Wat gebeurt er als de levertijd van je nieuwe Volvo wordt verschoven ?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
mvbo
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 09.02.2023 - 15:50

Duidelijk verhaal. Wat is over het algemeen jullie ervaring vwb het krijgen van een nieuwer model dan die je feitelijk besteld hebt? Ik zou verwachten dat je er nooit slechter van wordt (qua opties), of is dit een gevaarlijke aanname?
Ik kan me voorstellen dat een kleur op een gegeven moment uit het assortiment verdwijnt, en dat ik ipv de bestelde Platinum Grey een andere grijze optie gespoten krijg.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De gedachte is niet raar, maar pakketten veranderen net als kleuren en velgen per modeljaar, een pakket zou completer kunnen worden maar ook kaler
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Die aanname is niet geheel terecht.
Het kan maar zo zijn dat er een optie is op het ‘oude’ model welke alleen in een andere combi (duurder) op het nieuwe model leverbaar is.
Ook de kleur kan een dingetje zijn. De XC40 van mijn vrouw (besteld my22, werd door Volvo geannuleerd en daar kwam een my23 voor in de plaats) was eerst in ‘basis’ wit besteld (zonder meerprijs). MY23 had geen ‘basis’ wit meer, wel zwart maar die wilde ze beslist niet. Dus ‘moest’ ze een andere kleur kiezen tegen meerprijs.
Velgen zijn altijd wel (achteraf door dealer voor aflevering) te wijzigen naar smaak.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5097
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Prijzen kunnen veranderen, kleuren kunnen niet meer leverbaar zijn, "vroeger" kan je nog wel eens mazzel hebben dat je later alsnog een limited edition, polar of business line kon kiezen. Nu lijken de auto's allemaal limited surprise editions :)
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Of je bestelt een auto met fiscale waarde X, die op het moment van vertraagde levering ineens X+Y is geworden. Meer bijtelling voor de mensen die zakelijk rijden... Nooit leuk.

Ik waag me niet aan de "nieuwer MY is beter" stelling. De tendens is dat het allemaal meer standaard moet worden en ruimte voor persoonlijke keuzes wordt dus kleiner. Zelfs tegen meerprijzen heb je in sommige modellen keuze uit precies vier kleuren. Erger vind ik de "chip is er niet, dus u heeft pech" en "wij bepalen als fabrikant wat daarvoor de vergoeding is" houding, ongeacht of het op een vlaggenschip of instapmodel ontbreekt. Je hebt geluk dat je een auto mag kopen, ook als het 98% van de auto wordt :)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Bursting_Blue_II schreef: 14.02.2023 - 22:20 Of je bestelt een auto met fiscale waarde X, die op het moment van vertraagde levering ineens X+Y is geworden. Meer bijtelling voor de mensen die zakelijk rijden... Nooit leuk.
Al moet ik wat dat aangaat een positieve vermelding maken voor Volvo.
De XC40 (my22, geannuleerd door volvo) van mijn vrouw werd een my23 welke duurder uitviel dan de origineel bestelde my22.
De fiscale waarde was hoger maar Volvo nam het verschil in lease prijs voor zn rekening. Desalnietteplus betaalt mijn vrouw per saldo wel een hogere bijtelling dan voor de voorziene my22, maar toch.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Dat is netjes. Voor de rijder is het andersom prettiger, voor de werkgever is dit een mooie oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”