Xc 60 recharge audio

De Nieuwe XC60
Fossaert
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 06.07.2017 - 10:29

Hallo medeforummers. Ivm de lange levertijden een xc60 recharge besteld als jonge demo. Alle mogelijke veiligheidsopties zijn aanwezig Alleen is het de standaard audio, wel met subwoofer als ik het goed heb. Heb eens rap beluisterd en bekeken. Mis ik iets of kun je in tegenstelling tot vroeger in de instellingen geen equilizer of balans instellingen meer vinden en wat is volgens jullie die al werken met het nieuwe dashbord de juiste instellingen om het geluid vol te laten klinken. Denk my2022.5. Met de facelift en long range batterijen. Op voorhand bedankt voor tips and tricks
gupe
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 08.06.2022 - 16:07

Hallo ,

Ik heb mijn XC60 T6 2023 met de B&W , klinkt fantastisch maar ook zonder equalizer.
Volvo XC60 T6 Ultimate
Gebruikersavatar
Sabbia
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 18.12.2022 - 11:07

Dag Fossaert, ik heb eigenlijk hetzelfde probleem ontdekt. Heb mijn XC60 T8 recharge net geleverd gekrenen en wilde de speakers achter harder zetten, maar zie geen Balans instellingsmogelijkheid in het menu Geluid. Ik heb ook de standaard geluidsinstallatie. Weet iemand of en hoe dit is in te stellen. Heb nog nooit een media jnstallatie in een auto gehad waar je de Balans niet kon instellen…
Volvo XC60 T8 AWD Recharge (2023)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Rtfm..
Gebruikersavatar
Sabbia
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 18.12.2022 - 11:07

Dag OGA244, top tip ! De verwijzing in mijn bericht komt uit de gebruikershandleiding, daar staat het dus niet in. Heb even met de dealer gebeld en het blijkt dus inderdaad momenteel niet te kunnen. Ze nemen contact op met Volvo om te kijken of er binnenkort een software update komt die het probleem kan verhelpen. Ik weet niet of het alleen bij de XC 60 recharge long range (vanaf mei 2022) dit probleem speelt. Je kan de voor en achter speakers dus wel selecteren (waarbij je een van de twee uitzet) , maar als je dan de geluidssterkte aanpast en de voorspeakers weer activeert gaat deze even hard mee omhoog. Een beetje een missertje van Volvo dus…
Volvo XC60 T8 AWD Recharge (2023)
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Sabbia schreef: 16.01.2023 - 12:04 Dag OGA244, top tip ! De verwijzing in mijn bericht komt uit de gebruikershandleiding, daar staat het dus niet in. Heb even met de dealer gebeld en het blijkt dus inderdaad momenteel niet te kunnen. Ze nemen contact op met Volvo om te kijken of er binnenkort een software update komt die het probleem kan verhelpen. Ik weet niet of het alleen bij de XC 60 recharge long range (vanaf mei 2022) dit probleem speelt. Je kan de voor en achter speakers dus wel selecteren (waarbij je een van de twee uitzet) , maar als je dan de geluidssterkte aanpast en de voorspeakers weer activeert gaat deze even hard mee omhoog. Een beetje een missertje van Volvo dus…
Ze hebben steeds vaker van die missers. Dingen die vanzelfsprekend zijn duren maanden om te ontwikkelen. Ze hebben immers een grote groep beta testers. Alleen jammer dat ze niets met feedback doen.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Volvo heeft in al haar wijsheid besloten dat we niet afgeleid mogen worden door een equalizer. Die is op het Google platform er dan ook uitgehaald (of anders gesteld; die is er nooit geweest).

Volgens mij is de leverancier B&W (die ook van Harman Kardon is) bezig met een eigen app om de audio in te kunnen stellen. Ik weet niet wanneer deze app beschikbaar komt. Het track record van Volvo mbt planning van apps is nogal troosteloos.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Volvo besluit voor je dat je niet harder mag dan 180, dat functionaliteit in Android auto's diep in een menu verborgen wordt in plaats van gewoon met de knoppen op het stuur, dat de Volvo app maar de helft van de functionaliteit heeft bij Android auto's in vergelijking met Sensus, dat upgrades meer fout dan goed gaan en nu gewoon maar geen equalizer meer inbouwen, want die gebruikt toch niemand. De SPA Sensus auto die ik nu heb is wel de laatste. Zal nooit upgraden naar die Android rommel.
Laatst gewijzigd door Nomad op 16.01.2023 - 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... eden-tijd/

Of dit dan een verbetering gaat brengen blijft dan wel een vraag...:-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Nomad schreef: 16.01.2023 - 14:05 Volvo besluit voor je dat je niet harder mag dan 180, dat functionaliteit in Android auto's diep in een menu verborgen wordt in plaats van gewoon met de knoppen op het stuur, dat de Volvo app maar de helft van de functionaliteit heeft bij Android auto's in vergelijking met Sensus, dat upgrades meer fout dan goed gaan en nu gewoon maar geen equalizer meer inbouwen, want die gebruikt toch niemand. De SPA Sensus auto die ik nu heb is wel de laatste. Zal nooit upgraden naar die Android rommel.
ben er zelf ook tamelijk ontevreden over..
(vind daarnaast de klokkenwinkel matig)
Fossaert
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 06.07.2017 - 10:29

