audio instelingen

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
janseman
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 06.03.2023 - 21:10

Mijn XC60 is van okt 2022, modeljaar 2023 met een HarmanKardon audio aan boord, dat geeft verwachtingen.
Maar het geluid is bar slecht, het komt ergens onder uit de voordeuren, een beetje extra volume geeft forse resonanties in de deuren, er is geen stem te horen vanuit centraal/ frontaal en al helemaal geen geluid vanuit achterin . Zowel hoog als laag en subwoofer zijn minimaal te corrigeren; fader en balans instellen ontbreken in het instellingenmenu.
Kortom voor een dure installatie een zeer slechte prestatie , een Volvo van dik 75000 euro onwaardig.
Wie weet hier meer over te vertellen? Ik denk erover werk van te maken.
Gebruikersavatar
XC60silverdawn
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12

Ik heb de standaard audio en het geluid op zich is prima. Alleen de instellingen in AAOS zijn zeer beperkt. Geen balans en fader instellingen. Zie topic wat parallel loopt.
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1057
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Ik denk toch dat je nog wat met de instellingen moet spelen. Ik heb de HK in de C40 en daar zit toch best een fatsoenlijk geluid in. In de V60 CC hebben we B&W en dat is beter, maar ook hier zijn de instelmogelijkheden beperkt. Voordeel van B&W is vooral dat het heel gebalanceerd klinkt. Bij de HK moet je de bass wat terug schroeven om het niet vermoeiend te laten worden. Kijk ook hier eens naar, misschien helpt het je:
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Geen XC60, dus een andere 'box' rond de 'audio' van de Premium HK in de XC40 hier.
Je vermeldde niet of je High Performance of Premium hebt.
Bij Premium is er een midden luidspreker (op dashboard) en de 'Fresh Air' woofer.

In mijn topic (link bij onderschrift), gaf ik eerder aan, amper stereo te horen.
Dat moet ik corrigeren. Klinkt wel stereo en bovendien behoorlijk goed;
voor zover ik ervaring heb met (auto)audio.....

Ik keek net naar mijn instellingen:
-- alles (keuze bestuurder, alles of achter)
-- surround (ondanks dat ik tegen dit soort 'processen' ben): schuifje op 2e streepje van maximaal 6 streepjes.
symbool staat dan op (klokwijzers) 10 voor 2
-- Treble mid, Bass minus 2,5 streepje, Subwoofer minus 4 streepjes.
En, nu komt 'ie waar anderen ook moeite mee hebben omdat het er niet meer in zit (in huidige modellen)
en dat juist voor mij van groot 'panorama' / balans belang is:
Unknown.jpeg
......overigens zit dat in een ander menu (.....??!!....), namelijk "my car", ipv "geluidsbeleving"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1057
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

In mijn C40 had je geen keuze (My22), dus heeft ie de Premium die jij beschrijft.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”