Google Maps ziet Fastned dichtbij niet

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Hugo van N.
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 10.12.2021 - 10:24
Locatie: Nuenen

Als ik aan Google Assistant vraag om naar Fastned te navigeren krijg ik telkens Fastnedlocaties te zien die ver weg liggen terwijl er binnen enkele kilometers een Fastned locatie is (met voldoende vrije palen).
Dit is me al meerdere keren opgevallen. Loopt iemand anders hier ook tegenaan en kan het evt. aan mijn instellingen liggen? Of zou het komen doordat ik nog voldoende accu capaciteit heb (50%+)?
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Bij mij geeft Google ook nooit het laadstation wat je verwacht. Google laat je liever naar een 50 kW station op 5 minuten van de snelweg gaan, dan naar een 300 kW Fastned-station langs de snelweg.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
RensB
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10.08.2021 - 15:00
Locatie: Julianadorp

Ik heb deze ervaring niet maar kan komen door mijn navigeer opdracht via google maps. Als ik vraag "navigeer naar Fastned op mijn route" komt alles te voorschijn en is het een kwestie van kiezen. Uiteraard heb ik mijn keuze in de software open gezet voor Fastned.
Hugo van N.
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 10.12.2021 - 10:24
Locatie: Nuenen

RensB schreef: 02.03.2023 - 12:03 Ik heb deze ervaring niet maar kan komen door mijn navigeer opdracht via google maps. Als ik vraag "navigeer naar Fastned op mijn route" komt alles te voorschijn en is het een kwestie van kiezen. Uiteraard heb ik mijn keuze in de software open gezet voor Fastned.
Dat lijkt idd de truc te zijn, je moet 'op mijn route' erbij zeggen, dan werkt het perfect. Bedankt Rens!
Ron65
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 28.01.2022 - 16:44

Hugo van N. schreef: 27.02.2023 - 10:37 Als ik aan Google Assistant vraag om naar Fastned te navigeren krijg ik telkens Fastnedlocaties te zien die ver weg liggen terwijl er binnen enkele kilometers een Fastned locatie is (met voldoende vrije palen).
Dit is me al meerdere keren opgevallen. Loopt iemand anders hier ook tegenaan en kan het evt. aan mijn instellingen liggen? Of zou het komen doordat ik nog voldoende accu capaciteit heb (50%+)?
Kan het zijn dat maps rekening houd met de preconditioning tijd? dan is een dichtbij gelegen fastned niet aan te raden omdat dan je accu nog niet op de juiste temperatuur is en de laadsnelheid dan bij 60 a 70 blijft steken.
Ik vermoed dat Maps daar rekening mee houdt en daarom een lader een stuk verderop adviseert, waardoor de auto de accu wél kan voorbereiden op snelladen.
Hugo van N.
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 10.12.2021 - 10:24
Locatie: Nuenen

Ron65 schreef: 23.03.2023 - 21:36
Hugo van N. schreef: 27.02.2023 - 10:37 Als ik aan Google Assistant vraag om naar Fastned te navigeren krijg ik telkens Fastnedlocaties te zien die ver weg liggen terwijl er binnen enkele kilometers een Fastned locatie is (met voldoende vrije palen).
Dit is me al meerdere keren opgevallen. Loopt iemand anders hier ook tegenaan en kan het evt. aan mijn instellingen liggen? Of zou het komen doordat ik nog voldoende accu capaciteit heb (50%+)?
Kan het zijn dat maps rekening houd met de preconditioning tijd? dan is een dichtbij gelegen fastned niet aan te raden omdat dan je accu nog niet op de juiste temperatuur is en de laadsnelheid dan bij 60 a 70 blijft steken.
Ik vermoed dat Maps daar rekening mee houdt en daarom een lader een stuk verderop adviseert, waardoor de auto de accu wél kan voorbereiden op snelladen.
Dat lijkt me de meest logische verklaring. Zie ook: https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 517b447146
Plaats reactie

Terug naar “EX40”