motorstoring P025811 brandstofdosering laag

Plaats reactie
Mrchocomel
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 29.12.2021 - 08:51

Betreft een S60 2.0T uit 2010.

Paar maanden terug ineens motorstoring, auto reed voor de rest prima. Bij garage uitgemeten en werd geadviseerd flesje motorreiniger in de tank te gooien en het even aan te zien, melding verwijderd en lampje motorstoring bleef uit. Vandaag ging het lampje ineens weer branden (reed op dat moment rustig, tank wel bijna leeg). Ook nu weer geen verlies van vermogen of wat dan ook. Auto moet nog uitgelezen worden maar ik vermoed dat het weer dezelfde melding is.

Iemand toevallig bekend waar het probleem aan kan liggen, is het een bekende melding? Met google kwam ik het volgende tegen:

WAT DE P0258-CODE BETEKENT
P0258 is een OBD-II-generieke code voor het brandstofmeetbesturingsklepcircuit van de injectiepomp met een lage of geen stroomsterkte wanneer de motorregeleenheid (ECM) geen signaal ontvangt van de brandstofverrijkingsklep.
WAT VEROORZAAKT DE P0258-CODE?
De motorregeleenheid (ECM) controleert de positie stroomterugkoppeling van de brandstofinspuitpomp doseerklep wanneer opdrachten voor het regelen van de klep vanuit de ECM naar de klep worden gezonden.
- De ECM probeert de klep te verplaatsen en als de stroom laag is of niet voldoet aan de specificaties, stelt het de code P0258 in en schakelt het Check Engine Light in.
- Het probleem kan te wijten zijn aan een open circuit in de bedrading of aansluiting op de injectiepomp.
- De batterij is minder dan 8 volt of het voedingsrelais van de injector heeft een open circuit.


Ik krijg wel af en toe een melding van lage accuspanning wanneer ik de auto op contact zet, maar de auto start 99% van de keren direct. Laatste maand 2 keer gehad dat hij even een seconde of 2 nodig had om aan te slaan. Bij het laatste onderhoud gaf de garage ook aan dat de accu minder begint te worden maar dat hij op zich nog niet direct vervangen hoefde te worden. Zou het kunnen dat de accu nu soms onder de 8 Volt duikt en zich dan weer herpakt? Continu minder dan 8 volt dan zou je hem geleidelijk aan leegtrekken.

Gr Smet
redracer
4th Gear member
Berichten: 551
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Slechte accu's geven inderdaad rare storingen . los van het starten , je komt een keer te staan met die accu plus je dynamo maakt overuren om die accu vol te krijgen . Die zou ik sowieso niet te lang laten zitten.

Verder is een injector die slecht word ( vandaar dat flesje ) nog verdacht of de brandstofdruksensor.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”