Afsluiten lukt (vaak) niet

rkr
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Bij het afsluiten van mijn V70 uit 2016 blijft het knopje aan de binnenzijde van de passagiersdeur vaak ‘ hangen’. Hierdoor wordt de deur niet afgesloten en kan ik het portier gewoon openen waardoor het alarm afgaat. Bij het rechter voorportier blijft het knopje vaak ‘dicht’ bij het openen van de auto waardoor ik het bijrijdersportier van binnen moet openen. Blijven deze knopjes ergens hangen? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ben benieuwd naar jullie antwoord.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27480
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Als ik het goed lees 2 problemen bij dezelfde deur?
Je noemt ze anders maar volgens mij komt het daar op neer.

Ik denk dat het slot blijft hangen en aan vervanging toe is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
rkr
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

fredhead schreef: 02.02.2023 - 08:49 Als ik het goed lees 2 problemen bij dezelfde deur?
Je noemt ze anders maar volgens mij komt het daar op neer.

Ik denk dat het slot blijft hangen en aan vervanging toe is.
Sorry, het is idd. onduidelijk wat ik schreef. Het gaat echter om het bestuurdersportier en het portier van de bijrijder. Zit nu te denken aan een lage accuspanning. Ik krijg echter geen melding hiervan op mijn dashboard.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
rkr
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Vandaag ben ik er achter gekomen dat de paniekbutton ook niet meer werkt. Nu weet ik niet of het probleem dat het knopje aan de bestuurderskant niet ver genoeg inzakt om de auto af te sluiten bij een vergrendelingspoging hier mee te maken zou kunnen hebben. Ben benieuwd naar jullie reacties.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
TheMightyPirate
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 14.07.2021 - 10:17
Locatie: Regio 072

Probeer eens de deuren te sluiten door meerdere keren achter elkaar op de sluitknop te drukken.
Bij mij werkte dat wel. Uiteindelijk heb ik het portierslot wel vervangen.
V70 III 2.5T Momentum, Sapphire Black (Pirate Special)
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

rkr schreef: 02.02.2023 - 22:03 Sorry, het is idd. onduidelijk wat ik schreef. Het gaat echter om het bestuurdersportier en het portier van de bijrijder. Zit nu te denken aan een lage accuspanning. Ik krijg echter geen melding hiervan op mijn dashboard.
Jij hebt een Polar-uitvoering. Zo mogelijk ook de Volvo-app om de standkachel te programmeren? Als dat goed werkt dan is er met je accu niks mis.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
waal70
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 28.07.2009 - 23:47

Het knopje zit met een lange, ijzeren stang aan een mechaniek vast (haak/oog). Bij mij is de stang uit het mechaniek en beweegt het knopje niet meer mee - dit heeft geen effect op de werking van het slot.
Jouw symptomen wijzen eerder op een blokkade van het mechaniek of de stang, wat je kunt inspecteren door de deurkaart te verwijderen. Let dan wel op genoemde stang - zo is die bij mij er ooit ook uitgegaan.

Kun je de knop wel handmatig helemaal naar beneden duwen?
rkr
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

waal70 schreef: 06.02.2023 - 13:58 Het knopje zit met een lange, ijzeren stang aan een mechaniek vast (haak/oog). Bij mij is de stang uit het mechaniek en beweegt het knopje niet meer mee - dit heeft geen effect op de werking van het slot.
Jouw symptomen wijzen eerder op een blokkade van het mechaniek of de stang, wat je kunt inspecteren door de deurkaart te verwijderen. Let dan wel op genoemde stang - zo is die bij mij er ooit ook uitgegaan.

Kun je de knop wel handmatig helemaal naar beneden duwen?
Knop aan bestuurderskant kan ik idd. handmatig prima bedienen. Auto is dan keurig afgesloten. Maar als ik de afstandsbediening (of de knop van keyless entry) bedien, gaat het knopje aan de binnenzijde net niet genoeg naar beneden om de auto af te sluiten. Met als gevolg dat ik de deur kan openen zonder dat ik de afstandsbediening bij me heb. Scheelt echt maar 3 mm.
P.S. De paniekbutton werkt gewoon. Ik hield hem waarschijnlijk niet lang genoeg vast.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
waal70
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 28.07.2009 - 23:47

rkr schreef: 06.02.2023 - 22:38 Knop aan bestuurderskant kan ik idd. handmatig prima bedienen. Auto is dan keurig afgesloten. Maar als ik de afstandsbediening (of de knop van keyless entry) bedien, gaat het knopje aan de binnenzijde net niet genoeg naar beneden om de auto af te sluiten. Met als gevolg dat ik de deur kan openen zonder dat ik de afstandsbediening bij me heb. Scheelt echt maar 3 mm.
P.S. De paniekbutton werkt gewoon. Ik hield hem waarschijnlijk niet lang genoeg vast.
In dat geval zou ik eerst zoeken naar een mechanische blokkade bij knop of stang. Je spierkracht is kennelijk genoeg, maar die van het mechaniekje niet. Wat gebeurt er als je het "kraagje" van de knop verwijdert: dus dat plastic ringetje in de deurkaart waardoor het knopje op zijn plek wordt gehouden? Er zou dan in theorie minder weerstand moeten zitten op het bewegen van de knop.
Nico123
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02.12.2017 - 18:18
Locatie: Deventer

