thanksV480-S60 schreef: ↑09.02.2023 - 21:19 Daar verschillen de meningen over. Ikzelf gooi in de XC60 wel E5 omdat ik daar weinig in rij en er dan sneller veroudering van de benzine wordt voorkomen. En omdat ik de motor daar fijner op vind lopen. Ook wordt het bij de T6 aanbevolen om Euro 98 (dus nu E5) te tanken. Maar de 2.5T zou geen problemen met E10 moeten hebben omdat daarbij Euro95 gewoon is. Er zijn echter mensen die daar anders over denken. En daarom altijd E5 (Euro98) tanken.
Ik heb met mijn oude 2.5T altjd Euro95 getankt (toen ook nog E5) en nooit jou probleem gehad. Het is moeilijk om daar de oorzaak te leggen.
Ik zou de oorzaak toch in de eerder genoemde zaken zoeken.
soms afslaan bij stationair
- DeZwaan
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 26.05.2022 - 13:58
- Locatie: Westzaan
XC70 2.5T (2002)
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27478
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij mijn ouders gebeurde het tijdens normaal rijden.DeZwaan schreef: ↑10.02.2023 - 06:38Als het filter dicht zou zitten, dan zou de motor toch juist bij hogere belasting inhouden? In dat gebied waren geen issues (nog).fredhead schreef: ↑09.02.2023 - 20:17 Tja zeg het maar. Ik heb op internet meerdere verhalen gelezen van mensen die op E10 benzine problemen hadden en op E5 niet meer.
Wat je nog eens zou kunnen doen is het brandstoffilter een keer wisselen (volgens mij heeft deze generatie er nog een), maar daar zou ik nog niet direct haast mee hebben als de problemen nu wel lijken.
Kan ook komen door andere kwaliteit benzine en vandaar de opmerking over het filter.
Ik weet nog dat we als kind een keer stil hebben gestaan met de Land Rover die m'n ouders hadden en dat bleek achteraf een verstopt benzinefilter te zijn. Ook na het tanken van kennelijk slechtere benzine.
Ik ga het even aanzien, want de problemen lijken weg nu.
De Pajero heb ik ook het filter tussentijds moeten vervangen, dat is dan een diesel, maar deze begon vanaf 2500 toeren in te houden en hard of normaal gas geven maakte geen verschil.
Maar inderdaad, als het nu weg is gewoon een poos aan kijken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D