DIverse storingen V60 - T6

Plaats reactie
Rens88
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11.02.2022 - 08:04

Sinds juli heb ik mijn V60 B3 ingeruild voor een V60 T6 (MY21).
De auto rijdt heerlijk en daarover ben ik zeer tevreden, helaas toch wel diverse storingen,
Een aantal van deze klachten/storingen heb ik vaker gelezen maar een aantal ook niet, hieronder een overzichtje:


• Het scherm in de middenconsole springt best vaak op zwart, systeem gaat dan resetten. Terwijl hij bezig is met opnieuw opstarten werkt bijvoorbeeld de radio ook niet meer, dit kan soms wel 10 minuten duren voordat het systeem weer correct werkt.

• Geluid van de parkeersensoren werkt regelmatig niet, overigens werkt dan het geluid van de knipperlichten bijvoorbeeld ook niet.

• Volume van de radio gaat soms niet omhoog. Ook al draai ik de volume knop op de max. de radio staat dan nog steeds net te zacht om het goed te kunnen horen. Als ik de auto uitzet en opnieuw aan is dit meestal opgelost.

• Gisteren werd ik gebeld terwijl ik op kantoor zat, bij het opnemen hoorde ik niks en toen merkte ik dat mijn telefoon verbonden was met de auto en het gesprek dus via de auto ging. Bij het uitschakelen van de bluetooth ging het over naar mijn telefoon. Dit heb ik nog meerdere keren gehad ook toen ik s'avonds thuis was en daar gebeld werd. De auto staat uit en op slot en toch bleef deze verbonden met mijn telefoon.

Weet iemand hoe deze storingen op te lossen zijn?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27063
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Met zo'n nieuwe auto: de dealer.
Wellicht dat er een software update gedaan moet worden en anders kunnen ze daar verder kijken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
KFT
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 12.07.2017 - 06:48

Herkenbare problemen (T6-2022). Als scherm op zwart gaat dat wordt ook de rijmodus naar Hybrid gezet. Het probleem met de volume van de radio ligt op de een of andere manier aan DAB+, als je even van/naar DAB+ schakelt en weer terug dan doet het volume het vaak weer goed.
Gebruikersavatar
Daf88
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 09.09.2020 - 15:03

Ik heb een T6 MY21 (early) en herken dit niet
---
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

Storingen 1 en 3 heb ik allebei twee keer meegemaakt. Inmiddels alweer even geleden, maar wel na de eerste beurt met update (de tweede volgt volgende week bij 60K km.). Ook hier een MY21.
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Gebruikersavatar
BillyBob
5th Gear member
Berichten: 1059
Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42

Rens88 schreef: 07.12.2022 - 08:43 • Volume van de radio gaat soms niet omhoog. Ook al draai ik de volume knop op de max. de radio staat dan nog steeds net te zacht om het goed te kunnen horen. Als ik de auto uitzet en opnieuw aan is dit meestal opgelost.
Toevallig met Waze aan de slag via Car Play of Android auto op dat moment?
Is een bug van Waze. Wat ook helpt is even switchen naar een ander medium qua audio.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1232
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

BillyBob schreef: 09.12.2022 - 22:24
Rens88 schreef: 07.12.2022 - 08:43 • Volume van de radio gaat soms niet omhoog. Ook al draai ik de volume knop op de max. de radio staat dan nog steeds net te zacht om het goed te kunnen horen. Als ik de auto uitzet en opnieuw aan is dit meestal opgelost.
Toevallig met Waze aan de slag via Car Play of Android auto op dat moment?
Is een bug van Waze. Wat ook helpt is even switchen naar een ander medium qua audio.
Waze is vervelend soms inderdaad. Even het "aanwijzingen" geluid dempen of aanzetten (hier staat het standaard uit), verhelpt hier icm CarPlay het volume issue dan.
Robbert366
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29.02.2024 - 13:11

Rens88 schreef: 07.12.2022 - 08:43 Sinds juli heb ik mijn V60 B3 ingeruild voor een V60 T6 (MY21).
De auto rijdt heerlijk en daarover ben ik zeer tevreden, helaas toch wel diverse storingen,
Een aantal van deze klachten/storingen heb ik vaker gelezen maar een aantal ook niet, hieronder een overzichtje:


• Het scherm in de middenconsole springt best vaak op zwart, systeem gaat dan resetten. Terwijl hij bezig is met opnieuw opstarten werkt bijvoorbeeld de radio ook niet meer, dit kan soms wel 10 minuten duren voordat het systeem weer correct werkt.

• Geluid van de parkeersensoren werkt regelmatig niet, overigens werkt dan het geluid van de knipperlichten bijvoorbeeld ook niet.

• Volume van de radio gaat soms niet omhoog. Ook al draai ik de volume knop op de max. de radio staat dan nog steeds net te zacht om het goed te kunnen horen. Als ik de auto uitzet en opnieuw aan is dit meestal opgelost.

• Gisteren werd ik gebeld terwijl ik op kantoor zat, bij het opnemen hoorde ik niks en toen merkte ik dat mijn telefoon verbonden was met de auto en het gesprek dus via de auto ging. Bij het uitschakelen van de bluetooth ging het over naar mijn telefoon. Dit heb ik nog meerdere keren gehad ook toen ik s'avonds thuis was en daar gebeld werd. De auto staat uit en op slot en toch bleef deze verbonden met mijn telefoon.

Weet iemand hoe deze storingen op te lossen zijn?
Ik zit met gelijkaardige problemen in mijn V60T6 ...

Geluid, parkeersensoren, scherm dat uitvalt, ...
Mijn wagen is nog tot april in garantie, vorige week mijn verwarming weer kapot. Ze gaan de warmtepomp voor de 2de keer vervangen nu. Ik vraag me echt af of dit normaal is?

In het begin ook mijn sensoren gehad die bleven piepen tijdens het rijden ( 120km/h)
handrem die blokeerde,
stuurverwarming die niet ging
lane assist die uitvalt,

Ze hebben me een ander stuur gestoken, kabelboom achter het dashboard al vervangen, geluidsmodule en infotainment module vervangen, ...
ik ben een beetje radeloos, gezien ik het een fantastisch mooie en leuke auto vind, maar ik heb al vaker met de vervangwagens van de garage mogen rijden in de tijd dat ik mijn v60 heb =( iemand nog zulke ervaring? als dit zo doorgaat vrees ik toch dat dit mijn eerste en laatste volvo wordt.
mltvolvo
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.07.2018 - 21:57
Locatie: Drenthe

Zwart scherm (en de opnieuw opstarten) komt in mijn V60 T6 MY2023 ook wel 1 a 2x in de maand voor met AAOS (Android Automotive OS)
Parkeersensoren die traag reageren.
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1232
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Toevallig afgelopen reis naar Oostenrijk (Wintersport) 3x een spontane crash en reboot van het Sensus systeem gehad op de weg terug. Toen heeft de auto wel een week stil gestaan bij het hotel.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”