Als je een losse motor koopt met garantie krijg je een nieuwe als de motor toch stuk gaat. Alleen dat opnieuw wisselen moet je wel zelf regelen. Dat zijn die extra 16 uur.JeroenSpock schreef: ↑26.01.2023 - 12:06 Huh 16 uur voor inbouw niet vergoed, wie moet dat vergoeden dan? Bij losse motor of complete auto... Niemand toch?
Twee vragen over diesels.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
-
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Dat is mij bekend, daarom wil ik weten wat er in de auto gaat. Dat schijnen de deskundigen niet te willen of kunnen begrijpen.
De kosten van de motor zijn maar een fractie van de inbouwkosten.
Gisteren nog een prijsopgaaf gevraagd bij een ander bedrijf: prijsopgave 2500 euro.
Mijn garage doet een veel vriendelijker voorstel, het is nog steeds een veelvoud van de kosten van een motor.
De kosten van de motor zijn maar een fractie van de inbouwkosten.
Gisteren nog een prijsopgaaf gevraagd bij een ander bedrijf: prijsopgave 2500 euro.
Mijn garage doet een veel vriendelijker voorstel, het is nog steeds een veelvoud van de kosten van een motor.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
-
- 4th Gear member
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Och och de geschiedenis herhaalt zich. Schuilen achter geheimzinnige first class garages die voor een appel en 'n ei je hele wagen opknappen... Willy noem eens man en paard en anders niet zo pochen en roeptoeteren. Wat is dat nou voor opmerking met "wijsneus" erin..
-
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Die opmerking volgt op het voortdurend vragen naar de bekende weg.
Waarom zou ik de garage die mij uitstekend van dienst is belasten met klandizie waar het bedrijf niet op zit te wachten?
volvo440 special kan het ook niet laten . Maar blijven door vragen terwijl bekend is dat ik daar niet op in ga.
Ik poch niet en ik bluf niet. Ik heb het geluk gehad een bedrijf te vinden dat bij mij past. Ja dat is al een heel wonder .
Ik zal jullie voor zijn door dat zelf maar te schrijven.
Vriendelijk verzoek mij niet langer te bestoken met verzoeken dat bedrijf hier te noemen.
Twee bedrijven die tot de sponors behoren bleken tegen te vallen. De vorige eigenaar van mijn V70 diesel gaf me de tip naar het bedrijf te gaan waar ik mijn Volvo's nu aan toevertrouw.
Het kan nog erger.
De rode V70 leed aan zwakke gasveren voor de achterklep. Geen drama, even lokaal gevraagd bij Wassenaar Zweedse auto specialist in Leeuwarden wat dat zou kosten.
Heeft u het kenteken,? ja hoor S664BK. Heeft u het chassisnummer? Nee niet direct bij de hand.
Het is een V70 II uit 2000. "U moet eerst naar de werkplaats om de oorzaak vast te laten stellen."
Daar eindigt dit verhaal. Wassenaar is begonnen in de jaren vijftig. De tijd heeft stil gestaan bij dat bedrijf.
Even snuffelen bij de onderdelenhandel. Van 2000 tot 2007 kost het juiste type 20 euro plus btw en verzendkosten.
Mooie duidelijke site van R&D. Besteld, betaald gaan rechtsreeks naar de werkplaats.
Monteren gaat snel, electronische ABS storing is inmiddels ook opgelost. Ik rij nu benzine met een fijne Volvo zonder gebreken.
Waarom zou ik de garage die mij uitstekend van dienst is belasten met klandizie waar het bedrijf niet op zit te wachten?
volvo440 special kan het ook niet laten . Maar blijven door vragen terwijl bekend is dat ik daar niet op in ga.
Ik poch niet en ik bluf niet. Ik heb het geluk gehad een bedrijf te vinden dat bij mij past. Ja dat is al een heel wonder .
Ik zal jullie voor zijn door dat zelf maar te schrijven.
Vriendelijk verzoek mij niet langer te bestoken met verzoeken dat bedrijf hier te noemen.
Twee bedrijven die tot de sponors behoren bleken tegen te vallen. De vorige eigenaar van mijn V70 diesel gaf me de tip naar het bedrijf te gaan waar ik mijn Volvo's nu aan toevertrouw.
Het kan nog erger.
De rode V70 leed aan zwakke gasveren voor de achterklep. Geen drama, even lokaal gevraagd bij Wassenaar Zweedse auto specialist in Leeuwarden wat dat zou kosten.
Heeft u het kenteken,? ja hoor S664BK. Heeft u het chassisnummer? Nee niet direct bij de hand.
Het is een V70 II uit 2000. "U moet eerst naar de werkplaats om de oorzaak vast te laten stellen."
