Welke onderdeel is dit? En is het stuk?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Teewee
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09.12.2022 - 11:08

Beste forum leden,

Ik ben Matthias, nieuw hier op het forum en sinds een week in het bezit van een V70 XC automaat uit 2000. Altijd al een van mijn favoriete auto’s geweest en dus erg blij!

De auto heeft de laatste +/- 6 jaar nog geen 8000km gereden ivm meerdere auto’s van de vorige eigenaar. Wel netjes APK gekeurd, maar niet echt groot onderhoud gehad, dus ik wil hem binnenkort bij Nordicar eens goed laten nakijken en er hopelijk nog lang van kunnen genieten.

Een paar dagen geleden even onder de auto gelegen en zie tussen de achterwielen in het midden een onderdeel met vette/olie aanslag. Ik heb echter geen idee welk onderdeel dit is en of de aanslag al dan niet een slecht teken is

Hopelijk heeft iemand het antwoord :)

Foto: (ook in bijlage)
Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Dit is de viscokoppeling van het awd systeem, latere modeljaren hebben een haldex.

De visco is wel een gevoelig onderdeel, dit is ook de reden dat Volvo voorschrijft dat de bandenprofielen maximaal maar 2mm mogen verschillen tussen voor en achter.

Vettig zijn de wel vaker, misschien een keering van de eindaandrijving die wat zweet.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”