Kan een V70 diesel nog uit vandaag de dag?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
pbor
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13

Wellicht zit er tegenwoordig vanaf nieuw al een pomp met metalen waaier in?
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tja wie zal het zeggen...mocht het niet zo zijn en het ding draait kapot voordat hij naar zijn nieuwe baas mag dan zou dat jammer zijn.
Vandaar dat ik wellicht het ding mee laat nemen als ze daar alles al los hebben, pompie schijnt niet zoveel te kosten, iig minder dan een blok die zonder koeling kapot loopt.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Gewoon mee laten vervangen dus.
Hele circus ligt toch al los....
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

De diesel is weer iets beter geprijsd op het moment dat stroom op 80 cent per kWh staat. Als EV rijder ben je niet blij, denk ik dan. Maar misschien hebben ze graag iets extra’s over voor het milieu.

Door de continu fluctuerende prijzen is een goede , definitieve business case niet te maken.

Ach ja, ik vind dat je gewoon moet rijden wat je wilt (en kunt) rijden. Maar dat is aan Nederlanders niet besteedt, die laten de belastingdienst bepalen in welke auto ze rijden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Die 80 cent is wel het meest ongunstige geval.
Heb je zonnepanelen of nog een oud tarief dan is het rijden met een EV ineens een stuk gunstiger.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

DB200 schreef: 15.12.2022 - 20:48Maar misschien hebben ze graag iets extra’s over voor het milieu.

Ach ja, ik vind dat je gewoon moet rijden wat je wilt (en kunt) rijden. Maar dat is aan Nederlanders niet besteedt, die laten de belastingdienst bepalen in welke auto ze rijden.
:D :D Kom nou... voor het milieu? Dat is maar een kleine groep die echt gelooft dat ze de planeet kunnen redden door ergens meer geld voor neer te leggen dan nodig. Dezelfde mensen die denken dat ze thuis groene stroom hebben, en dat treinen en bussen daar ook op rijden...

En inderdaad heeft de belastingdienst te veel invloed op het brein van veel mensen.
Wil je een diesel? Rijd je toch lekker diesel. Uiteindelijk kost autorijden toch veel te veel geld in NL, en een andere auto kopen voor de planeet of de portemonnee kost ook geld. Weinig mensen die kunnen bedenken hoeveel km je met die 'nieuwe' auto moet rijden voordat je dat bedrag echt terug verdiend hebt.
Vanmiddag de S60 getankt voor 71 cent per liter, en verwend met een halve tank 98 voor 1,85 per liter.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

fredhead schreef: 15.12.2022 - 22:11 Die 80 cent is wel het meest ongunstige geval.
Heb je zonnepanelen of nog een oud tarief dan is het rijden met een EV ineens een stuk gunstiger.
80 cent is ons tarief per 1/1/23. En het schijnt nog gekker te kunnen. Steeds meer contacten lopen af dus het gunstige rijden met een EV is van beperkte duur. Zonnepanelen zijn vaak geplaatst in het pre-EV tijdperk, dus uitgelegd op de behoefte van toen. Een stekkerauto er bij betekent gewoon meer stroomverbruik waar anno toen niet aan is gedacht. Zonnepanelen-systeem anno nu komt op ca. 1,6 euro per Wp. Dat was 1 euro per Wp. Dus ook aan die kant is de stroom duurder voor als je nu zonnepanelen wilt.

Het ouderwetse zwarte goud is helemaal zo gek nog niet. Wij dieselen nog even lekker door.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

In het artikel schijnt wetenschappelijk onderbouwt te worden waarom die elektrische auto helemaal niet zo milieuvriendelijk is als iedereen ons wil doen laten geloven.
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/16419 ... tekkerauto
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Geloof dat het de ANWB was die laatst nog aan gaf dat je vanaf 15.000 kilometer per jaar over moest stappen naar een elektrische auto in plaats van nog na moet denken om je huidige met verbrandingsmotor nog een onderhoudsbeurt te geven :lol:
DB200 schreef: 16.12.2022 - 13:14
fredhead schreef: 15.12.2022 - 22:11 Die 80 cent is wel het meest ongunstige geval.
Heb je zonnepanelen of nog een oud tarief dan is het rijden met een EV ineens een stuk gunstiger.
80 cent is ons tarief per 1/1/23. En het schijnt nog gekker te kunnen. Steeds meer contacten lopen af dus het gunstige rijden met een EV is van beperkte duur. Zonnepanelen zijn vaak geplaatst in het pre-EV tijdperk, dus uitgelegd op de behoefte van toen. Een stekkerauto er bij betekent gewoon meer stroomverbruik waar anno toen niet aan is gedacht. Zonnepanelen-systeem anno nu komt op ca. 1,6 euro per Wp. Dat was 1 euro per Wp. Dus ook aan die kant is de stroom duurder voor als je nu zonnepanelen wilt.

Het ouderwetse zwarte goud is helemaal zo gek nog niet. Wij dieselen nog even lekker door.
Hoop mensen passen de panelen er wel op aan of laden op hun werk en dan maakt het wel uit.
Ben je veroordeelt tot een openbare laadpaal wordt het huilen...

Ook hier wordt nog geen seconde over elektrisch rijden nagedacht.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik heb ooit eens geroepen dat, indien de diesel hfl. 2,50 zou kosten, ik er mee zou stoppen. Let wel: twee gulden en vijftig cent, zeg maar €1,10.
Dat was ergens midden 80-er jaren en nu, 40 jaar later zeg maar, is het zo ver.

Linksom of rechtsom: autorijden is een dure hobby, dat was het, dat is het en dat zal het blijven.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Kun je er maar beter plezier aan hebben en niet te veel ouwehoeren.
Straks bij de lokale shell even weer vol mikken.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Klopt hier iets niet met het Datum jaartal van dit topic? Ik krijg per mail een melding van een nieuw bericht.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5388
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Frits V70 schreef: 27.03.2024 - 19:06 Klopt hier iets niet met het Datum jaartal van dit topic? Ik krijg per mail een melding van een nieuw bericht.
Zal ongetwijfeld verplaatst zijn
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Frits V70 schreef: 27.03.2024 - 19:06 Klopt hier iets niet met het Datum jaartal van dit topic? Ik krijg per mail een melding van een nieuw bericht.
Er werd off topic gereageerd op dit oude bericht.
Off topic is verwijderd want dat stond al in een ander topic..
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”