Welk merk / type kick-mat gebruiken de bestuurders met kleine kinderen?

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Voor de bestuurders met kleine kinderen of mee-rijders die bergruimte nodig hebben: Gebruiken jullie kick-mats (ook wel "front seat protector" en/of rear-seat-organiser") en zo ja, welk merk en type is aan te bevelen? Op Amazonia vond ik een nette kinderstoelonderlegger en een autostoel-organiser van AthlonTools die er wel aardig uitzien, maar hoor graag ervaringen en aanbevelingen.

Liefs heb ik geen riempjes om de rugleuning van de voorstoelen: Bevestiging aan de hoofdsteun en onder de stoelen lijkt me het netst. Suggesties?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Volvo heeft zelf een prima ding daarvoor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Dank, niet gevonden op V-store maar dan zoek ik daar ook even. Had ondertussen ook deze gevonden, het lijkt allemaal erg op elkaar. Voor 15 Euro waag ik het er wel op.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
David_O
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

Die bij V-store kost volgens mij iets van €50,- (!).

Mijn vrouw heeft ook dergelijke hoezen achter de bestuurders- en bijrijdersstoel. Boven om de hoofdsteun en onder (wel) met een koord/elastiek aan de onderzijde van de rugleuning. Weet niet waar ze vandaan komen, maar verwacht iets in dezelfde prijsrange als jij aangeeft.
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Ik heb twee verschillende matten besteld, die van 15 Euro en één van Athlon die 32-ish Euro kost, maar die ook een losse etui en ipad houder enzo bevat. Na ontvangst maak ik wel wat foto's en post ik wat beter bevalt.
David_O
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

Heb je ze inmiddels binnen?

Mijn jongste zoon gaat over niet al te lange tijd in zijn autostoel van tegen de rijrichting in naar met de rijrichting mee en die moet dan afleren dat hij niet zijn voeten tegen de passagiersstoel mag parkeren. Ik vrees dat ik ook wel zo'n mat kan gebruiken.... :-D
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Gewoon schoenen uit doen. ;)
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
David_O
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

Dat is idd het makkelijkste / veiligste ja :-D
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

David_O schreef: 22.03.2023 - 21:34 Heb je ze inmiddels binnen?

Mijn jongste zoon gaat over niet al te lange tijd in zijn autostoel van tegen de rijrichting in naar met de rijrichting mee en die moet dan afleren dat hij niet zijn voeten tegen de passagiersstoel mag parkeren. Ik vrees dat ik ook wel zo'n mat kan gebruiken.... :-D
Ja, ik heb beiden binnen. De producten van Athlon zijn echt netjes (heb een beschermmat van hetzelfde merk onder het kinderstoeltje) maar eerlijk gezegd doet de mat van 15 Euro het ook prima. Voor de XC60 komt de maat ook goed overeen met de stoel. Het bandje dat om de stoel heen moet valt netjes in de split tussen rugleuning en zitvlak en aan de onderzijden zitten twee haakje aan elastiek, die je onder de stoel kan inhaken waardoor het goed strak zit.

Als de kosten een overweging zijn zou ik die van 15 Euro aanbevelen. "Lionstrong achterbank organizer" op zoeken op Amazon en dan heb je die zo gevonden. Athlon is ook mooi, en naar keuze met helemaal zwarte afwerking of rood stikwerk. Bij gelegenheid maak ik alsnog de beloofde foto's.
redracer
4th Gear member
Berichten: 551
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Die lijkt wat korter en heeft zo te zien niet de elastieken met haakjes, die 'feature' bevalt me het meest omdat de mat daarmee vrij strak tegen de stoel aanzit en de hoogte is aan te passen. Ik vind het belangrijk om het zijwaartse bandje weg te werken in de spleet van de stoel. Voor de I-pad heb ik een houder die in het 'gaatje' van de hoofdsteun vast zit, dus een apart schermvenster was niet nodig. Als je deze prijzen ziet vraag je je wel af waarom Volvo dan 50 piek voor een zeer soortgelijk product vraagt...
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”