Rechtstreeks naar Noorwegen

De rubriek waar je praat over (reizen naar en verblijf in) de Scandinavische landen.
Plaats reactie
Emmevi
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Dat is het ook, maar niet elk bedrijf maakt het eerste jaar gelijk miljoenen winst voor nieuwe grote investeringen. Daarbij wordt de open ruimte in de Eemshaven ook beperkter door de andere bedrijven die er al aan de kade zitten.
Laatst gewijzigd door Emmevi op 04.02.2023 - 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Maar als je een bedrijf begint, zeker van die omvang, zorg je toch eerst dat alle randvoorwaarden in orde zijn.
En als je een schip op vaste tijden wilt laden en lossen moet je er toch minimaal voor zorgen dat er een plek is om te laden en lossen.
Nu zijn ze er van uitgegaan dat 'er wel een plek zal zijn'. En als dat dan een keer niet het geval is kunnen ze niet aanmeren.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Waarbij nu ook nog eens het enige schip bschadigd is.

Hou me te goede, ik vind het een top idee en hoop dat het blijft. Maar dit is voor een heleboel partijen niet zoals het zou moeten. (Waarbij al aangegeven is dat er om de steeds schaarser wordende ruimte in de Eemshaven gestreden wordt.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ik zie heel veel aannames... Het kan per aanname ook zo zijn dat Seaport toezeggingen heeft gedaan aan de rederij en die niet nakomen... ;)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Bover schreef: 04.02.2023 - 12:40 Ik zie heel veel aannames... Het kan per aanname ook zo zijn dat Seaport toezeggingen heeft gedaan aan de rederij en die niet nakomen... ;)
Precies, mijn aaname is dat die ferry club niet gemanaged wordt door pannenkoeken dus er kan maar zo veel meer aan de hand zijn dan wij hier kunnen overzien
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

deze ferry stond een jaar terug nog als eenmanszaak te boek
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ja dat had ik ook gezien en ze moeten zich in een krappe markt invechten. Als ze het goed doen halen ze Freight op met gunstige vaartijden voor trucks en prijsstelling. Wordt vervolgd
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik constateer slechts dat er nog altijd geen eigen terminal en eigen kaderuimte is. En om een ferry goed te laten renderen en in ieder geval niet afhankelijk te zijn van (en dat is geen aanname maar een feit dat na te gaan is) schaarse beschikbare afmeerplaatsen. Is het hebben van die twee zaken toch echt wel een eerste vereiste. Verder doe ik nergens aannames.

Daarnaast is ook makkelijk na te gaan dat het MS Romantika momenteel beschadigd is en dat meerdere afvaarten gecancelled zijn.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Frits V70 schreef: 03.02.2023 - 21:37
Emmevi schreef: 03.02.2023 - 21:15 Opzich wel natuurlijk want ze hebben nog niet hun eigen kade. Het mooiste zou zijn als ze aan de lange kant van de Beatrixhaven zouden liggen, want dan liggen ze met de kop of kont in de wind. Maar dat is een werkkade zonder parkeer/opstel mogelijkheid, en daar wil je natuurlijk niet allerlei toeristen tussen de vrachtwagens, shovels en heftrucks hebben lopen.
Ik begrijp niet dat de Eemshaven dit niet beter faciliteert. Is toch in beider belang, zou je zeggen?
Ergens heb je een punt alleen is die haven daar niet geschikt voor. De MS Romantika is wel zo ongeveer de Max van wat er voor het doel “veerdienst” aangemeerd kan worden in combinatie met de juiste walfaciliteiten.
Maar als je met nul komma nul niks begint, op een moddervlakte waar enkel konijnen de dienst uitmaken, je eerst alles aan moet schaffen, bouwen etc etc. Vergunningen, certificeringen etc etc, dan vraagt dat tijd en heel veel geld. Dat dan weer gekoppeld aan de toestand in de wereld…….

De Eemshaven is een industriehaven die in hoofdzaak is gericht op energie en onderhoud van de off-shore windparken, toerisme is leuk maar past daar niet.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Als ik jouw bijdrage lees Ger begrijp ik dat de Eemshaven niet de juiste keus is voor een tochtje Kristiansand.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Dan zou Delfzijl een veel mooier alternatief zijn. Ook goed voor de stad en leuk voor bezoekers en reizigers om zo'n mooi schip te zien binnen komen en vertrekken.

