Bestuurdersprofiel probleem

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Mcs
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 10.10.2021 - 15:37

Hallo,

Ik heb een t5 hybride van mei 22, ik heb opgemerkt dat de auto problemen heeft om het bestuurdersprofiel te wisselen. Mijn vrouw heeft een sleutel gekoppeld aan profiel 1 en de andere sleutel is gekoppeld aan profiel 2
Als ik de auto niet op slot zet ( in de garage ) en start daarna met de andere sleutel dan blijft de stoel staan , soms werkt de radio niet of werkt de volumeknop niet.
Als de auto wordt afgesloten, gaat bij het openen met sleutel van profiel 1 de bestuurdersstoel in de stand van profiel 2

Hebben er hier meer deze problemen ?
Gr, john
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Yes. Buggy as hell. Het komt vaker voor dat na een update van het boordsysteem de sleutels niet meer goed gekoppeld zijn. De oplossing is de sleutel opnieuw koppelen aan het profiel. Als je automatisch wilt wisselen, zul je de deur eerst op slot moeten maken.

Dat de volumeknop niet werkt komt idd vaker voor. Vooral als de auto even heet stilgestaan (gebeurt ook zonder profielwissel). Je kan dan alleen via het centrale scherm de muziek weer aanzetten. Ik doe inmiddels na een profielwissel ook zelf nog eens een reset van het boordsysteem, anders krijg ik tijdens de rit vaak te maken met problemen, zoals een radio die helemaal niets meer doet, of een vastlopende navigatie.

Reset kan door de "home" knop ingedrukt te houden (knop vast blijven houden als het scherm in schoonmaak modus gaat)
Mcs
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 10.10.2021 - 15:37

Dank je, voor de reactie,, lancer ,,
Voor de xc40 hybride 6jaar een vw passat gte gehad, nooit geen enkel probleem mee gehad.
Was €10.000,= goedkoper dan deze volvo ?
Toch niet alles zo premium als ze zelf willen geloven bij volvo 🤭
Plaats reactie

Terug naar “XC40”