In mijn XC70 ('14, 215 dkm, door vorige eigenaar laatst gespoeld bij 185 dkm) vind ik de automaat tussen 1-2-3 maar rauw schakelen. Koud helemaal, dan moet ik echt voorzichtig gedoseerd optrekken. Maar ook doorgewarmd "klapt" soms de bak terwijl ik naar mijn gevoel voorzichtig gas geef - ik ben helemaal geen stamper of snelle rijder.
Mijn vorige V'97 V70 T-5 was een stuk aangenamer...
Tijd voor een nieuwe spoeling, of nadere inspectie?
T6 AWD Polestar: "rauw" schakelen?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 16.02.2006 - 00:25
- Locatie: K'waard
©orné - kracht zit 'm in het vermogen de tong en de rechterhand/-voet te nuanceren
'97 ('04, D) V70 T-5 Exclusive AUT bordeauxrood
'14 ('21, EE) XC70 T6 AWD Polestar Summum (B6304T4 TF-80SCAWD) Seashell metallic (484) "loaded" is een understatement
... en 'n drie- en paar tweewielers
'97 ('04, D) V70 T-5 Exclusive AUT bordeauxrood
'14 ('21, EE) XC70 T6 AWD Polestar Summum (B6304T4 TF-80SCAWD) Seashell metallic (484) "loaded" is een understatement
... en 'n drie- en paar tweewielers
- xgeering
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
- Locatie: Maarssen
Als hij 30k terug nog gespoeld is zegt mijn gevoel dat een nadere inspectie het meest zinvol is. Laat een versnellingsbak specialist eens een rondje sturen en een diagnose stellen.
In ieder geval sterkte, you might need it
In ieder geval sterkte, you might need it
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 16.02.2006 - 00:25
- Locatie: K'waard
Nog goede tips daaromtrent? Ik ben niet zo heel actief en bekend in deze wereld - beetje in de buurt van Rotterdam-Oost heeft voorkeur.
('k Zou misschien elders op het forum het antwoord wel kunnen vinden, maar gemakzuchtig als ik van nature ben...)
Aiii...In ieder geval sterkte, you might need it
©orné - kracht zit 'm in het vermogen de tong en de rechterhand/-voet te nuanceren
'97 ('04, D) V70 T-5 Exclusive AUT bordeauxrood
'14 ('21, EE) XC70 T6 AWD Polestar Summum (B6304T4 TF-80SCAWD) Seashell metallic (484) "loaded" is een understatement
... en 'n drie- en paar tweewielers
'97 ('04, D) V70 T-5 Exclusive AUT bordeauxrood
'14 ('21, EE) XC70 T6 AWD Polestar Summum (B6304T4 TF-80SCAWD) Seashell metallic (484) "loaded" is een understatement
... en 'n drie- en paar tweewielers
- xgeering
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
- Locatie: Maarssen
Ik weet dat Eurotransmissie in Rotterdam zit maar vraag me niet of dat centrum, noord, zuid, west of oost is; heb er zelf geen ervaring mee en ben ook niet heel bekend in R'dam e.o.
En dat gemakzucht vind ik wat negatief klinken, in deze context geef ik de voorkeur aan 'pragmatisch ingesteld'
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 16.02.2006 - 00:25
- Locatie: K'waard
Dat moet te vinden zijn, komt goed!
Haha! Dank u beleefd - die moet ik onthouden, dat gaat nog vaak van pas komenEn dat gemakzucht vind ik wat negatief klinken, in deze context geef ik de voorkeur aan 'pragmatisch ingesteld'
©orné - kracht zit 'm in het vermogen de tong en de rechterhand/-voet te nuanceren
'97 ('04, D) V70 T-5 Exclusive AUT bordeauxrood
'14 ('21, EE) XC70 T6 AWD Polestar Summum (B6304T4 TF-80SCAWD) Seashell metallic (484) "loaded" is een understatement
... en 'n drie- en paar tweewielers
'97 ('04, D) V70 T-5 Exclusive AUT bordeauxrood
'14 ('21, EE) XC70 T6 AWD Polestar Summum (B6304T4 TF-80SCAWD) Seashell metallic (484) "loaded" is een understatement
... en 'n drie- en paar tweewielers
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1859
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Dat hoort niet.
Mijn ervaring is dat de bak 99,99% onmerkbaar schakelt, koud iets merkbaarder, maar sowieso zonder klappen of ruwte.
Dat gold voor onze bak voordat ik hem vorig voorjaar op topsnelheid opblies op de Autobahn en dat geldt nu na complete revisie door Autrans in Lunteren. Ze zitten ook in Tilburg, dichterbij voor jou denk ik.
Heb je gelijk een naam van een goede specialist, althans dat is mijn mening en ervaring.
En dan nog een tip: probeer maar niet met een T6 Polestar op topsnelheid (> 245 km/u) te gaan rijden want dat kan de TF80 bak m.i. niet aan! De onze in ieder geval niet met een complete revisie als gevolg…
Ik heb me nadien er eens in verdiept en alle verhalen lezende en wetende dat dezelfde bak verder in bijna alleen maar zwakker gemotoriseerde auto’s wordt gebruikt doet mij vermoeden dat de Polestar tuning nét teveel *kan* zijn, zeker zoals bij ons als er al 230K op de teller staat en ondanks dat de bak preventief gespoeld is.
Ook in een filmpje van T6 met Polestar tuning wordt aangegeven dat de bak de beperkende factor is qua maximaal vermogen dat geleverd zou kunnen worden.
Maar ik kan er ook naast zitten en gewoon pech hebben gehad, dat kan ook nog natuurlijk.
Anyway, hij schakelt nu wederom zijdezacht en onmerkbaar. Meestal alleen te merken aan de toerenteller, want bij lage toeren is het motorgeluid ook nihil.
Gr. Edwin.
Mijn ervaring is dat de bak 99,99% onmerkbaar schakelt, koud iets merkbaarder, maar sowieso zonder klappen of ruwte.
Dat gold voor onze bak voordat ik hem vorig voorjaar op topsnelheid opblies op de Autobahn en dat geldt nu na complete revisie door Autrans in Lunteren. Ze zitten ook in Tilburg, dichterbij voor jou denk ik.
Heb je gelijk een naam van een goede specialist, althans dat is mijn mening en ervaring.
En dan nog een tip: probeer maar niet met een T6 Polestar op topsnelheid (> 245 km/u) te gaan rijden want dat kan de TF80 bak m.i. niet aan! De onze in ieder geval niet met een complete revisie als gevolg…
Ik heb me nadien er eens in verdiept en alle verhalen lezende en wetende dat dezelfde bak verder in bijna alleen maar zwakker gemotoriseerde auto’s wordt gebruikt doet mij vermoeden dat de Polestar tuning nét teveel *kan* zijn, zeker zoals bij ons als er al 230K op de teller staat en ondanks dat de bak preventief gespoeld is.
Ook in een filmpje van T6 met Polestar tuning wordt aangegeven dat de bak de beperkende factor is qua maximaal vermogen dat geleverd zou kunnen worden.
Maar ik kan er ook naast zitten en gewoon pech hebben gehad, dat kan ook nog natuurlijk.
Anyway, hij schakelt nu wederom zijdezacht en onmerkbaar. Meestal alleen te merken aan de toerenteller, want bij lage toeren is het motorgeluid ook nihil.
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!