V60 B4 R design MY 22 7dct - review

wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Na 6 maanden en de afgelopen 3 weken een vakantie naar Spanje waarbij er ruim 4000km op de teller is gezet.

Wat viel er op bij deze lange rit.
De heenweg ging van huis naar Limoges, dag twee naar Girona en dag drie naar de bestemming in Moraira.
Terug via Andora naar Limoges en dag twee naar huis.

Comfort:
Dit is en logisch ook een heel sterk punt van de auto. Ik vind de comfort/sportiviteit balans bijna perfect voor een gezins auto.
Instelbare dempers had ik graag gehad. 1 stand iets softer dan nu en 1 ietsje harder. Maargoed die optie was er niet.

Interieur is heerlijk stil, stoelen zijn fantastisch en op de achterband vonden de kinderen het prettiger zitten dan in de passat, ondanks dat ie iets ruimer is.
Maar vooral de achterband vonden ze prettiger zitten. De leuningen staan behoorlijk schuin, merkte ik ook bij het inpakken van de auto. In de passat stond de band rechter.

Mijn vrouw is nogal gevoelig voor hard blazende airco's. Mijn 508 deed dat heel erg, de passat al minder en deze al helemaal. Ook bij 35 graden en vol de zon erop is het echt heel snel koel in de auto.
Ik heb als het buiten heel warm is de tempratuur altijd op 22 graden staan, niet extreem laag. Maar toch.

Verbruik:
Ondanks dat ik dit niet zelf hoef te betalen was dit wel bijzonder. Ik vind hem echt extreem zuinig!
Gemiddeld in de vakantie 7.2/100km met een fiets achterop waarbij het zadel en stuur boven de auto uitsteken en de hoge wielen van de fiets ook net even buiten de auto steken.
Met mijn passat 1.6tdi sedan redde ik dit niet en zat ik rond de 7.8/100km.

Ik rijd gemiddeld zo''n 10 tot 20km boven de maximum snelheid op de snelweg uitgezonderd de steden anders krijg ik straks een hele doos enveloppen.
Het verbaasde me! op de heenweg met de beperkte snelheid in Nederland en Belgie stond het verbruik na Parijs op 6.5/100km

Je merkt wel dat het boven de 120 a 125 heel hard gaat met het verbruik, maar dat is niet nieuw.
Ook in het zeer stijle Moraira. 10 tot 20% is daar heel normaal en korte ritten van 5 a 6km werd het niet slechter dan 10/100.

Vermogen:
Ik heb destijds voor een relatief kale V60 gekozen waardoor ik de B4 kon leasen en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Alleen een dakje, geblindeerde ramen en reserve wiel.
In hoeverre je van een R design van kaal kan spreken. Hij is altijd vlot genoeg en bij elk toerental is er koppel en loopt de motor mooi.
Heerlijk!!!! Hiervoor heb ik nooit meer dan 125pk gehad. Daar irriteerde ik me altijd wel aan. Vermogen is toch ook comfort.
De 14 electro paarden of beter de 50nm helpt hier behoorlijk bij.

Viel er ook nog wat tegen........ Ja:
De ruimte in de kofferbak is beperkter dan in de passat sedan. Daar kon echt behoorlijk meer in.
Ik stapel niet op dus het dekje moet wel dicht kunnen, daar mag best een bult in, maar ik ga niet tot het plafond.

Als we volgend jaar naar een land gaan waar het ook koud kan zijn, gaat de dakkoffer mee.
We hadden nu per persoon 1 lange broek en dun truitje bij ons.

Maargoed, dit had ik natuurlijk bij de aanschaf ook al wel gezien en vind ik ook niet zo'n punt.

Door het chiptekort heb ik alleen parkeersensoren achter. Deze zijn niet best en vrij traag.
Dat was op de passat veel beter. Maargoed, daar kan ik wel mee leven.
Heb je de mogelijkheid en vind je dit belangrijk, neem minimaal de camera achter of 360.

De grootste ergenis blijft De start/stop die niet uit kan.
Bij een stilstand doe ik bijna altijd de pook twee keer naar achter.

Daarnaast dat de bak in eco en comfort nog net ff wat aan de trage kant is.
De gasresponse is met de E motion meer dan prima, gewoon uitstekend.
Die zorgt er wel weer voor dat je het ietwat trage van de bak merkt.
Hij hangt wat afstandelijk aan het gas, dat is het eigenlijk. Maargoed ook bij normaal en vlot gebruik heb je daar eigenlijk geen last van.
Een brandstof motor wordt nou eenmaal nooit een EV.

