279 Euro voor een 9 ampère hulpaccu?

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Gebruikersavatar
E.T.
5th Gear member
Berichten: 1668
Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11

Als je hem dan toch wil restten zou je de methode van Flevodirk kunnen gebruiken, of via VIDA oid

Ik heb het onlangs bij mijn eigen auto geprobeerd en bij mij werkte het wel (V70 D4 MY15), dus zeg het maar waar het aan ligt.
Groet Edwin

Volvo XC60 T8 R-Design 2020
Volvo Amazon P131 B20 1968
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Ja succes in elk geval! En laat het weten of het iets oplost. Ik ben bepaald geen techneut/monteur maar als ik iets kan doen met wat gezond verstand dan doe ik dat graag. En bij het V70 forum hielden/houden we wel eens klusdagen met een groepje! Dan gaan we met paar man naar de DHZ garage in Amsterdam en huren daar stuk of 5 bruggen voor de hele zaterdag en heb je een halve dag die brug voor je auto. Dus je rijdt je kar op de brug en begint direct met de olie af te tappen en kan je onderwijl de onderkant inspecteren, aandrijfashoezen, speling etc... easy peasy.

Daar hebben slimme mensen mij e.e.a. bijgebracht en als je het trucje eenmaal weet is het makkelijk te herhalen (remblokken en schijven bv). En onderschat Youtube niet, echt alle standaard klussen staan er gewoon op!
Ik heb de vorige keer bij iemand kunnen helpen met zijn remmen, mijn auto was toen al klaar.. zo blijft het systeem werken😎.

Ik hoop dat de problemen verdwijnen.. hier nog een foto die ik ff snel gemaakt had van de 12V accu van mijn auto.
Bij de min/massa-pool (zwart) zie je de connector van dat kabeltje, bij die mooie volvo sticker!
Afbeelding

En hier het YT filmpje wat mij hielp;
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Je hebt dus alleen een hulpaccu als je een start stop systeem hebt. Ik meen dat ik deze niet aan boord heb..Wel heb ik regelmatig accu melding maar zie dat niet terug in de Vidash gek genoeg.
Maar ja alles voor de Volvo emissie teststraat voor de type goedkeuring.
Ach die emissie gekte....Hetzelfde als de lage toeren die de D5 draait soms met 1200 toeren omhoog de helling op, ik vermoed dat dat alles met de emissienormen heeft te maken en wat minder met wat goed is voor de D5 techniek op de langere termijn.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Heb je niet een melding van het batterijtje in je sleutel?
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

volvo440special schreef: 14.08.2022 - 11:02 Heb je niet een melding van het batterijtje in je sleutel?
al vervangen
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
VolvoXC60RD2015
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 07.11.2019 - 09:53

Beste reageerders. Ik kreeg zodra het kouder werd weer de melding dat de accuspanning te laag zou zijn. De methode met draaiende motor het stekkertje loshalen en weer terugzetten heeft waarschijnlijk bij mij geholpen. Al een paar dagen geen meldingen meer. Dat de garage dit niet weet!? En misschien voor niets een dure hulpaccu gekocht. Nou ja...... iedereen bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”