Update navigatie systeem

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Longway
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 30.09.2022 - 09:51
Locatie: Katwijk

Voor het eerst de navigatie geupdate van de auto. Vooraf de kaart informatie van Europa (versie 1400) op een usb-stick (64 GB) geladen en tijdens het rijden in de auto geplaatst. De update start direct en de voortgang wordt getoond. Halverwege de auto geparkeerd en de usb-stick verwijderd, vervolgens later weer gaan rijden en de usb weer geplaatst, de update wordt nu gewoon vervolgd. Totaal heeft de update +/- 1 uur gekost. Na de update de motor uitgeschakeld en weer gestart waarna de navigatie weer geactiveerd wordt. Werkt perfect, wel is het zo dat tijdens de update de navigatie en de verkeersbord herkenning niet werkt!
Voorheen Volvo S40 en S80, later Nissan XTrail en nu weer Volvo XC90 T8
Gebruikersavatar
BraboFrits
5th Gear member
Berichten: 1001
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Longway schreef: 13.11.2022 - 17:47 Werkt perfect, wel is het zo dat tijdens de update de navigatie en de verkeersbord herkenning niet werkt!
Klopt, dan is de update driftig bezig. Maar dat lijkt me logisch ;-)
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Cipolini61
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11.08.2022 - 12:28
Locatie: Helmond
Contacteer:

Hoe werkt de update van je navigatie?
Ik zou dat ook willen doen maar begrijp niet dat ik daarvoor een usb nodig hebt
Mogelijk wil iemand mij dit stap voor stap vertellen
Longway
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 30.09.2022 - 09:51
Locatie: Katwijk

Kies de website www.volvocars.com/nl/ op je computer / tablet en kies het Menu, selekteer Hulp en Support, vervolgens Downloads kiezen, klik op Kaarten en selecteer het soort navigatiesysteem van je auto. Kies vervolgens Europa en daarna de volledige kaartinfo van Europa (= 55 GB). Download deze kaartinfo op een usb stick van minimaal 64GB op je computer. In je auto het navigatie systeem activeren en vervolgens de usb stick in een usb aansluiting plaatsen. De update wordt nu automatisch gestart, duurt pakweg 1 uur. Zie ook de handleiding op de download pagina, daar staat het hele proces beschreven!
Succes met de update!
Voorheen Volvo S40 en S80, later Nissan XTrail en nu weer Volvo XC90 T8
Cipolini61
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11.08.2022 - 12:28
Locatie: Helmond
Contacteer:

Hoi Longway dank voor de uitleg en het is gelukt m.b.v. jou tips. Heb nog een vraag of jij kan uitleggen wat het voordeel is om een simkaart in je auto te stoppen. Weet dat alles via mobiele telefoon kan en dat je een tweede simkaart bij je abbonement kan nemen maar dat wil ik allemaal niet weten gaat me puur om het voordeel van een stand alone simkaart in de auto. Is het communiceren met het internet dan sneller en kan ik dan onafhankelijk van min telefoon eenvoudiger met spotify werken.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”