De andere kant is in de vakantie reed ik in een Cupra diesel met DSG.
En dat is toch hele andere koek. Daar zit een turbo gat niet normaal, de auto gaat wel meteen ietsje versnellen, maar het duurt lang voordat je vermogen hebt.
Hij schkeld pas terug het het bv omhoog echt niet meer gaat. Dat herkende ik weer van de passat.
Maw de Volvo is gewoon stukken beter, maar daardoor merk je ook sneller een tekortkoming.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Mooi verhaal en een tevreden mensch. Mooi verhaal.
Ook ik heb een 'kale' R-design. en vindt de auto meer dan voortreffelijk. Ruimte in de kofferpak wordt door onze Lab ingenomen samen met een paar kleine koffertjes. De rest ligt in die Alu doos achter de auto. Echt een hele lange reis heb ik door omstandigheden er nog niet mee kunnen maken. Ik heb dus geen vergelijk.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
MFV
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09.10.2021 - 15:23

Inderdaad! Mooi verslag en herkenbaar. Onze B3 inscription bevalt ook heel goed. We zitten nog in Noorwegen. De maximum snelheid ligt hier niet heel hoog, tot nu toe rijden we gemiddeld ergens tussen 6,2 en 6,4 l/100 km. We zijn dit jaar voor het eerst met z’n drieën (in plaats van vier). Ruimte voor bagage is duidelijk minder dan in mijn vorige auto (Talisman). Meer alles past achterin, een dakkoffer is niet nodig. We hebben 5 kratten proviand (NO=duur…), daar een harde foam plaat op, en daar 3 flink grote tassen. Rol hoes kan niet dicht, maar ik kan wel nog achteruit kijken. We hebben één zitplaats opgeofferd voor rugzakken, jassen, koeltas, wandelschoenen etc.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 B3 Inscription
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Leuk.
Noorwegen.... Daar denken we voor volgend jaar aan. Mooie foto ook.

Ik moet wel eerlijk zeggen voor mijn fiets heb ik een extra paar wielen en sporttas met spullen en gereedschap bij me. Zonder dat gaat het natuurlijk makkelijk. Helm nog, 2 paar fietsschoenen etc. Dus dat is best wel wat.

Klein projectje:
Stuk zwarte folie gekocht om het embleem en de diagonale strepen de wrappen. Kijken of het lukt......
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11614
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik heb me ook tijden geergerd aan het start-stop systeem, maar heb me er ondertussen maar bij neer gelegd dat het zo is. En aangezien ik de benzine zelf moet betalen doet er nog een schepje bovenop.

Misschien wordt het tijd dat de Nederlandse stoplichten aan een auto door gaan geven hoeveel seconden het nog gaat duren voordat het licht op groen gaat, en aan de hand daarvan al-dan-niet de motor afzet. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Zelf een stuk zwarte wrap gekocht en met het logo aan de gang gegaan.
Dit was de derde poging. 6,5 geef ik mezelf :-)

De folie is een beetje sinaasappel huidje. Ik ga nog een keer met 3M of Every proberen.

Die pijl is best lastig. Met je neus erop en op de foto zie je nog wel wat, maar vanaf kijkafstand zie je niets.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
jhcd
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 16.05.2021 - 21:46

Inmiddels ook met mijn huidige B4 - net als met mijn vorige - het niet willen starten meegemaakt. Thuis gekomen en na 5 minuten weer willen gaan rijden, sloegen alle meters uit en gingen de controlelampjes aan, maar de motor deed niks. Twee verschillende sleutels gebruikt, maar dat hielp niet. Ook via de telefoon starten werkte niet (de vorige keer wel). Maar na een tip hier op het forum heb ik al een tijdje twee steeksleutels in de auto liggen. Daarmee kon ik de accupool in de kofferbak even losmaken en weer vastzetten. En daarmee was een vervelend probleem eenvoudig en snel opgelost. Maar zo hoort het natuurlijk niet. Binnenkort gaat de auto naar de dealer voor de eerste onderhoudsbeurt en zal het dan melden. Hopelijk is er een (software) oplossing voor.
Volvo S60 B4 Inscription (MY2022) Osmium Grey
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Bij mij is het bij die ene keer gebeleven in maart en inmiddels ruim 15K verder en geen probleem meer gehad.
Bij de dealer was er toen niets te vinden.

