Sinds enige tijd stottert mijn motor bij goed optrekken rond de 3000 toeren, bij rustig optrekken en constant rijden is er geen probleem.
Het gaat om een V60 van 2012 /D3 163 pk met 230.000 km.
Ik heb al eens een busje injector cleaner bij mijn tank gedaan en dan lijkt (?) het wel beter te zijn. Er is niet echt een constante lijn in te trekken, soms lijkt het weer een hele tijd in orde.
Stotteren bij (snel) optrekken en hogere toeren / D3
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5607
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen?
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5607
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Sommigen vervangen niet standaard het brandstoffilter.
Mogelijk staat het op een factuur. Anders even navragen.
Advies is ieder jaar voor de winter invalt vervangen.
Wil niet zeggen dat dit het euvel is. Maar kan het wel zijn. (bij mijn diesel wel)
Is de Volvo al eens uitgelezen? Of heb je foutmelding gehad?
Mogelijk staat het op een factuur. Anders even navragen.
Advies is ieder jaar voor de winter invalt vervangen.
Wil niet zeggen dat dit het euvel is. Maar kan het wel zijn. (bij mijn diesel wel)
Is de Volvo al eens uitgelezen? Of heb je foutmelding gehad?
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05.01.2020 - 22:41
Ik zie dat de brandstoffilter vorig jaar vervangen is, +/- 30.000 km geleden.
Hij heeft recent terug een service gehad en ik had het probleem (dat zich toen weer even niet voor deed) aangegeven, maar toen waren er geen foutmeldingen.
Hij heeft recent terug een service gehad en ik had het probleem (dat zich toen weer even niet voor deed) aangegeven, maar toen waren er geen foutmeldingen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5607
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Dan kan je deze waarschijnlijk uitsluiten. 30.000 km is redelijk normaal.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27569
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Is de auto al eens uitgelezen?
Of anders eens live de data uitlezen op het moment dat het probleem zich voor doet in de hoop dat je een indicatie krijgt waar te zoeken.
Of anders eens live de data uitlezen op het moment dat het probleem zich voor doet in de hoop dat je een indicatie krijgt waar te zoeken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
Turbo slang is wel een kwaaltje maar dat zal het niet zijn. Ik heb eens lekke turbo slang gehad. Auto geeft foutmelding en hij beperkt al je vermogen. Hij gaat dan echt in noodloop lopen. (Heb zelf ook een d3 met 5 cilinder)
Ik zou ook met uitleesapparatuur naar live data Kijken. Vooral naar je brandstof druk. Ik geloof dat deze ergens de 3.4 en 3.5 bar moet liggen. Wordt waarschijnlijk in kpa aangegeven.
Ik zou ook met uitleesapparatuur naar live data Kijken. Vooral naar je brandstof druk. Ik geloof dat deze ergens de 3.4 en 3.5 bar moet liggen. Wordt waarschijnlijk in kpa aangegeven.
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
- 0000vt
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 06.09.2021 - 17:06
Sensoren willen ook goed verstoppen en verkeerde data doorgeven. Ik weet niet of je vooraf al kan weten of het hier aan ligt of dat je pas na vervanging van de sensoren het zeker weet...
Maar zoals gezegd is het uitlezen van de error codes met een OBD of dice een eerste stap.
Maar zoals gezegd is het uitlezen van de error codes met een OBD of dice een eerste stap.
V60 D3 5 cyl R-Design 2011 325.000km+
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05.01.2020 - 22:41
Tijdens een weekendje Ardennen dook het terug een paar keer op, vooral waneer de wagen net gestart is (zowel bij warme en koude) motor, bij het optrekken stotteren en schokken, na een tijdje verdwijnt het en is er verder geen probleem en rijdt hij normaal....
Langs geweest bij de garage en morgen wordt er naar gekeken.
Langs geweest bij de garage en morgen wordt er naar gekeken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05.01.2020 - 22:41
Kreeg telefoon van de dealer dat ze al 3 uur aan het zoeken zijn en niks vinden en de vraag of ze dieper moeten graven...:s (en dat de kosten van de werkuren oplopen)
Geeft blijkbaar niets van foutcodes bij het uitlezen...ook niet live wanneer het probleem zich voor doet.
Vrijdagnacht zou ik er mee op ski vakantie vertrekken....
Geeft blijkbaar niets van foutcodes bij het uitlezen...ook niet live wanneer het probleem zich voor doet.
Vrijdagnacht zou ik er mee op ski vakantie vertrekken....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
Oei als de dealer al zolang moet zoeken zonder resultaat is niet goed. Al moet ik wel zeggen dat de dealers het soms ook echt niet weten.
Mijn vrouw rijdt in een suzuki swift sport 1.6 deze bleef in de toeren hangen bij stationair draaien. Auto had toen ook 3 dagen bij dealer gestaan, ze hadden niks kunnen vinden geen storing in de ecu niks. Moesten zo maar ermee rijden of ze gingen echt de motor uitelkaar halen.
Uiteindelijk live data gelezen de Luchtmassameter schommelde nogal in zijn waardes, de gok genomen nieuwe Luchtmassameter en de probleem is sindsdien weg.... vraag is hoe betrouwbaar zijn sommige dealers
Mijn vrouw rijdt in een suzuki swift sport 1.6 deze bleef in de toeren hangen bij stationair draaien. Auto had toen ook 3 dagen bij dealer gestaan, ze hadden niks kunnen vinden geen storing in de ecu niks. Moesten zo maar ermee rijden of ze gingen echt de motor uitelkaar halen.
Uiteindelijk live data gelezen de Luchtmassameter schommelde nogal in zijn waardes, de gok genomen nieuwe Luchtmassameter en de probleem is sindsdien weg.... vraag is hoe betrouwbaar zijn sommige dealers
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
Ik zou zeggen een lamda sensor kan ook gek doen als die defect is maar zie dat je co gehalte gecontroleerd is. Is je auto getuned eigenlijk? Bij mij is namelijk de egr dicht. En een egr als die meedoet en defect is kan ook vervelend doen
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning