Proefrit XC40 P6 (MY2022)

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

DB200 schreef: 11.12.2022 - 23:14
PAM schreef: 11.12.2022 - 00:47 In mijn geval hebben deze 11.000km's ca €400 aan "stroom" gekost. Voor mijn "oude" V70 20D (2010), zou ik ca € 1430 hebben moeten aftikken aan diesel.
Jouw 20 cent per kWh is inmiddels 4x zo duur.
Dan zou hij in dat geval 4x €400,- = €1600,- kwijt zijn, dus duurder dan zijn oude diesel? Blij dat ik puur benzine rij... :-D Ik ben op 11.000km ca €1400,- kwijt aan benzine.
Bovendien betaal je voor een diesel dubbele MRB. :-O Een P6 lijkt me een goede keuze, maar is wel €10K duurder dan mijn huidige XC40.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Hans Eilander schreef: 13.12.2022 - 10:13 Een P6 lijkt me een goede keuze, maar is wel €10K duurder dan mijn huidige XC40.
En dat verdien je dus niet meer terug met 80 cent/kWh.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

DB200 schreef: 13.12.2022 - 14:19
Hans Eilander schreef: 13.12.2022 - 10:13 Een P6 lijkt me een goede keuze, maar is wel €10K duurder dan mijn huidige XC40.
En dat verdien je dus niet meer terug met 80 cent/kWh.
Buiten dat mijn huidige "prima XC40" een blijvertje is, hier is geen laadpaal. Hier zijn geen zonnepanelen op het dak. En ik moet dat op de lange termijn nog maar zien, met al dat volledig elektrisch rijden. :(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “EX40”