Irritante achter gordel meldingen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Janman10
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 31.01.2023 - 15:10

Goedemorgen allemaal!

ik heb een irritant probleempje met mijn V50..
Als ik rij krijg ik af en toe verschillende meldingen over de gordels en begint die irritant te piepen.
Soms is het alleen een melding, soms een piepje en soms een harde toon over de radio. Het is ook niet constant maar heel random.
Het maakt niet uit of ik de achterdeuren opgehad heb of niet, ook de gordels in alle houders gedaan maar dit helpt ook niet.

Het is een duitse auto dus de meldingen zijn in het duits maar het zijn deze meldingen;
geen achterste riemen gebruikt
1/2/3 achterste riem gebruikt

Heb een filmpje gemaakt zodat je kan zien wat er gebeurt

https://1drv.ms/v/s!AgjREaxtqtCCguQ0T-N ... w?e=P2RAqN

Iemand enig idee hoe ik dit oplossen kan want het is echt super irritant tijdens het rijden.
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Ik denk dat je een slecht contact hebt in een van de gordels. De achterbank zelf heeft geen sensor. Als de deur open is geweest, of als er een gordel los wordt gemaakt volgt de melding. Hoe die klinkt is afhankelijk van de snelheid van de auto (op de snelweg is dat behoorlijk irritant)
Janman10
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 31.01.2023 - 15:10

lancer schreef: 09.03.2023 - 09:43 Ik denk dat je een slecht contact hebt in een van de gordels. De achterbank zelf heeft geen sensor. Als de deur open is geweest, of als er een gordel los wordt gemaakt volgt de melding. Hoe die klinkt is afhankelijk van de snelheid van de auto (op de snelweg is dat behoorlijk irritant)
heb de achterbank even los gehad en vond 3 stekkertjes van de gordels. Deze los gemaakt en het lijkt alsof de meldingen nu weg zijn..
Natuurlijk niet de ideale oplossing maar kan nu in ieder geval volgende week 3 uur lang ongestoord naar onze vakantie bestemming rijden.
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 640
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

Middels VIDA kan je ook bepaalde meldingen (laten) uitschakelen, voor de achterbank heb ik deze destijds compleet gedeactiveerd vanwege het regelmatig gebruik van de achterportieren om materiaal te vervoeren etc..
Ineens bij de voorstoelen de harde pieptoon als je harder dan 30/u rijdt ook uitgezet, de 'klikkerdeklik' heb ik wel laten aan staan op de voorstoelen.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2 Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”