MagSafe oplader aansluiten op USB (V60 T8) en evt. bijplaatsen USB-contacten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Een tijd geleden heb ik een Brodit houder geplaatst in mijn V60 T8.
Die houder heeft een klem voor een MagSafe oplader met een USB-C connector.
Vanwege het ontbreken van een USB-C poort onder de klep in de middenconsole, gebruik ik nu een van de 2 USB-C poorten die bestemd zijn voor de passagiers op de achterbank.
Graag zou ik de magSafe oplader aansluiten op een plek waar de kabel het netste is weg gewerkt, bij voorkeur ergens onder het dashboard of zo. Helaas is dat standaar niet mogelijk, vandaar dat ik een verloopstukje heb besteld bij "ome Ali"

Na lang wachten heb ik eindelijk het haakse verloopstukje van USB-A naar USB-C ontvangen, werkt het niet als ik de stekker van de MagSafe oplader met het verloopstukje in de USB-A poort (zonder witte rand er om heen) steek.... de lader doet echt helemaal niets.

Als ik vervolgens een adapter voor de aanstekeraansluiting in de middenconsole steek met het verloopstukje, dan werkt de MagSafe oplader ook al niet....
Maar, sluit ik een normale USB-A-to-Lightning oplaadkabel aan op de adapter voor de sigarettenaansteker, dan werkt het wél gewoon.
Ook wanneer ik een USB-C oplaadkabel aansluit op het verloopstukje en dat vervolgens in de adapter voor de sigarettenaansteker, ook dán werkt het gewoon om een iPhone rechtstreeks op te laden aan de kabel...

Het rare is dat als ik de kabel van de MagSafe oplader gewoon in het USB-C contact achteraan op de middenconsole steek, dan werkt het opladen van een iPhone zonder enig probleem.

Het lijkt er dus op dat het verloopstukje gewoon werkt... met een losse oplaadkabel er aan werkt het immers gewoon om een iPhone op te laden.
Geen van de onderdelen is dus kapot, dat heb ik over en weer gewoon getest.
Het lijkt er alleen op dat de MagSafe oplader niet kan samenwerken met het haakse verloopstukje.
Heeft een MagSafe oplader dan zoveel meer stroom nodig om te werken? Wat is dan het verschil in de vaste USB-C poorten achteraan op de middenconsole en een verloopstukje dat je gebruikt om aan te sluiten op een USB-A poort?

Nou zit ik er over te denken om een nieuw USB-C contact in te bouwen aan de passagierszijde van de middenconsole, zo hoog mogelijk tegen het dashboard, zodat de kabel van de MagSafe oplader netjes weg te werken is. In het verlengde daarvan zat ik te denken aan het bijplaatsen van een dubbel USB contact in of bij de portieren van de bijrijder en de achterpassagiers. Heeft iemand dit al wel eens eerder gedaan? Het lijkt me op zich dat dat gewoon mogelijk moet zijn.... je moet alleen een geschakelde stroomdraad vinden waarop je kan aansluiten.

Iemand tips en tricks waar ik dan rekening mee moet houden?
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
VolvieS60
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23.02.2022 - 20:27

Bij mij werkt het via een sigaretten-aansteker-oplader met daarin een USB-c aansluiting. Kabeltje is redelijk netljes langs de console af te werken.

Bij mij zit achter de console helaas geen USB-c aansluiting, meen ik. Maar ga toch nog een keer kijken 😀
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Wat voor Brodit Proclip heb je en waar is deze geplaatst? Foto eventueel?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Jeroen schreef: 04.02.2023 - 07:42 Wat voor Brodit Proclip heb je en waar is deze geplaatst? Foto eventueel?
Ik heb de volgende proclip besteld:
Brodit Proclip - Volvo S60 / V60 2019-> / XC60 2018-> Console mount 835343

Ik heb deze wel iets moeten aanpassen zodat deze gemonteerd kan worden op de console van de T8, aangezien de proclip eigenlijk niet bedoeld is voor de T6 en T8.
Op foto 2 en 3 kan je zien dat ik wat van de houder heb weg gesneden om de houder netjes te laten aansluiten. Verder heb ik wat extra dubbelzijdige tape gebruikt om de houder te monteren.

Ook de Magsafe-houder van Brodit heb ik wat aangepast, zodat de houder rechterop kan worden gezet en ik de voorste bekerhouder nog gewoon kan gebruiken.

En uiteraard nog even de gevraagde foto's:
brodit1.jpg
brodit2.jpg
brodit3.jpg
brodit4.jpg
brodit5.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Dank voor de foto's, is nog een hele constructie zo. Ik hou het wel bij mijn magsafe houder aan het ventilatierooster.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Daneel67
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 12.02.2023 - 11:23
Locatie: Zaandam

Idd een aanpassing van de clip, maar niet onoverkomelijk. Persoonlijk vind ik de positie bij jouw aangepaste clip fijner dan bij een ventilatierooster (al is dat natuurlijk zeer persoonlijk). Ik heb in mijn vorige autos altijd van de Kuda-consoles gehad. Heel mooi en zo ... maar voor de V60 zijn die ook niet voor de T6/T8.
Kan bij jou (als je de clip zo aanpast) de bekerhouder nog normaal open en dicht?
V60 - T8 awd Plus Bright Onyx Black 2023 in de Care-by-Volvo uitvoering. Dus met panoramadak, intellisafe surround, leer, full-led, trekhaak etc.
V70 - D5 Edition Sport M6 (BJ2006)met Polestar van 2006 tot 2010
V70 - D5 AWD Edition Sport GT6 (BJ2007) met Polestar van 2010 tot 2015
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Daneel67 schreef: 21.02.2023 - 10:47 Kan bij jou (als je de clip zo aanpast) de bekerhouder nog normaal open en dicht?
Op de laatste foto is de bekerhouder gesloten, of bedoel je wellicht iets anders?
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Daneel67
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 12.02.2023 - 11:23
Locatie: Zaandam

Het lijkt alsof de bovenkant van de clip, het rolluik (met name de lip die daarop uitsteekt) tegen zou kunnen houden.
Maar blijkbaar gaat die precies langs de clip
Dat maakt het dan ook meteen een mooi alternatief!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 - T8 awd Plus Bright Onyx Black 2023 in de Care-by-Volvo uitvoering. Dus met panoramadak, intellisafe surround, leer, full-led, trekhaak etc.
V70 - D5 Edition Sport M6 (BJ2006)met Polestar van 2006 tot 2010
V70 - D5 AWD Edition Sport GT6 (BJ2007) met Polestar van 2010 tot 2015
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Die gaat er inderdaad gewoon onder door.
Omdat het maar een klein randje is waar de brodit houder op vast zit, heb ik nog war extra dubbelzijdige tape gebruikt om er zeker van te zijn dat de houder goed zou blijven zitten.... en tot nu toe is dat gelukkig ook gewoon het geval.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”