AWD en sportmodes in sneeuw en mud

Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13819
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Gisteren 640km gereden en toch eens de AWD in de gaten gehouden met de drongel en de meters over Haldex vedeling. Als je een berg afrijdt op de lange baan zie je de verdeling van de Haldex gaan naar voorzijde 165 Torque en achter 5 of 10 .

Echter op elke moment dat er kracht gevraagd wordt drukken achter banden mee en in soort wisselende verhouding van 1:3. Bij de automatische doorij tolpoortjes ontstaan "als vanzelf" wedstrijdjes en de Volvo drukt dan op alle vierwielen zijn 520 NWT op de weg en dan zie je toch even de meter boven de 420 uikomen en achter meedraaien met 200.
Is wel grappig.
Voor zover ik kan beoordelen is deze Haldex 5 echt anders ingesteld dan die van mijn XC70 MY 2006, namelijk dat de AWD veel actiever en sneller erbij is.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13819
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

hier nog een zeer toegenkelijke uitleg over de Haldex. Op de foto de kern van de Haldex en uitleg daarvan helder beschreven achter de link.

https://www.mvwautotechniek.nl/haldex/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”