XC40 inruilen ?

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Iemand vroeg hier aan mij, wat mijn inruil zou zijn, bij bestelling van een nieuwe Volvo XC40 P6 (single engine) Ik weet niet meer wie dat was, want de meeste reacties zijn gewist. :( Vandaag kreeg in de offerte binnen. De nieuwe P6 kost incl: Lines Climate, getint glas achter, en Metallic lak € 49.400,- >Inruil T2 Business Pro € 31.800,- na 2 jaar en 25.000 km.< Dat is een afschrijving van € 13.000,- in 2 jaar. :'( Dus dat gaat m niet worden. Maar hier heeft de vraagsteller in ieder geval een indicatie. Want hij rijdt met een zelfde Volvo, begreep ik. :)

Nu was ik sowieso nog niet van plan om nu al in te ruilen, maar ik was wél benieuwd wat mijn inruil (indicatie) zou zijn van mijn huidige XC40. ;)
Maar on-topic, mijn dealer Volvo Bluekens in Halsteren, is echt top. (en prijzig :lol: )
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Dat is grofweg EUR 0,50/km afschrijving, dus als je elke 700 km de tank volgooit voor EUR 80 aan brandstof heb je ook weer EUR 350 aan afschrijving te pakken......auw!

Nu zal de afschrijving per km de komende jaren wel steeds minder worden.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Die P6 staat er pas in 2023, is die 13k afschrijving dat niet in 3 jaar?
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

OGA244 schreef: 18.10.2022 - 21:06 Die P6 staat er pas in 2023, is die 13k afschrijving dat niet in 3 jaar?
Ja, daar zeg je wat OGA. Dat zou zomaar kunnen, dat ze dit (levertijd) alvast mee berekend hebben. Dan praat je over een afschrijving van een € 4500,- per jaar, en dat is dan weer redelijk te noemen. Desalniettemin blijf ik voorlopig lekker in deze prima XC 40 rijden. Dan word over pakweg 12 jaar de afschrijving nóg minder. Al komen er dan tussendoor wel wat grotere onderhoudskosten op me af. Zoals de distributieriem, en Automaat spoelen, Banden, Uitlaat, enz. Prima toch ? Daarom schreef ik al eerder: "Deze XC40 is een Volvo for life.".... :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

HAns die disririem dat gaat nog wl even duren dacht ik met je jaarkm van 12-15K. Automaat spoelen met 75.K ben je vroeg zat.
Banden gaan toch el 40K mee neem ik aan en dat soort dingen zijn de normale gebruikskosten...Voorlopig rij je nog netjes door dus...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Bover schreef: 19.10.2022 - 10:39 Hans, die disributieriem dat gaat nog wel even duren dacht ik, met je jaar km van 12-15K. Automaat spoelen met 75.K ben je vroeg zat. Banden gaan toch wel 40K mee neem ik aan. Dat soort dingen zijn de normale gebruikskosten...Voorlopig rij je nog netjes door dus...
Dat klopt allemaal. Maar ik noem die dingen gewoon even, omdat je daar vroeg of laat mee te maken krijgt, als je met een auto door blijft rijden. Voorheen ruilde ik om de 3-4 jaar in, dus had je nooit zoiets als: banden, uitlaat, enz. En blijven rijden is volgens mij goedkoper, dan elke 3 jaar inruilen á € 17K. Maar ook mijn leeftijd speelt hier een rol. Zolang je werkt geef je het geld wat makkelijker uit. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Als pensionado heb je geen verdien model meer maar vast inkomen module en dat wordt dan meer een uitgave-model :)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fret
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37

Wellicht met 230k op de teller voor mijn XC40 D4 niet helemaal vergelijkbaar, maar ik schrijf zo'n 13,5 cent per kilometer af. En dat vind ik nog niet zo slecht om eerlijk te zijn. Als je het dan per jaar neemt (had ik niet moeten doen ;-)) komt dat op dik €8000.
Distributiesnaar was trouwens opvallend voordelig (en snel geregeld bij een normale beurt om de 30k). Verder aan de XC40 (nog) geen grote uitgaven gehad. Ook banden gaan best lang mee (zo'n 80k bij mij want veel snelweg).
Ga nu naar een C40 want we rijden "nog maar" 30k per jaar ongeveer. Dan wordt de D4 wel wat prijziger in Nederland. En Volvo geeft op dit moment een soort van inruilbonus als je van je diesel XC40 af wilt!
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Hey Fret, staat die XC40 al ergens te koop of heb je de C40 nog niet?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Eerste 2 jaar afschrijving doen het meeste pijn, daarna gaat het langzamer.
Is voor mij vaak de reden om geen nieuwe auto te kopen maar 1 met de kop eraf.
Hoewel een nieuwe wel wel altijd leuk is.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

