 200 korting op €995.
Aan de mijne heb ik al wat verbouwing gehad, nieuwe schokbrekers rondom van Bilstein B6 omdat de originele van 2017 op waren.
Door veel gebruik van PA elk jaar setje remblokken achter, waar ik overigens geen oem in het maar blokken van Brembo rondom.
Wanneer je lang met de auto wilt gaan rijden zou ik ook om de 15k olie wisselen, dat vinden ze lekker en die 30k of eens per jaar is te lang.
Veel plezier met de auto!
Ja heerlijke motor. Goed te horen dat ik nog redelijk goed zit qua verbruik. πŸ‘πŸ»

Ik zit nog te twijfelen tussen polestar en Obbe tuning. Ik vind het wat verwarrend dat Obbe aangeeft dat de bak zelflerend is en niet getuned kan worden maar dat bij een Polestar tuning dat schijnbaar wel gebeurt? Die remblokken lijken me inderdaad snel te gaan gezien al het stof wat op de wielen zit...

Wat betreft olie dat is zeker een goede tip, zoals het nu gaat rij ik ca. 38.000 per jaar. zat ook te denken aan powerflush bij Volservice om de automaat schoner te houden.
Laatst gewijzigd door RdR op 04.12.2022 - 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

fredhead schreef: ↑04.12.2022 - 18:26
RdR schreef: ↑04.12.2022 - 14:23 De linker wisser sluit niet lekker aan op de ruit, er blijft een spoor waar wat minder goed geveegd wordt, ook na een wissel met wederom een nieuwe paar Bosch aeroblades niet. Ik ben nog aan het kijken hoe ik dit kan oplossen
Probeer hem eens iets te buigen zodat het blad iets beter op het raam wordt geduwd.
Daar zat ik op zich ook wel aan te denken, ik heb de stand van het blad al wat veranderd door de arm wat te torderen. Daarmee is het klapperen opgelost.
Als ik de wisser naar het raam toe buig zal de veer die erop zit de bepalende factor zijn voor de druk op het raam, ik ben benieuwd of er dan echt meer druk op komt. Maar het kan geen kwaad het eens te proberen.
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

NielsPHEV schreef: ↑04.12.2022 - 18:57 Welkom, een bijzonder fijne machine zo'n V90 geniet er van
Dank! Elke keer stap ik in en uit met een glimlach op mijn gezicht, dat genieten gaat wel lukken...
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

Bover schreef: ↑04.12.2022 - 16:26 Nu heb ik geen V90 maar wel een D5 machine. Betere aandrijving bestaat er niet volgens mij... Heerlijk om zo tevreden te zijn met je Volvo..Het is dan ook wel een top model en wat met weinig kilometers... Paar fotos zou leuk zijn maar die staan misschien al elders op het forum..
Ehhh 7.0 liter op je BC dat is toch rond de 1:14-15 voor een zware bolide beladen op weg...

De hoofdsteunen heb ik me laten vertellen staan bij een crash toch goed op een of andere manier, mogelijk daarom geen verstel mogelijkheid. Je kunt ze ook te hoog zetten in andere auto s

Mooi verbruik lijkt me met AWD maar daar kunnen V90 rijders iets zinnigers over zeggen ..
Veel plezier

Dank! Ik kan echt genieten van een fijne auto, ik had al veel plezier van de jaren met de Passat, ook een fijne auto. Dit is echt een geweldige opstap in alle opzichten. Ik voel me bevoorrecht dat ik zo'n mooie kans kreeg om zo'n complete auto te pakken te krijgen. Ik heb voorlopig niets te wensen over. πŸ˜„
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

RdR schreef: ↑04.12.2022 - 21:02
fredhead schreef: ↑04.12.2022 - 18:26
RdR schreef: ↑04.12.2022 - 14:23 De linker wisser sluit niet lekker aan op de ruit, er blijft een spoor waar wat minder goed geveegd wordt, ook na een wissel met wederom een nieuwe paar Bosch aeroblades niet. Ik ben nog aan het kijken hoe ik dit kan oplossen
Probeer hem eens iets te buigen zodat het blad iets beter op het raam wordt geduwd.
Daar zat ik op zich ook wel aan te denken, ik heb de stand van het blad al wat veranderd door de arm wat te torderen. Daarmee is het klapperen opgelost.
Als ik de wisser naar het raam toe buig zal de veer die erop zit de bepalende factor zijn voor de druk op het raam, ik ben benieuwd of er dan echt meer druk op komt. Maar het kan geen kwaad het eens te proberen.
Wij hebben het hier thuis eens met een vorige auto aan de hand gehad en daarmee was het opgelost.
Zal wellicht niet direct in de eerste poging lukken maar je ziet wel of het uit maakt of niet wat je doet.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

RdR schreef: ↑04.12.2022 - 21:00 ....Ik zit nog te twijfelen tussen polestar en Obbe tuning. Ik vind het wat verwarrend dat Obbe aangeeft dat de bak zelflerend is en niet getuned kan worden maar dat bij een Polestar tuning dat schijnbaar wel gebeurt?
Is ook verwarrend, Volvo zegt van wel Obbe zegt van niet. Feit is dat de bak zich anders gedraagt na een Polestar tuning. Hoe dat met de tuning van Obbe zit weet ik niet.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

Polestar Optimisation is momenteel in elk geval in de aanbieding mocht dit de keuze tussen Polestar en Obbe makkelijker maken.
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

RdR schreef: ↑04.12.2022 - 14:23 - het bergvakje linksonder bij het stuur vind ik erg onhandig, het is meer een klepje dan een bakje waardoor spullen er snel uit vallen of klem komen te zitten tussen de deksel als je wat zoekt en rommelt.
Dat gebruik ik niet, maar heb wel de zonnebrilhouder, dat vind ik handig.

RdR schreef: ↑04.12.2022 - 14:23Hoofdsteunen:
- wel veilig maar jammer dat deze niet in hoogte verstelbaar zijn of kantelbaar zodat je ze beter op je wensen af kan stellen. (maar ik snap dat deze vast zitten omdat ze verbonden zijn met veiligheids- en anti-whiplash systeem)
Zij mijn vrouw dit weekend : het enige wat ik minder vind aan deze auto zijn de hoofdsteunen. Ik dus vandaag accessoire besteld, de geperforeerde hoofdkussens die je op de bestaande zet. Komt onder de kerstboom...
RdR schreef: ↑04.12.2022 - 14:23 Lane assist:
- erg mooi systeem! werkt erg goed alleen zou ik het fijner vinden als de auto gecentreerd tussen de strepen zou rijden, nu is het zo afgesteld dat deze iets meer aan de rechterkant rijdt waardoor je soms dichtbij anderen komt die juist wat links rijden...
"Lane assist" (ik denk dat het Lane Keeping Aid heet of "rijbaanassistent") vermijdt dat je zonder richting aangeven over de lijn gaan. Jij bedoelt m.i. Pilot Assist (PA), om er mooi tussen te blijven, de auto stuurt (binnen bepaalde grenzen) zelf. Wanneer je vindt dat ie niet mooi tussen de lijnen zit, dan meen ik dat je dit systeem kan laten calibreren bij de dealer.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

Fulaks schreef: ↑05.12.2022 - 11:50
RdR schreef: ↑04.12.2022 - 14:23 - het bergvakje linksonder bij het stuur vind ik erg onhandig, het is meer een klepje dan een bakje waardoor spullen er snel uit vallen of klem komen te zitten tussen de deksel als je wat zoekt en rommelt.
Dat gebruik ik niet, maar heb wel de zonnebrilhouder, dat vind ik handig.

RdR schreef: ↑04.12.2022 - 14:23Hoofdsteunen:
- wel veilig maar jammer dat deze niet in hoogte verstelbaar zijn of kantelbaar zodat je ze beter op je wensen af kan stellen. (maar ik snap dat deze vast zitten omdat ze verbonden zijn met veiligheids- en anti-whiplash systeem)
Zij mijn vrouw dit weekend : het enige wat ik minder vind aan deze auto zijn de hoofdsteunen. Ik dus vandaag accessoire besteld, de geperforeerde hoofdkussens die je op de bestaande zet. Komt onder de kerstboom...
RdR schreef: ↑04.12.2022 - 14:23 Lane assist:
- erg mooi systeem! werkt erg goed alleen zou ik het fijner vinden als de auto gecentreerd tussen de strepen zou rijden, nu is het zo afgesteld dat deze iets meer aan de rechterkant rijdt waardoor je soms dichtbij anderen komt die juist wat links rijden...
"Lane assist" (ik denk dat het Lane Keeping Aid heet of "rijbaanassistent") vermijdt dat je zonder richting aangeven over de lijn gaan. Jij bedoelt m.i. Pilot Assist (PA), om er mooi tussen te blijven, de auto stuurt (binnen bepaalde grenzen) zelf. Wanneer je vindt dat ie niet mooi tussen de lijnen zit, dan meen ik dat je dit systeem kan laten calibreren bij de dealer.



Ah, ja...ik bedoel inderdaad Pilot assist. Ik zat er ook al over te denken om bij een beurt te vragen of ze hem iets naar links kunnen afstellen. Zou mooi zijn, nu hou ik vaak wat druk op het stuur om toch wat meer in het midden te blijven rijden.

Mijn vrouw vond juist dat de hoofdsteunen wat te ver naar voren zaten. Maar anders is zo'n kussentje wel een goed idee!
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Hoekstra
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 21.03.2012 - 09:00

Welkom en mooie auto. Zelf de tegenhanger een t5 gekozen in maart bij de hoge dieselprijzen en slechte inruil op diesels inmiddels. Ik had alleen een geluid van een slecht rubber als bekend probleem. Verder rijd ik normaal en tot rustig en 7,5 op 100 met een benzine πŸ‘ik wil niks anders meer !!
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Die ruitenwisser links voor. Ik heb hetzelfde, ook na nieuwe wissers en zelfs nieuwe voorruit blijft het hetzelfde. Bij naar boven wissen neemt hij een stukje niet mee. Zo wat links onder, bij het terug slaan naar onder doet hij het weer wel. Fifty fifty dus.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

zou niet mogen qua veiligheid..bijzonder....is wel zelf met buigen bij te stellen....:(
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

Hoekstra schreef: ↑05.12.2022 - 19:03 Welkom en mooie auto. Zelf de tegenhanger een t5 gekozen in maart bij de hoge dieselprijzen en slechte inruil op diesels inmiddels. Ik had alleen een geluid van een slecht rubber als bekend probleem. Verder rijd ik normaal en tot rustig en 7,5 op 100 met een benzine πŸ‘ik wil niks anders meer !!
Een T5 lijkt me ook geweldig. Zat voor mij echter boven het geplande budget. En qua uitrusting en km’s was dit echt een buitenkans.

Natuurlijk wel in gedachten gehad dat diesel lastiger wordt. Inruilen hoef ik niet omdat ik mijn auto’s echt oprij en wat de diesel prijzen gaan doen.. tja geen idee natuurlijk. Ik heb het er wel voor over, rij erg graag diesel.
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

steven.vuylsteke schreef: ↑05.12.2022 - 19:54 Die ruitenwisser links voor. Ik heb hetzelfde, ook na nieuwe wissers en zelfs nieuwe voorruit blijft het hetzelfde. Bij naar boven wissen neemt hij een stukje niet mee. Zo wat links onder, bij het terug slaan naar onder doet hij het weer wel. Fifty fifty dus.
Bij mij hielp het al iets door de stang te torderen zodat het blad beter op de ruit kwam te staan. Daardoor geen geklapper meer bij opgaande slag. Ik ga binnenkort dan de stang buigen naar het raam toe zoals genoemd zodat de druk hopelijk wat toeneemt.
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3039
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Hallo RdR,

Welkom hier met die geweldige V90.
Kan alleen maar onderschrijven wat je schrijft, een geweldige auto, vol comfort en gemaakt voor de lange afstanden.
En, met zo'n full options heb je alles wat je maar kan bedenken - krijg je als je nu een nieuwe besteld allemaal niet:

Paar punten:
- die hoofdsteunen - eigenlijk al decennia een Volvo ontwerp, en puur op veiligheid (vroeger nog harder)
- auto pilot - dit is vooral en kwestie van wennen. Ik gebruik eigenlijk de ACC meer.
- verbruik - op stand ECO rijdt ie een stuk zuiniger; je kan ook het 'individual' rijprofiel zo aanpassen dat het op Eco is afgestemd. Verder veel ACC constante snelheid. Lukt mij ook goed in de ochtendspits
- audio - is dat niet gekoppeld aan het berijders profiel? Kijk eens of dat werkt (berijders profiel wel steeds opnieuw opslaan)
- opbergruimte - onder de laadvloer achter zit bij mij erg veel ruimte; daar heb ik van alles keurig uit het zicht in gekregen

En:
Berijders profielen zijn ideaal. Mijn vrouw en ik een eigen profiel, aan sleutel gekoppeld en oudste dochter nu ook een profiel.
Heb je ook het adaptive full led? In het donker aanzetten (linker handle door de aanslag draaien totdat A in het lichtsymbool verschijnt. Werkt voor my echt super.
Koppel je telefoon via hotspot aan de auto, dan werkt verkeersinformatie een stuk beter.

Enfin, te veel om op te noemen.
Heel veel fijne kms gewenst!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Plaats reactie

Terug naar β€œS90 / V90 vanaf MY 2016”