Start stop aanpassen

Sponsoracties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

We krijgen best wel veel vragen over start stop en waarom dit is.
Waarom is simpel, het milieu
Ik ben het ook met iedereen eens dat als alle auto's die bv in Amsterdam rijden op het moment dat ze stilstaan meteen uitgaan dat dat minder uitlaatgas uitstoot geeft.
Zelf vind ik het een waardeloos systeem, ik wordt er nerveus van en bij het stoplicht ben ik als laatste weg .... :-)

Start stop kan men aanpassen, dwz je kan de werking bv aanpassen naar dat de stand van de knop in het geheugen blijft.
Dus start stop uit blijft bij nieuwe start uit.

Hoe:
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8277
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

En als je zelf Vdash hebt, dan betaal je ook die 159 euro die in beeld staat?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5536
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Die vlieger gaat binnenkort niet meer op. Dan kan je het niet meer aan/uit zetten.

Snap niet helemaal waar de ergenis in zit. Heb laatst een nieuwe auto te leen gehad. Je merkt het niet eens dat het systeem de motor uitgezet heeft.
En als laatste weg.... Niets van gemerkt. Rij gewoon met het verkeer mee.
Is het een wedstrijdje dan om als eerste weg te zijn? Of je stond bij de verkeerslichten achteraan. 😂
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

JeroenSpock schreef: 01.02.2023 - 00:40 En als je zelf Vdash hebt, dan betaal je ook die 159 euro die in beeld staat?
Is ex BTW, dus het kost 192 Euro. Daarnaast moet de pin bekend zijn anders komen er nog kosten bij.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Urbexpeditie schreef: 01.02.2023 - 11:59 Die vlieger gaat binnenkort niet meer op. Dan kan je het niet meer aan/uit zetten.

Snap niet helemaal waar de ergenis in zit. Heb laatst een nieuwe auto te leen gehad. Je merkt het niet eens dat het systeem de motor uitgezet heeft.
En als laatste weg.... Niets van gemerkt. Rij gewoon met het verkeer mee.
Is het een wedstrijdje dan om als eerste weg te zijn? Of je stond bij de verkeerslichten achteraan. 😂
Ik zie die ergernis ook niet. Doorgaans merk je er nauwelijks iets van, in een enkele situatie kan het wat onrustig worden maar dan zet je hem simpel uit.
En als laatste weg?… laat me niet lachen 😝
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hoekstra
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 21.03.2012 - 09:00

Obbetuning schreef: 01.02.2023 - 00:26 We krijgen best wel veel vragen over start stop en waarom dit is.
Waarom is simpel, het milieu
Ik ben het ook met iedereen eens dat als alle auto's die bv in Amsterdam rijden op het moment dat ze stilstaan meteen uitgaan dat dat minder uitlaatgas uitstoot geeft.
Zelf vind ik het een waardeloos systeem, ik wordt er nerveus van en bij het stoplicht ben ik als laatste weg .... :-)

Start stop kan men aanpassen, dwz je kan de werking bv aanpassen naar dat de stand van de knop in het geheugen blijft.
Dus start stop uit blijft bij nieuwe start uit.

Hoe:
de ergernis zit hem bij mij niet in snel weg of niet maar in het langzaam remmen tot bijna stilstand bijv file en dat ie dan uit en weer aangaat tijdens bewegen. Dit geeft een hapering en minder comfort. Ik vraag mij ook werkelijk af of het niet meer brandstof kost met aan uit etc.
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Kijk mannen. Het gaat er bij absoluut niet om, om bij verkeerslichten als eerste weg te zijn. Die leeftijd heb ik al gehad. Ben ik als laatste weg, lig ik daar óok niet wakker van. Ik vind het verschrikkelijk irritant, als je bij elke keer dat je remt, en de auto tot stilstand komt, de motor afslaat. Waardeloos! Normaal maak ik een toertje van pakweg 1,5- tot 2 uur. Dat is bij vertrek 1x starten, tot op de thuisbasis. Zet ik S/S niet gelijk uit bij het wegrijden, heb ik misschien 20x onderweg, dat de motor af en aanslaat. Extra slijtage aan startmotor en accu. Wel ben ik voorstander: wanneer je bv even wachten moet bij een spoorwegovergang, of een open brug, dat je de motor dan afzet. Maar niet bij elke bocht van een voorrangsweg, waar je even moet stoppen, of op een kruising waar rechts voorrang heeft. Dat vind ik namelijk vreselijk irritant. En ik vind het echt geen moeite om na elke start, even S/S uit te zetten. Dan heb je er gedurende heel je verder rit, geen last meer van. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5536
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Vanaf dit jaar wordt het nog gekker. Dan kan het systeem niet meer gemanipuleerd worden. Dus blijft actief.
Sterker nog, ga je heuvel af, gaat de motor ook uit bij een bepaald toerengebied.

Maar nogmaals, die week dat ik de leenauto had, heb ik nergens last van gehad. Voelde het niet eens. Viel mij pas op toen mijn vrouw vroeg of de motor afgeslagen was en ik de toerenteller op 0 zag staan.

Filerijden snap ik wel. Maar daar heb ik hier dan weer geen last van.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

ik heb de start/stop uitlaten zetten, toen mijn auto is gechipped. Wel voor de helft van het bedrag wat ik hier zie staan.. Maar bij mij staat het compleet uit, ik kan het ook niet meer aanzetten, zonder zelf opnieuw de ECU te flashen.. Maar dat is ook niet echt nodig :-)
Als ik het goed lees, zorgt deze oplossing dat de laatste stand bewaard blijft. Net als bij sommige oudere Volvo's (de modellen die de milieu test/homologatie hebben gedaan met het start/stop systeem niet ingeschakeld.)

Als ik na een uur rijden thuis aankwam en tot stilstand kwam om even rustig te kijken hoe ik achteruit ging inparkeren, dan sloeg de motor af.Dan dus nog een keer starten, voor 3m rijden.

Bij vertrekken richting het werk moet ik bij een T-splitsing even tot stilstand komen, om te kijken of het veilig is, meteen de motor uit...

Als het misschien 15 seconden langer had geduurd had ik er niks aan laten doen, maar in mijn situaties was het bloed irritant.
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

eta76 schreef: 01.02.2023 - 20:56 Als ik na een uur rijden thuis aankwam en tot stilstand kwam, om even rustig te kijken hoe ik achteruit ging inparkeren, dan sloeg de motor af.Dan dus nog een keer starten, voor 3m rijden. Bij vertrekken richting het werk, moet ik bij een T-splitsing even tot stilstand komen, om te kijken of het veilig is, meteen de motor uit...
<Dit dus! Maar ik heb er nog geen €100,- voor over. Na de start, ff swipen, en met 1 klik S/S uitzetten. = 2 sec werk. De hele rit geen ergernis. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Deze info zet ik eigenlijk neer om te laten zien wat er mogelijk is.
Dat men allemaal verschillende meningen over van alles heeft weet ik :-)

@ jeroenspock ja, ook als je zelf de gratis versie van Vdash hebt kost aangepaste software geld.
in Vdash kan je onderaan zien wat iets kost, ben je pro heb je bv 25% korting, maar dat is meer voor de garage's etc.
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Plaats reactie

Terug naar “Aanbiedingen van Sponsors”