Is maar een klein stukje verder vanaf de Eemshaven voor het schip. Bereikbaarheid per auto naar en van Delfzijl is via de N33 ook prima te doen. Ik wist het wel.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

......... mijn bescheiden meningen, in dit erg leuke topic:
-- alle begin is moeilijk, voor een startend bedrijf
-- rederijen zijn er al sinds mensenheugenis en geschiedenisboeken, havenbedrijven ook
-- kennelijk wil iemand te snel starten met een 'eigen' veerdienst
-- en werkt een havenbedrijf niet (snel) genoeg mee
-- die schade had niet hoeven te ontstaan, als de verantwoordelijke bemanningsleden voorzorgsmaatregelen hadden genomen
-- sowieso zou ik met mijn auto-caravancombi niet een 'besproken/gereserveerde' noord-zuid v.v. koers varen, als de 'storm' meestal ruimend is van ZW naar NW en dus ook nog eens eens een twee-richting deining (met extra golfhoogten) heeft
-- toerisme is leuk en past ook in Groningen, toch?
-- de Maasvlakte is ook toeristisch geworden
-- de Europoort kent goede (passagiers)ferry-faciliteiten, al sinds 1965 https://www.vpro.nl/speel~WO_VPRO_28501 ... hull~.html
........ en verder 'staan de beste stuurlui aan wal'........ :)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Wie op een kaart kijkt ziet dat Kiel Göteburg min of meer ook een noord zuid verbinding is ... Alleen bij Kiel Helsinki heb je bijna altijd de wind van achteren en dus nauwelijks last van schommelingen op de boot.
Laatst gewijzigd door Msuidgeest op 05.02.2023 - 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

En ik zou nog steeds graag zien dat de TOR LINE weer terug komt.
En voor wie niet weet wat dat is, dat was een lijndienst in de vorige eeuw: IJmuiden <-> Göteborg vv.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Leuk, Mees! Tegen zeeziekte bestaan alleen maar zeebenen :)

Verder lees ik hier veel belangstelling om naar Scandinavie te reizen. Dan biedt een veerdienst zeker goede mogelijkheden. Ik zag bij de start dat het schip al snel volgeboekt was, dus de markt is er zeker wel.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ach de TOR line ....waar blijft de tijd. Tor is voor zover ik weet DFDS geworden....gericht op Freight hoofdzakelijk
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Inderdaad Frits, de pillen zijn ......
Je weet, ik vaar heel graag; een vakantie is pas geslaagd als er een ferry (of pont ergens tussen eilanden) is 'bereden'.

@Mark, het Kattegat is een totaal ander soort water en weder dan de Noordzee; het Skagerak kan ook al 'spoken'.
en nee, ik ga geen filmpjes of foto's plaatsen.

Ik hoop van harte voor iedereen dat de lijndienst van dit topic een blijver is.
....en dat IJmuiden <> Gothenburg weer terug komt.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Noordzee rolt vanuit de West en het Skagerak oost en ik meen bij Jutland eo vindt een ontmoeting plaats tusen die stromen en ja dat botst en de rest kun je wel raden met storm. En het benoemde spoken is erg vervelend om mee te maken ook met zeebenen....
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Msuidgeest schreef: 05.02.2023 - 11:02 Als ik jouw bijdrage lees Ger begrijp ik dat de Eemshaven niet de juiste keus is voor een tochtje Kristiansand.
Ja en nee.

Ja: is natuurlijk ideaal, dichtbij en het was qua prijs eigenlijk net zo duur als via Hirtshals. Voor het feit dat je heen en terug twee-drie dagen €200 extra betaald is peanuts.

Nee: formaat schip en de route. Denk er om dat je op momenten redelijk aan het stuiteren bent op die kano, zeker op die route en de windrichting.
Havenfaciliteiten Eemshaven zijn beneden de maat, op alle fronten. Dat mag het eerste jaar (opstart problemen) maar dat moet om moverende redenen binnen no-time goed geregeld en gefinetuned worden/zijn.

De eerste CEO is uitgekocht, de toko is technisch failliet (van wat hier zo her en der gefluisterd wordt) de nieuwe suikeroom komt voor in de Panama-papers etc etc
Allemaal geruchten en ruis die de ronde doen, waarheidsgehalte is niet te bepalen en mijn mening staat in de vorige post: het is jammer dat het zo gaat.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Al met al heb ik net op de knop "betalen" gedrukt bij Stenaline en is een bootreis tussen Duitsland en Zweden geboekt ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Naar Scandinavië”