Met electronica heb je dat gewoon soms. Even de stroom eraf en erop en klaar.
Het moet natuurlijk niet vaker gaan gebeuren, maar zie 1x als een incident.
-V60 B4 7dct R design wit
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

1e beurt gehad bij circa 1 jaar en 22k.
Was niet veel aan de hand, helaas nogsteeds geen polestar optimalisatie voor de B4.

Wel waren motor en bak niet altijd goed in sync. Van 1 naar 2 en 2 naar 3 liep het motor toerental nog even 200rpm op oid.
Daarnaast vond ikde aandrijflijn goed, maar soms niet helemaal bij de les. In eco was het wel goed en in dynamic redelijk.
Maar comfort heb ik nooit een fijne stand gevonden.

Nu zijn bij de beurt de bak en motor software geüpdate en dat is toch een halve polestart optimalisatie.
Hij twijfelt niet eer bij terugschakelen en haakt meteen in zonder iets van slip, daarnaast lijkt de hybride meteen vol mee te gaan.
Voelt ook echt sneller en in eerste en twede minder stoterig, nog niet de soeplese van een echte automaat maar dit kom heel erg in de buurt.

Heel blij met de update, echt heel goed voelbaar. Ook is de pedaalslag voor 80% van het vermogen niet meer zo extreem klein, rijd net iets fijner als was ik eraan gewend. Nu met het heico kastje echt bijna perfect. Net geen BMW aandrijflijn.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Kijk, dat is nog eens goed nieuws.
Lekker hoor!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

Mijn B3 is recentelijk ook geupdate, maar ik merk weinig verschil.
Mijn persoonlijke frustratie is dat hij gewoon weigert om op koppel te rijden en direct terug schakelt.
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

Andere aandrijflijn, maar dezelfde positieve ervaring als Wasbeer na de laatste beurt van mijn T6. Rijdt mooier op koppel, voorspelbaarder schakelen en zeker in Power (nog) feller. Als ik hier op voorhand voor had moeten bijbetalen onder de noemer Polestar tuning had ik getekend bij het kruisje! :)
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Nu na een paar dagen nog meer positief nieuws. En ook eens met RolandK, ik had hier ook zomaar voor kunnen betalen.
Mijn zoon zat er vd week naast en zei, weet je zeker dat ie niet getuned is.

Hij zet de motor veel minder vaak uit, terwijl het nu zelf behoorlijk warmer is de vorige weken. Veel minder bij het stoplicht en al helemaal bijna niet meer op de rijksweg .
In de stad tot 60 helemaal niet meer gezien. Ik ga er nog eens beter op leten of hij dat nog wel doet in de stad.

De update is echt behoorlijk, de auto hangt nog beter aan het gas, twijfelt helemaal niet meer met schakelen en in dynamic lijkt ie echt een stuk vlotter.
Ook de comfort stand is ineens fijn, terwijl ik die hiervoor echt verschrikkelijk vond.
Daar herkende ik ook wat Daniel aangeeft, het te snel terugschakelen.

Ik durf hem volgend jaar bijna niet te laten updaten........
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

Haha, dat laatste schoot mij ook al te binnen...
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Gebruikersavatar
MFV
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09.10.2021 - 15:23

Ik rij sinds een week of drie met de nieuwste update(s), na een check bij de dealer omdat mijn zoon ineens (gelukkig binnen de bebouwde kom) stil kwam te staan met de V60. Geen reactie meer op gaspedaal, motor ging wel uit, maar auto aan/uit zetten lukte niet. Ik was in de buurt gelukkig en kreeg 'm uiteindelijk wel gereset (voordat de pechhulp er was...). Daarna tot het garagebezoek gelukkig geen problemen meer. Enfin: er waren wat foutmeldingen, wel 'vanzelf' weer hersteld en de nieuwe updates werden vooruitlopend op de 30k beurt (3 weken later) vast geïnstalleerd.

