comfortstoelen of contourstoelen

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
ariandh
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07.10.2022 - 12:07

Ik zit met een luxe probleem; ik heb een V60 in bestelling staan, maar omdat de levertijd onafzienbaar is, heb ik in de tussentijd een andere V60 gekocht.
In mijn bestelde heb ik de luxe nappa-comfortstoelen, met ventilatie en massage (kun je niet níet kiezen op een Ultimate); deze hebben wél elektrisch verstelbare zijwangen.
In mijn huidige auto, zitten de R-design stoelen, die combi van zwart Nappa leer met Open Grid textiel. Deze zitten ook standaard in een 'Polestar Engineered' geen andere keuze mogelijk.
Omdat dezelfde stoelen ook in S/V90 en XC60 (XC90 weet ik niet zeker) zitten, vraag ik het hier maar even.

Wat is jullie ervaring met beide typen stoelen?

Ik moet zeggen, ik hou wel van een mooi (licht) interieur en heb dus het Amber nappa leer gekozen.
Maar nu zit ik dus in de (zwart-grijze) sportstoelen en wát vind ik díe lekker zitten! Stevig, goede zijdelingse ondersteuning.
Maar in de twee weken dat ik nu rond rijd, heb ik nog geen ritten, langer dan twee uur achter elkaar gemaakt.
En ik lees wel eens dat de sportstoelen op de hele lange ritten (vakanties en zo) bést wat hard zijn. (Zíjn ze ook echt harder?)
Ik ben heel benieuwd naar de reacties van ervaren rijders.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Hier de eigenaar van vollederen contourstoelen (al een tijdje niet meer leverbaar) met veel autovakantie-ervaring (1300 km op één dag, in één ruk); ook op de lange rit zitten die gegoten.
Ik ben zelfs voor een R-Design met contourstoelen gegaan vanwege de betere zit (voor mij en mijn vrouw!) tov de comfortstoelen.
De contourstoelen verschillen niets vwb de zijdelingse steun die ik had in de stoelen van onze vorige auto (V50) terwijl ik met de comfortstoelen wel een verschil ervaarde.
Dus het ligt ook aan welke stoel je als referentie hebt.

Niets zo persoonlijk als een goede zit, iedereen heeft een andere rug en is anders gebouwd.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 26990
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Lastige keus, ik heb ook beide stoeltypes gehad en prefereer toch de comfortstoelen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

Ik ben vrij lang en heb de voorkeur voor de comfortstoelen. Vooral in- en uitstappen is een stuk prettiger.
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Wij hebben de contour stoelen in de zakelijke V90 en de comfort in de prive V90. Ik heb een lichte voorkeur voor de contour stoelen
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Heb geen ervaring met die contourstoelen, maar ben reuze tevreden met de comfortstoelen met ventilatie en massage. Ik meen dat beide stoeltypes prima zitten, en dat je i.f.v. je lichaamsbouw een voorkeur voor de ene of de andere kan hebben. Proefzitten is dus de boodschap...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

Één ding is zeker, welke je ook kiest, veel beter is er momenteel niet te krijgen!😁😉
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”