Cyclone filter of zoiets

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gabber
2nd Gear member

Cyclone, een verslag: (tijdje terug eens over gehad)

Dat ding zit al enige tijd in de V70 2.5 D gemonteerd, men beloofd een lager brandstofverbruik, echter in de combinatie met de chip is dat zeker niet haalbaar, sterker nog, het brandstofverbruik neemt zelfs toe.

Wat wel het geval is, is dat de auto sneller reageert op het gaspedaal, en ook sneller terugschakelt (automaat). Dus de Cyclone doet wel wat, maar waarom en wat is me een raadsel. Ik zal e.a. eens voorleggen aan de garage.

Ben ik er nu wel of niet bij mee? Tja, brandstofverbruik neemt toe, das niet zo mooi. 1 op 16 nu. Maar aan de andere kant is de auto er wel een stuk vlotter mee, de automaat ‘tikt’ snel door en terug, bij het minste of geringste dat je gaspedaal indrukt. Als voorbeeld vroegah bij 120 kilometer per uur gas intrappen, schakelde hij niet terug, nu wel.

Wellicht dat ie bij een niet gechipte Diesel een beterbrandstof verbruik laat zien, wellicht dat ik er toch één bij Ber in laat zetten, die heeft nog steeds dezelfde V70 classic 2.5 Diesel.

Owja het spoelen van de bak (na twee keer onder garantie) is echt een geweldige manier op het hakkelen doen verdwijnen. Bak is weer als NIEUW.
Vroeger had ik een vrouw, nu een Volvo! V70 2.5 D classic automaat diesel
menjo
7th Gear member

Zo'n cyclone doet niets hoor, pure placebo effecten die jij waarneemt.
Jij hebt wat veranderd aan je auto, gaat extra opletten of je wat merkt in vermogenverschil/verbruik, trapt onbewust het gaspedaal verder in, auto lijkt vlotter en verbruik neemt toe.
Gabber
2nd Gear member

Menno dat is dus niet zo, ik heb twee V70's Diesel, die van mij doet het wel en de ander niet. Bovendien ben ik een zuinige rijder, niet het type planken.
Gabber
2nd Gear member

Owja Menno, ter verduidelijking, een tijdje terug was er hier een vraag over die Cyclone, ik heb toen aangeboden zo’n ding aan te schaffen (omdat ie toch voor een beurt moest) en de resultaten hier te melden.

De meningen zijn her en der sterk verdeelt, (internet), vooral mensen die het niet eens geprobeerd hebben zijn anti, mensen die er wel één hebben daar zijn de meningen verdeelt. Onderzoeken zijn er nauwelijks te vinden (kassa wel, maar goed die azijnpissers zijn altijd negatief).

V70 2.5 D Automaat met Chip (zat er al toen ik hem kocht)
Placebo of niet, ik noteer hier feiten, ik heb dit jaar 30.000 kilometer zonder dat ding gereden en 10.000 kilometer MET. Mijn conclusie: brandstofverbruik neemt in alle omstandigheden toe met 0.4 liter per 100 kilometer. Ik heb hier heel bewust naar gekeken en op alle mogelijke manieren mijn rijgedrag aangepast om nog zuiniger te rijden, maar dat lukt dus echt niet. Dat is volgens mij een negatieve conclusie.

Feit 2, zoals gezegd schakelt de wagen nu terug naar een lagere versnelling bij 120 Kilometer per uur bij gas op de plank, en dat deed ie zonder de Cyclone gewoon niet. Doet de andere V70 (identiek alleen zonder chip, ook niet en zal ie ook niet gaan doen). Vraag is hoe dat kan en waarom gebeurd dat. Ik heb met die chip meer dan genoeg vermogen, dus het gaat met niet om koppel etc. maar om het verbruik. Mijn vrouw heeft een niet gechipte versie, daar gaat dat ding ook in omdat ik gewoon wil weten off dit Crap is of niet. Werkt het niet, dan gaat e.a. retour afzender. En dat was geen probleem aldus de leverancier.

De leverancier van dit ding heeft al meerdere malen met de garage gebeld om te vragen hoe het bevalt, stel dat het een onzin ding is (wat volgens het volgens mij nog steeds is), dan zou ik als leverancier niet gaan vragen of het bevalt. Maar goed kennelijk heeft ie er alle vertrouwen in.

Dus wordt vervolgt…. En als er iemand een verklaring heeft voor dat andere schakelgedrag hou ik me aanbevolen.
Ber
3rd Gear member

menjo schreef:Zo'n cyclone doet niets hoor, pure placebo effecten die jij waarneemt.
Jij hebt wat veranderd aan je auto, gaat extra opletten of je wat merkt in vermogenverschil/verbruik, trapt onbewust het gaspedaal verder in, auto lijkt vlotter en verbruik neemt toe.

hahahaha.....das mijn rijstijl,
en niet die van gabber....

gabber rijdt echt super netjes,
terwijl er met mijn bak veel meer gescheurd wordt....

maar goed, ook ik dus volgende week aan de cyclone....
V70 Classic 2.5 TDI 1999 Exclusive Line ";Dessert wind pearl";

http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”