En jawel: precies dezelfde ervaringen met mijn B3. Comfort is top. Reageert wat vlotter maar schakelt meer zoals daarvoor in Eco. Helemaal top! Tot op heden helemaal geen behoefte meer gehad aan het wijzigen van Comfort naar Eco of Dynamic, terwijl ik dat daarvoor regelmatig deed. Maar ik ga Dynamic toch eens proberen, als ik jullie reactie zo lees... :-)
Volvo V60 B3 Inscription
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Hoe resette je?
Gebruikersavatar
MFV
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09.10.2021 - 15:23

In eerste instantie door de startknop 10 seconden gedraaid te houden. Lukte de eerste keer niet omdat de auto niet in P stond (moest op de P knop drukken). Daarna lukte het wel. Mijn zoon had ook al van alles geprobeerd. Hij stond er al wel een half uur toen ik het probeerde. Heb het idee dat het wachten mss ook nog wel wat heeft gedaan. Ik kreeg trouwens een paar keer de melding ‘kritische laadfout, stop veilig’. Vraag me af of dat iets met het aan de kant duwen van de auto te maken had…
Volvo V60 B3 Inscription
Gebruikersavatar
MrBubbles
2nd Gear member
Berichten: 217
Lid geworden op: 21.05.2019 - 02:08
Locatie: Houten

wasbeer2006 schreef: 07.02.2022 - 12:10
RB1992 schreef: 07.02.2022 - 09:11 Ha, leuke review.

Ben nu wat in twijfel. In mijn configuratie heb ik park assist genomen, niet de 360 camera. Voor zover ik begrepen heb is er dan een camera achter en sensoren voor? Je spreekt over het "uitgebreide pakket" als je sensoren voor wilt, maar het uitgebreide pakket is geloof ik juist het pakket met 360 camera's.
RB1992 schreef: 07.02.2022 - 09:11 Ha, leuke review.

Ben nu wat in twijfel. In mijn configuratie heb ik park assist genomen, niet de 360 camera. Voor zover ik begrepen heb is er dan een camera achter en sensoren voor? Je spreekt over het "uitgebreide pakket" als je sensoren voor wilt, maar het uitgebreide pakket is geloof ik juist het pakket met 360 camera's.
Er lag me bij dat ik toen kon kiezen uit een 360 camera park pakket ofzo. Ik heb nooit gekeken of er sensoren aan de voorkant op zaten zonder dit pakket.
Ik zie wel een soort 4 sensoren in mijn bumper.

@Emmevi, thanks ga ik daar is naar zoeken, zo'n zonnebril vak!

Auto pakt net de wifi niet op de oprit, das jammer met updates. Heel raar want als ik loop of fiets pakt de telefoon of Garmin begin van de straat wifi al.
Zal met de folie in de ramen te maken hebben. Router staat in de meterkast, dan vijf meter garage, vijf meter oprit en daar begint ongeveer de achterkant van de auto. De voorkant staat er misschien 15 meter vandaan.
Zonnebrilvakje = bij Ali of bij mrbubbels
Aflevertijd 8 januari 2024

De V60. Core, B3 , Automaat .735 Silver Dawn, 17″ 5-Y-Spaaks,R7D0 City , Lighting, 645 Full-ledkoplampen, 879 Geavanc. interieurverlichting, 016 Mistlichten, 065 koplampreinigingsinst., Driver Assist, 132 Intellisafe Assist, 603 Intellisafe Surr.(April 2023 met BLIS), Climate, 752 , 011, 869 Stuurverwarming, , 790 Park Assist Camera, , 691, achter en voor , Driver Awareness, 179 , Trekhaak 13 Polig inklapbaar.


Wie mein sgrijfvouten fint mag se houwe
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

De afgelopen week een roadtripje gedaan.

Met mijn oudste zoon van 14 naar Stutgart, Ingolstad, Munchen, Caldonazzo en Monaco.
De eerste 3 steden laten zich wel raden :-) Porsche, Mercedes, Audi en BMW museum.

Als je van auto,s had echt een aanrader. Uurtje of 2 a 3 per musuem is echt wel genoeg, dus twee op een dag gedaan.
Lekker over de autobahn..... Nouja gewoon een keer leuk om soms hard te rijden, maar het was de vrijdag en zaterdag ochtend druk.
Zaterdag middag een uurtje begrenzer gereden. Wat loopt de auto dan ook nog goed en vlot genoeg naartoe. Moeilijk in te schatten waar het zou stoppen, maar ik denk dat 230 op de teller echt wel kan. Hij liep 182 volgens de GPS :-)

Stabiliteit is met die snelheid top ook in bochten en vooral het remmen is subliem bij hard remmen lijkt er een soort extreem toespoor te ontstaan, waardoor ie zo stabiel aanvoelt. Hierover later meer.

