DAB(+) ontvanger

-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

In de auto heb je heel veel hinder van de metalen constructie, dus per definitie (veel) slechtere ontvangst dan buiten de auto. Zeker op het dak heb je juist voordeel van het grote metalen oppervlak.
Probeer maar eens rijdend met een ouderwetse FM-radio binnen de auto iets te ontvangen. De frequenties van DAB liggen ook nog eens veel ongunstiger dan die van FM, dus dat gaat niets worden. Enige alternatief zou een raam-antenne kunnen zijn; zo’n doorzichtig stuk tape met metalen draden er in dat je op de voorruit plakt (als je geen voorruitverwarming hebt tenminste).
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

Godtoh schreef: 20.07.2019 - 22:37 Klopt, maar dan moet je expliciet naar het menu toe om te wisselen.
Daarbij vind ik de laad tijd te lang na het starten.
Is een ombouw naar Android/Apple carplay niet veel waardevoller. Luister je TuneIN (digitaal) vanuit dat systeem en je mooie navigatie en vooral goede direct kado!
Godtoh
3rd Gear member
Berichten: 284
Lid geworden op: 24.03.2015 - 14:24
Locatie: Arnhem

Heb ik aan zitten denken, inmiddels zit er al een paar jaar originele dab ontvanger in en dat is dikke prima.
Soms zou ik willen dat ie Android auto had, maar ja, via bluetooth muziek afspelen werkt an sich ook prima.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”