Bedankt allen voor de info. En dan nu de hamvraag. Hoe klinkt het geluid? Denk dat het nog de 330w versterker is met de standaard subwoofer voor recharge modellen
Gebruikersavatar
Sabbia
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 18.12.2022 - 11:07

Wat mij betreft heeft de standaard installatie al een prima geluid, je kan natuurlijk altijd een en ander laten ‘upgraden’ mocht je er niet tevreden over zijn.
Volvo XC60 T8 AWD Recharge (2023)
Gebruikersavatar
Sabbia
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 18.12.2022 - 11:07

Inmiddels via de dealer wat feedback gehad over het probleem dat je de volumes van de voor en achter speakers niet los van elkaar kan regelen. Het blijkt dus een probleem te zijn bij alle modellen uitgevoerd met een Google Android systeem. Volgens Volvo Nederland komt hier geen oplossing voor, terwijl het volgens mij redelijk eenvoudig op te lossen zou moeten zijn. Je kan voor en achter wel selecteren, je kan dan ook de geselecteerde speakers harder zetten, maar als je de andere speakers weer activeert gaan ze even hard omhoog/ omlaag in volume. Bij mijn XC60 recharge 2023 resulteert dit in een heel zacht geluid achter en een relatief hoog volume van de voor speakers, wat niet aan te passen is.
Ik heb een standaard geluidssysteem, maar het schijnt ook bij de overige audio systemen momenteel zo te zijn? Heeft iemand daar ervaring mee?
Volvo Nederland gaaf aan dat het voor het standaard systeem waarschijnlijk niet opgelost gaat worden, erg vreemd voor een premium auto..?!
Volvo XC60 T8 AWD Recharge (2023)
Gebruikersavatar
XC60silverdawn
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12

Sabbia schreef: 20.02.2023 - 10:34
Volvo Nederland gaaf aan dat het voor het standaard systeem waarschijnlijk niet opgelost gaat worden, erg vreemd voor een premium auto..?!
Premium? 😇
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Fossaert
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 06.07.2017 - 10:29

Inderdaad beperkte instellingmogelijkheden, zeker vergeleken met sensus my21 maar kan ermee leven
Fossaert
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 06.07.2017 - 10:29

Dit is hem. Heb al 20 volvos gehad maar ze rijden steeds beter en soepelder los van sommige instellingen die nu minder zijn
Fossaert
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 06.07.2017 - 10:29

En nu met foto hoop ik
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
janseman
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.03.2023 - 21:10

Mijn XC60 is van okt 2022, modeljaar 2023 met een HarmanKardon audio aan boord, dat geeft verwachtingen.
Maar het geluid is bar slecht, het komt ergens onder uit de voordeuren, een beetje extra volume geeft forse resonanties in de deuren, er is geen stem te horen vanuit centraal/ frontaal en al helemaal geen geluid vanuit achterin . Zowel hoog als laag en subwoofer zijn minimaal te corrigeren; fader en balans instellen ontbreken in het instellingenmenu.
Kortom voor een dure installatie een zeer slechte prestatie , een Volvo van dik 75000 euro onwaardig.
Bij de dealer geweest, maar monteur was vast en zeker geen audio man, kijkt in computer of er storingen zijn, zette de radio op volop surround en dan hoor je achterin wel wat meer maar surround moet je van houden, ik niet in elk geval.
Het lijkt ook net dat de boel niet goed is aangesloten, beetje te vergelijken met boxen die niet in fase staan, heel raar geluid.

Ook heb ik geen afbeeldingen van de DAB zenders op het scherm, slechts de text van de zender , is dat ook standaard of zie ik wat over het hoofd? Normaal zie je elke zender met een eigen icoontje op het scherm , tenminste bij ander auto’s. Vind ik ook erg vreemd.
David_O
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

janseman schreef: 11.03.2023 - 21:37 Ook heb ik geen afbeeldingen van de DAB zenders op het scherm, slechts de text van de zender , is dat ook standaard of zie ik wat over het hoofd? Normaal zie je elke zender met een eigen icoontje op het scherm , tenminste bij ander auto’s. Vind ik ook erg vreemd.
Afbeeldingen bij DAB komen bij mij met erg veel vertraging binnen. In de lijst met zenders zie je ze niet (wat ik idd wel gewend ben van de Kia Niro '22 van mijn vrouw). Kies je voor een zender (dus weergave van 1 zender op gehele scherm) duurt het gerust een paar minuten voordat het logo van de radiozender geladen is.
janseman
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.03.2023 - 21:10

ik heb inmiddels ook gezien dat pas na lange tijd er weer wel een icoontje staat, nou ja, dan maar zo, maar toch ook wel slordig .K. an toch wel beter en direkt zou je zeggen?
In mij ‘oude’ peugeot was dat geen probleem. Ook was de audio daarin stuk beter dan hier in de Ultimate uitvoering. Als ik zo het forum doorlees is er nog veel te verbeteren in de Android besturingssysteem.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”