DAB+

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

mga1600 schreef: 11.06.2022 - 18:41 Als je auto van na eind maart 2022 is krijg je alsnog dab+ geïnstalleerd.
Spotify werkt echt super, daar kun je rustig in investeren ,zelf gebruiken we al jaren Spotify in huis en op de telefoon en nu dus ook in de auto.
Anderen zweren bij YouTube Music, schijnt ook echt goed te zijn, het voordeel daarvan is dat je dan straks - als de You Tube ‘filmpjes app’ naar onze auto’s komt (na de zomer) dat je meteen klaar bent om dat te gebruiken ( filmpjes kijken rerwijl je staat te laden). Er komt ook een versie van Google Chrome als webbrowser voor onze auto’s dus dan moet je sowieso wel in staat zijn om het nodige vermaak te vinden. Of dat ook werkt tijdens het rijden weet ik niet……
bouwdatum na 1 maart, niet datum deel 1
willsmills
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 27.12.2021 - 15:34

Ik kan inderdaad het bericht van Rup bevestigen, DAB+ modules zijn weer beschikbaar (mondjesmaat, dus levering kan even duren). Ook ik heb in januari een afspraak om het in te laten bouwen in mijn XC60 MY22 late. De details:

Auto’s met een tenaamstelling vanaf 2 maart 2022 komen in aanmerking voor een garantieprocedure waarbij de DAB+ alsnog kosteloos wordt ingebouwd. Reden hiervoor is dat vanaf die datum in Nederland DAB-wetgeving is ingegaan (publicatie in de Staatscourant). Auto’s van vóór 2 maart hebben helaas pech...

Wat betreft de werkzaamheden zelf: de DAB+ voorbereiding in de auto’s bestaat uit bekabeling en antennes. Om DAB+ daadwerkelijk toe te voegen moet echter de hele multimedia-unit vervangen worden en moet er bepaalde software worden ingespeeld die door Volvo voor deze auto’s wordt vrijgegeven. Het is dus geen kwestie van “even een ontbrekend chipje erin zetten”. Dat vervangen van die unit maakt het ook een duur grapje: dealers vragen er tussen de 1000 en 1500 euro voor (maar voor auto's na 2 maart 2022 is dit dus onder garantie, let er wel op dat je dealer je deze garantie geeft en doe anders navraag bij Volvo Nederland).
XC60 Recharge T6 Inscription MY22.5 (late 2022, extended range)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

auto met een bouwdatum van na 2 maart haal ik hier uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
willsmills
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 27.12.2021 - 15:34

Ik heb een ander document van Volvo gezien, waarin staat "alle Volvo's met een tenaamstelling vanaf 02 maart 2022 moeten voorzien zijn van een DAB+ radio", en dat daarvoor een garantieregeling komt. Het gaat dus volgens mij om de tenaamstellingsdatum. Maar als iemand twijfelt over zijn/haar situatie zou ik gewoon even een mailtje sturen naar Volvo Nederland om het na te vragen.
XC60 Recharge T6 Inscription MY22.5 (late 2022, extended range)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik heb alle documenten gezien met betrekking hiertoe, dat wordt voor sommigen dan een teleurstelling, voor 2 maart gebouwd komt niet in aanmerking voor gratis retrofit
Gebruikersavatar
Frost73
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 28.02.2022 - 10:46
Contacteer:

Even benieuwd bij welke dealer(s) jullie de afspraken voor installatie hebben kunnen maken?
Heb al een aantal vragen per PB gesteld, maar reactie blijft uit? Hopelijk dat er toch iemand is die me verder wil helpen, al dan niet via PB?
Volvo XC60 T6 Recharge Inscription MY 2022
Saab 9-3 Sport Combi V6 Aero XWD
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Op chassisnummers van voor 2 maart 22 zie ik geen kosteloze achterafmontage van DAB+ (er is niets beschikbaar)
PatN
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 13.12.2015 - 15:20

Ik heb kortgeleden contact gezocht met de volvo dealer en bovenstaande voorgelegd. Er is direct een actie op gekomen en gisteren is de module achter het rechtopstaande scherm vervangen voor een nieuwe met DAB+. Ofwel ea is nu afgerond en de auto heeft DAB en het werkt prima. Mijn auto is afgeleverd in mei 2022 (productie in april 2022)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”