Dag drie binnendoor van Munchen naar Caldonazzo, via Cortina over de Gaui.
Wat was dat gaaf rustig, soms mist, soms wolken en soms blauw, maar wat een serene rust. soms zag je echt maar 10 meter, nou dak open voor het geluid en 20 rijden, komt dat ook wel goed. (paar jaar terug op de racefiets naar beneden is dat een stuk enger)

Na de Gaui hem even goed uitgelaten op de bergwegen en dan kom je echt achter wat ik al zo vaak zeg. Het is een van de meest veelzijdig auto,s die er zijn. Je kan echt hard over die bergwegen en de B4 is daar echt snel zat, vermogen was nooit een probleem. Ik laat de snelheid ook niet oplopen naar meer dan 110 a 120. Het gewicht is hoog dat voel je wel, maar met het perfect uitgebalanceerde sport onderstel heel goe dte controleren.
Ik was al onder de indruk, maar op deze wegen krijg ik nog geen 80 a 90% uit de auto, tenminste ik zou het wel durven proberen maar dan moeten ze wel de weg afzetten. Bottleneck zijn de remmen, na een minuut of 4 a 5, (terwijl de snelheid ansich niet heel hoog is) moet je echt even eenzelfde tijd koelen. Pedaal werd wel heel hard! De premacy,s blijven goed, totaal geen behoefte gehad aan PS5 oid. Ik miste wel de flippers, maar de nieuwe dynamic stand is de 7dual clutch echt wel wakker. maar schakeld bij iets gas los te snel op en niet voldoende terug. Op een bergweg rijd je eigenlijk alleen in 2,3 en 4.

Heerlijk twee dagen in noorditalie vertoeft. Wat wel opvalt, was er vijf jaar niet geweest. Italie gaat echt achteruit. Het is een soort efteling aan de voorkant door de hoofdstraat ziet het er aardig uit, maar daarachter is het een troep. Het eten blijft fanatastisch natuurlijk.

Toen naar Monaco ongeveer 550 km. Zware rit. Het eerste stuk Italie was druk en continu 130 naar 60 en terug, heel vermoeiend en bijna niet aan te ontkomen. Hou he afstand zitten ze boven op je bumper en hoe je minder afstand is het hard remmen. Ik vond het echt extreem, terwijl ik best wat kan hebben. Daarna mooi een rustig stuk naar Genua en vervolgens een vermoeidstuk door ik denk 60 tunnels in 100km.

Lekker auto, kijken in Monaco.
Daarna naar huis 1400km in 12 uur. waar je 70, 90 of 110 mocht aan de snelheid gehouden en bij 130 naar 150 op de cruis.
De Franse tol is duur, maar de beste en snelste wegen van Europa. Ondanks dat ik alleen 1400km heb gereden compleet ontspannen thuis aangekomen hadden er ook nog 300 meer kunnen zijn. Wat een heerlijke rit en mijn zoon vond het ook heerlijk.
Een van mijn leukste weken ooit en dat zei mijn zoon ook! Mama lag met de jongste all inclusive in de zoon, maar dat trek ik max een uur of 4 :-)

Ik sloeg met deze rijstijl wel drie slagen achterover van het brandstof verbruik over 3800, met een meer dan forse rijstijl 6.9 op 100km.
Ik had eerder 9.0 op 100 verwacht. Goed er zit een begrenzer op en het weer was ideaal, wijnig wind en meestal 15 tot 20 graden. maar dan nog.
Bijna 1 op 15, heel knap. Op de laatste dag zelfs 6.7 op 100, met dus zeker 600km 150 op de teller. en elke keer vrijwel volgas acceleren naar die snelheid of na een tolpoort. Als je normaal doet op deze trip haal je makkelijk 6.0/100

Ps.
Ik heb tolbatch, daar ging in Italie wel de boom mee open bij de start, maar niet aan het einde. Heel irritant, elke keer 10 minuten wachten op assistentie. In Frankrijk werkt het wel.
Dacht nog, tolbatch onder het reserver wiel tussen de krik etc, dan werkt ie niet pak ik een kaartje. Nou dat ge%^$ dat ie precies op je raam moet hangen is echt onzin, waar ik hem ook deed, de boom ging op, dashboard kastje, armsteun, diep in een toilettas in een ander tas, bizar gewoon.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

mooi verhaal! Benzine verbruik van gemiddeld 6.9 l/100 km met je beschreven rijstijl over die 3800 km is inderdaad opzienbarend!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”