Daar eindigt dit verhaal. Wassenaar is begonnen in de jaren vijftig. De tijd heeft stil gestaan bij dat bedrijf.
Even snuffelen bij de onderdelenhandel. Van 2000 tot 2007 kost het juiste type 20 euro plus btw en verzendkosten.
Mooie duidelijke site van R&D. Besteld, betaald gaan rechtsreeks naar de werkplaats.
Monteren gaat snel, electronische ABS storing is inmiddels ook opgelost. Ik rij nu benzine met een fijne Volvo zonder gebreken.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Oh blijf ik doorvragen naar de garage? Kijk dan eventjes terug, dan zie je hoeveel keer ik je dat in het bestaan van dit topic gevraagd heb..
Het is trouwens de eerste ondernemer die niet op klandizie zit te wachten. (blijft deze garage niet hangen in de jaren 50?)
Ik kan ook niet geloven, dat het gehele volvo forum, morgenochtend om 08:00 aan de telefoon hangt, met jouw garage.. Maar het is al heel wat dat je een kenteken los durft te laten, wellicht komt er de volgende keer toch wat meer info uit? Bedrijven negatief benoemen lukt namelijk wél, maar een bedrijf positief benoemen is bang.
Het is trouwens de eerste ondernemer die niet op klandizie zit te wachten. (blijft deze garage niet hangen in de jaren 50?)
Ik kan ook niet geloven, dat het gehele volvo forum, morgenochtend om 08:00 aan de telefoon hangt, met jouw garage.. Maar het is al heel wat dat je een kenteken los durft te laten, wellicht komt er de volgende keer toch wat meer info uit? Bedrijven negatief benoemen lukt namelijk wél, maar een bedrijf positief benoemen is bang.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
In een ander topic ben je al begonnen.
De ziekelijke gewoonte forumgebruikers te blijven vragen informatie te geven neemt groteske vormen aan.
Dat leidt dan weer tot discussies waar ik geen trek in heb.
Ja een heel kenteken. Kijk even naar je reactie.
Dat onderschrijft mijn stelling helemaal.
In het land van de blinden is eenoog koning.
De ziekelijke gewoonte forumgebruikers te blijven vragen informatie te geven neemt groteske vormen aan.
Dat leidt dan weer tot discussies waar ik geen trek in heb.
Ja een heel kenteken. Kijk even naar je reactie.
Dat onderschrijft mijn stelling helemaal.
In het land van de blinden is eenoog koning.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Heb hier al heel erg lang niet meer gereageerd, maar wat n buitengewoon irritante betweter ben je ww2, dit forum heeft als doel kennis te delen en elkaar daarnee wat te helpen, jij hebt het doen van ongemotiveerde uitspraken tot een soort "kunst" verheven..
De ene uitspraak is zo mogelijk nog dommer dan de andere..
Enige hulp ben je iig voor niemand..
Wat doe je hier eigenlijk?
De ene uitspraak is zo mogelijk nog dommer dan de andere..
Enige hulp ben je iig voor niemand..
Wat doe je hier eigenlijk?
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Meneer BS, u gaat in tegen iedere vorm van forum etiquette met uw commentaar.
Het zal u wel ontgaan zijn wat dat is. Onthoud u van persoonlijke aantijgingen gericht tegen forumgebruikers.
Uw geniale mening interesseert mij totaal niet. Lees de grondslag van dit forum er nog even op na.
Uw mening over wat forum gebruikers wel en niet zouden moeten doen is nergens terug te vinden.
Ik zou het prettig vinden wanneer het gerespecteerd wordt dat ik niet op alle vragen antwoord geef.
Steeds meer vragen om dan met die informatie een soort tribunaal in te stellen waarin degene die de informatie geeft zich moet verantwoorden. Dat is precies de reden waarom ik er voor kies niet alles in de groep te gooien.
Zodra je meldt dat een auto aanbieden op MP een stoet wilde reacties oplevert gaat de goegemeente op zoek naar de advertentie. Bingo! We hebben hem gevonden.
Dan begint het, de foto's deugen niet, er zijn geen foto's van het interieur. De tekst deugt niet. Zit er geen onderhoudsgeschiedenis bij? Ik heb geen zin in al die onzin.
Ik verdien de kost met fotografie en publiciteit. Het lukt nog steeds aardig om wat te verdienen. De enige opmerking die wat effect zou kunnen sorteren bij de verkoop werd niet gemaakt. Die mocht ik zelf bedenken.
Elf bladzijden over de vraag van een TS of de kosten voor een onderhoudsbeurt bij de dealer niet wat hoog waren.
Elf bladzijden commentaar op een prijsopgave die niet gespecificeerd was. Hoe verzin je al die onzin?