Portierslot defect. Is vanuit Duitsland betaalbaar nieuw te verkrijgen en via youtube instructie te zien van werkzaamheden.
rkr
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Nico123 schreef: 08.02.2023 - 17:39 Portierslot defect. Is vanuit Duitsland betaalbaar nieuw te verkrijgen en via youtube instructie te zien van werkzaamheden.
Net terug van de dealer. Daar is ook het verhaal dat het uiteindelijk uitdraait op een nieuw slot. Ik heb het filmpje op YouTube bekeken. Zeer verhelderend. Tegenwoordig moet wel veel (plastic) uitgebouwd worden. Was aan mijn S70 minder. Ik schrik van de hoeveelheid plastic die verwerkt is. Maar ja, dat zal bij BMW of Audi niet anders zijn.
Nico123, je hebt het over Duitsland. Zit ik dan goed bij Daparto.de of heb je een ander adres?
Oh ja, Volvo vraagt €300 voor een slot.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Gebruikersavatar
kansberg
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44

Helaas slot defect lees ik net... Ook bij onze (MY '15) al twee keer vervangen. Bekend probleem, als je handig bent kan je het zelf vervangen, neem er iig de tijd voor. Een 'retrofit' slot kost ongeveer € 100,00 (voor auto's zonder keyless entry).
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
rkr
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

kansberg schreef: 09.02.2023 - 21:02 Helaas slot defect lees ik net... Ook bij onze (MY '15) al twee keer vervangen. Bekend probleem, als je handig bent kan je het zelf vervangen, neem er iig de tijd voor. Een 'retrofit' slot kost ongeveer € 100,00 (voor auto's zonder keyless entry).
Ik kan het idd. zelf vervangen, maar dan nog! Ik word een beetje ziek van de prullerige uitvoering van het slot. Het lijkt wel of onderdelen met opzet niet gemaakt worden voor een langdurig leven. Volvo=duurzaamheid?!
Waar zijn de tijden gebleven van mijn 1997 S70 ... Nog even terug naar het slot: ik ben nieuwsgierig en bereid om iets te leren: vandaar dat ik zeer geïnteresseerd ben in ‘WAT IS NU DAADWERKELIJK HET EUVEL’ waardoor deze sloten te vaak kapot gaan. Heeft iemand al eens uitgezocht?
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
TheMightyPirate
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 14.07.2021 - 10:17
Locatie: Regio 072

Er staat op YouTube een filmpje van onze Russische vriend die laat zien hoe je zo’n slot wisselt.

Hierin repareert hij het slot zelf ook. In het slot zitten motortjes die waarschijnlijk hun kracht verliezen en of zwaarder gaan lopen.
In het filmpje staat ook een link dat je de motortjes zelf kan bestellen.
Update: De link werkt niet meer.
V70 III 2.5T Momentum, Sapphire Black (Pirate Special)
rkr
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

TheMightyPirate schreef: 10.02.2023 - 20:03en
Dank je Mighty Pirate! Deze had ik al gevonden. Zijn we toch nog van de Russen afhankelijk ...
Prima instructie en ik ben het helemaal met je eens dat deze (speelgoed)elektromotortjes het probleem zijn. Ben ze ook al eens in mijn scheerapparaat tegengekomen. Was ook al niet zo’n succes :-D
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Nico123
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02.12.2017 - 18:18
Locatie: Deventer

Ik heb ze inderdaad via daparto besteld.
Uiteindelijk zijn ze vast te reviseren, maar ik vond demontage/montage al een aardig priegelklusje en zo weet je zeker dat het weer goed is.
rkr
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Nico123 schreef: 12.02.2023 - 10:48 Ik heb ze inderdaad via daparto besteld.
Uiteindelijk zijn ze vast te reviseren, maar ik vond demontage/montage al een aardig priegelklusje en zo weet je zeker dat het weer goed is.
Ik kom er op dit moment nog niet zo goed uit bij Daparto. Voor mijn keyless entry V70 2016 slot krijg ik sloten met het OEM nummer 31253661. Maar dat is dan blijkbaar zonder deadlock. Begrijp ik even niet: alle Volvo’s hebben toch al jaren de deadlockfunctie?
Zelfs mijn 1997 S70 bezat die optie.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Nico123
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02.12.2017 - 18:18
Locatie: Deventer

Als je je vin doorgeeft kan ik even in vida kijken

… zie nu bj 2016, even kijken of dat lukt
rkr
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Nico123 schreef: 12.02.2023 - 17:34 Als je je vin doorgeeft kan ik even in vida kijken

… zie nu bj 2016, even kijken of dat lukt
YV1BW41L1G1371193
Ben benieuwd, Nico123!
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Nico123
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02.12.2017 - 18:18
Locatie: Deventer

Ik kan deze auto helaas niet opzoeken met mijn Vida versie. Daarom heb ik de laatstmogelijke V70 gekozen; MY2015.
Ik kom dan op slot 31416686, zie ook screenshot.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”