lekkende S80 maar toch beetje vreemd

Plaats reactie
Gompy58
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 27.09.2022 - 01:35

De S80 van mijn vader is behoorlijk aan het lekken. Het blijkt dat ook bij hem de voorruit aan de bovenzijde redelijk los licht.
Dat is op zich niet zon probleem. Hij gaf aan dat een nieuwe voorruit helemaal niet vervelend is. Dus het zal wel een nagelnieuwe originele VolVo ruit gaan worden.

Echter....


Wat mij verbaast... en ik ook niet kan plaatsen is het volgende.

- Het plafond is kurkdroog, ( geen schuifdak) , er is ook nergens waterschade te zien door bijvoorbeeld kringen.
- de voetenruimte bij bestuurder & bijrijder is kurkdroog
- de middenconsole is links en rechts kurkdroog.

Wat is er dan wel nat ?

De voetenruimte van de achter passagiers, links en rechts is zeiknat en DAT kan ik niet plaatsen. Nergens is ergens lekkage aan de bovenkant te zien.
Er blijven nergens ramen openstaan. De enige plek waar het zou kunnen lekken is dus die voorruit.

Als de airco zou lekken zou je dat moeten vinden bij de voor passagiers maar daar is het dus echt kurkdroog.

Kan er via andere wegen water bij de voetruimte van de achter passagiers terecht komen terwijl de rest droog blijft ?? In vida kon ik ook niks vinden van bijvoorbeeld rubbers in de vloer die water doorlaten.


Ik heb op Youtube gezocht maar daar kom ik nergens iets tegen wat dit betreft.
Ook in Vida heb ik gezocht naar bijvoorbeeld het verwijderen van het tapijt achter. Het "artikel"is wel terug te vinden maar zodra je wilt weten hoe dit te verwijderen is er geen info over.



iemand ervaring of kennis van ?
GerardV70
3rd Gear member
Berichten: 434
Lid geworden op: 09.07.2009 - 19:33
Locatie: Heerhugowaard

Ik denk dat de folie cq afdichting aan de binnenzijde van de achterdeuren kapot is of ontbreken.
Ik heb namelijk hetzelfde gehad welleswaar in een VW Golf, het water sijpelde dan via de onderkant van de deur zo via de dorpel de auto in.
Misschien heb je er wat aan.
Mvg, Gerard
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Inderdaad wat Gerard zegt, via de binnenkant van de deuren. Even de deurbekleding eraf halen en kijken of de folie die de binnenkant bedekt rondom helemaal afdicht. Ook kan het zijn dat de afwateringsgaten onderin de deuren dichtzitten waardoor het water niet weg kan. Na een fikse regenbui of autowasbeurt kan het water ook zo in de auto komen. Als je bij het openen en sluiten van de deur iets hoort klotsen , dan is dat de oorzaak waarschijnlijk.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “S80”