Probeer de beweegredenen van iemand die zich niet wenst te laten fileren op het forum eens te respecteren.
Lees ook eens wat ik verder geef aan motivering om niet bekend te maken waar mijn auto's gerepareerd worden in plaats van die vraag te blijven herhalen. Dringt het niet door dat blijven vragen totaal zinloos is, er komt geen antwoord op die vraag.
Het zal u wel ontgaan zijn wat dat is. Onthoud u van persoonlijke aantijgingen gericht tegen forumgebruikers.
Uw geniale mening interesseert mij totaal niet. Lees de grondslag van dit forum er nog even op na.
Uw mening over wat forum gebruikers wel en niet zouden moeten doen is nergens terug te vinden.
Ik zou het prettig vinden wanneer het gerespecteerd wordt dat ik niet op alle vragen antwoord geef.
Steeds meer vragen om dan met die informatie een soort tribunaal in te stellen waarin degene die de informatie geeft zich moet verantwoorden. Dat is precies de reden waarom ik er voor kies niet alles in de groep te gooien.
Zodra je meldt dat een auto aanbieden op MP een stoet wilde reacties oplevert gaat de goegemeente op zoek naar de advertentie. Bingo! We hebben hem gevonden.
Dan begint het, de foto's deugen niet, er zijn geen foto's van het interieur. De tekst deugt niet. Zit er geen onderhoudsgeschiedenis bij? Ik heb geen zin in al die onzin.
Ik verdien de kost met fotografie en publiciteit. Het lukt nog steeds aardig om wat te verdienen. De enige opmerking die wat effect zou kunnen sorteren bij de verkoop werd niet gemaakt. Die mocht ik zelf bedenken.
Elf bladzijden over de vraag van een TS of de kosten voor een onderhoudsbeurt bij de dealer niet wat hoog waren.
Elf bladzijden commentaar op een prijsopgave die niet gespecificeerd was. Hoe verzin je al die onzin?
Probeer de beweegredenen van iemand die zich niet wenst te laten fileren op het forum eens te respecteren.
Lees ook eens wat ik verder geef aan motivering om niet bekend te maken waar mijn auto's gerepareerd worden in plaats van die vraag te blijven herhalen. Dringt het niet door dat blijven vragen totaal zinloos is, er komt geen antwoord op die vraag.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- pbor
- 2nd Gear member
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Iets van “geven en nemen”, “waar rook is, is vuur”, “waar er twee strijden, ......”, etc..
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Kortom, een beetje zelfreflectie is hier en daar wel op z’n plek lijkt mij.
Fijne zondag allen.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Kortom, een beetje zelfreflectie is hier en daar wel op z’n plek lijkt mij.
Fijne zondag allen.
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@willywortel, doe niet zo interessant als je feitelijk niets te melden hebt...
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Kijk eens in de spiegel, dan zie je iemand waar dat voor geldt.
Inhoudelijk verweer heb je niet, val mij dan niet lastig.
Inhoudelijk verweer heb je niet, val mij dan niet lastig.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
pbor, Dank voor je relativerende bijdrage.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Wellicht ontstaan die vragen waar jij zo'n hekel aan hebt, door je eigen mysterieuze houding.
Als jij begint over dat je auto goedgekeurd is zonder deeltjestest bij de RDW, een lid vraagt vervolgens of jouw auto volgens de RDW dan een fabrieksaf roetfilter heeft, krijgen we geen inhoudelijk antwoord. Enkel ontwijkende lappen tekst. Vervolgens wordt het nog eens gevraagd en nog steeds komt er geen antwoord, maar weer een heel ontwijkend verhaal. Nu blijkt dat je die vragen haat. Waarom gooi je jouw casus dan in de groep? Dan kun je immers zo'n vraag verwachten.
Als jij begint over dat je auto goedgekeurd is zonder deeltjestest bij de RDW, een lid vraagt vervolgens of jouw auto volgens de RDW dan een fabrieksaf roetfilter heeft, krijgen we geen inhoudelijk antwoord. Enkel ontwijkende lappen tekst. Vervolgens wordt het nog eens gevraagd en nog steeds komt er geen antwoord, maar weer een heel ontwijkend verhaal. Nu blijkt dat je die vragen haat. Waarom gooi je jouw casus dan in de groep? Dan kun je immers zo'n vraag verwachten.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20626
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Waarom wordt iemand aangevallen wanneer hij geen antwoord wil geven op een bepaalde vraag? Dat bepaalt hij toch zelf in plaats van een ander?
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19475
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Heren even diep, diep ademhalen.