nieuwe is leuk maar feitelijk voor privé rijder redelijk kostbaar. Maar ik heb laatst een auto bijna 11.5 jaar gehad en 420.000km mee gereden...dat was wel heel plezierige afschrijving..:)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27003
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is als particulier de enige manier om de afschrijving redelijk te houden. Lang doorrijden met je auto en goed onderhouden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

lint schreef: 10.12.2022 - 20:36 Dat is als particulier de enige manier om de afschrijving redelijk te houden. Lang doorrijden met je auto en goed onderhouden.
Ik zit nu óok in dat circuit. Voorheen ruilde ik elke 3-4 jaar weer in, voor een nieuwe (Opel) Maar met deze Volvo hoop ik ook langer te doen. Elk jaar zijn beurt, en verder goed onderhouden, en met verstand rijden. Dat scheelt extra slijtage. We gaan het zien. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
fret
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37

Paul schreef: 09.12.2022 - 09:21 Hey Fret, staat die XC40 al ergens te koop of heb je de C40 nog niet?
Nog niet te koop want levering van de C40 is pas ergens half 2023 (7 maanden levertijd).
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
Tsjakha
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 07.06.2020 - 21:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Hi Hans, de vraagstelling kwam van mij, en dank voor deze "uitgestelde" reactie.
Als de inruilprijs van de dealer in Halsteren is gebaseerd op levermoment in 2023 valt de inruil mee, kreeg zelf 34K geboden op een direct leverbare P6 C40 demo
maar moest er weer 22K bij, verdien dat maar eens terug met 2k voordeel per jaar ivm lagere energiekosten en geen MRB en wellicht betere restwaarde.

Anderzijds staan frisse T2-business pro van 1-2 jaar oud met 20-30k op de teller nog geprijsd voor verkoop 37-40K, weet dat ze in de premium glazen dealer paleizen marge moeten maken,
maar nog een keer 4-5K marge op een inruiler maken vind ik wel gortig.

Denk dus dat gewoon lekker doorrijden loont, enige waar ik nog over twijfel in dat geval of ik de 2 of 3 jaar extra garantie zal afnemen, gezien de enorme prijzen bij simpele onderhoudsbeurten
vrees ik dat indien er onverhoopt iets defect gaat in de aandrijflijn dit bij vervanging tot astronomische bedragen gaat leiden om je Volvo weer gefixt te krijgen.
Iemand op het forum een dergelijke verlengde fabrieksgarantie afgenomen?
Volvo XC40 Recharge MY2024 RWD, SMSR, silver dawn
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Tsjakha schreef: 26.12.2022 - 13:42 Hi Hans, de vraagstelling kwam van mij, en dank voor deze "uitgestelde" reactie. Als de inruilprijs van de dealer in Halsteren is gebaseerd op levermoment in 2023 valt de inruil mee, kreeg zelf 34K geboden op een direct leverbare P6 C40 demo, maar moest er weer 22K bij, verdien dat maar eens terug met 2k voordeel per jaar ivm lagere energiekosten en geen MRB en wellicht betere restwaarde. Denk dus dat gewoon lekker doorrijden loont, enige waar ik nog over twijfel in dat geval of ik de 2 of 3 jaar extra garantie zal afnemen. Iemand op het forum een dergelijke verlengde fabrieksgarantie afgenomen?
Heel verstandig om door te blijven rijden. De inruil vond ik te laag, en er moest 17K bij voor een nieuwe P6 (Single engine) Moet laadpaal laten monteren, en heb geen zonnepanelen hier. Dus ik blijf lekker doorkarren met mijn vrij complete T2. En extra garantie neem ik niet. Ik vertrouw tóch nog op de degelijke kwaliteit van Volvo. Twee of drie jaar extra garantie kost ook wat. En dan zal je net in het vierde jaar daarna pech krijgen? Me dunkt: Probeer je Volvo met verstand te rijden, en met vakkundig onderhoud, dan heb je er het langst plezier van. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”