Een ieder hier kan vragen wat hij of zij wil zolang het in de basis over Volvo gaat. Het staat een ieder ook vrij om te antwoorden of niet te antwoorden. Maar als je gegevens niet wil vrijgeven die wel van belang kunnen zijn om een antwoord of oplossing te geven moet je dat ook gewoon duidelijk aangeven. En idd niet gaan wijzen. Late we het netjes houden.
Een ieder hier kan vragen wat hij of zij wil zolang het in de basis over Volvo gaat. Het staat een ieder ook vrij om te antwoorden of niet te antwoorden. Maar als je gegevens niet wil vrijgeven die wel van belang kunnen zijn om een antwoord of oplossing te geven moet je dat ook gewoon duidelijk aangeven. En idd niet gaan wijzen. Late we het netjes houden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Dank voor de reactie van de moderator, die laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
@ volvo440special,
Die vraag is al lang beantwoord door mij. Kwestie van beter lezen.
Nog maar een keer om dit terugkerende verwijt nog eens te ontzenuwen.
Nederland neemt een bijzondere positie in bij het aanwijzen van auto's met een dieselmotor die in aanmerking komen voor de roettest met de deeltjes teller.
De wetgever heeft beslist dat alle diesel auto's die af fabriek v e r p l i c h t zijn voorzien van een roetfilter in aanmerking komen voor de test met de deeltjesteller. Naast euro klasse 5 en 6 kunnen dat ook auto's zijn die in euro klasse 4 vallen.
Euro klasse 3 is uitgesloten om dat die voertuigen niet verplicht zijn voorzien van een roetfilter.
Mijn euro 3 V70 is af fabriek voorzien van een roetfilter maar valt buiten de regeling.
@ volvo440special,
Die vraag is al lang beantwoord door mij. Kwestie van beter lezen.
Nog maar een keer om dit terugkerende verwijt nog eens te ontzenuwen.
Nederland neemt een bijzondere positie in bij het aanwijzen van auto's met een dieselmotor die in aanmerking komen voor de roettest met de deeltjes teller.
De wetgever heeft beslist dat alle diesel auto's die af fabriek v e r p l i c h t zijn voorzien van een roetfilter in aanmerking komen voor de test met de deeltjesteller. Naast euro klasse 5 en 6 kunnen dat ook auto's zijn die in euro klasse 4 vallen.
Euro klasse 3 is uitgesloten om dat die voertuigen niet verplicht zijn voorzien van een roetfilter.
Mijn euro 3 V70 is af fabriek voorzien van een roetfilter maar valt buiten de regeling.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Laat ik het netjes uit proberen te leggen hoe ik het zie en ervaar:Msuidgeest schreef: ↑29.01.2023 - 16:11 Waarom wordt iemand aangevallen wanneer hij geen antwoord wil geven op een bepaalde vraag? Dat bepaalt hij toch zelf in plaats van een ander?
Het is meer dat het opvalt dat Willy geregeld een onderwerp aansnijdt, leden een vraag stellen en als er dan (cruciale) informatie mist of niet klopt, gaan leden doorvragen. Vervolgens worden er dan boze PBtjes rond gestuurd, worden mensen wijsneus genoemd of komen er sneren naar boven. Zo blijft er uiteindelijk een groot vraagteken hangen boven een topic/post en escaleert de boel als het ware.
Je kwam net terug van de APK en de auto had geen deeltjestest gehad. Toen vroeg iemand of jouw auto op kenteken wel of geen roetfilter geregistreerd heeft staan. Daar volgde maar geen echt antwoord op. Dat is net dat stukje informatie, wat dan in eerste instantie achterblijft, waarop een topic 'ontploft' met een hoop verwijten en heen en weer gewijs van alle kanten. Het is nu duidelijk dat je geen zin hebt in bepaalde vragen. Maar helemaal voorkomen doe je dat op een forum niet.WillyWortel2 schreef: ↑29.01.2023 - 17:41 @ volvo440special,
Die vraag is al lang beantwoord door mij.
Laten we nu maar weer on-topic gaan.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
topic was "twee vragen over diesels"WillyWortel2 schreef: ↑24.01.2023 - 00:38 Net gezien een XC70 die me aanstaat.
De auto heeft een motor probleem: weinig vermogen.
MY2006, 185 pk uitvoering met een zestraps automaat.
Wat is het slechtste scenario wat oorzaak en kosten betreft.
De gouden regel is "het valt altijd tegen"
Vraag twee.
Een V70 uit 2002 heeft een 130 pk motor.
Is het blok gelijk aan de 163 pk versie en wordt het lagere vermogen bereikt door het motor management.
Tja het is een vermoeiend topic op een of andere manier.. Maar goed de vragen van W-Wortel zijn beantwoord.... "over tot de orde van de dag" zei ik soms na een wat onrustige vergadering
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT