Elke keer opnieuw verbinden ?!

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 695
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

Ik zet even de vraag hier neer :

Mijn XC60 2015 Sensus Connect. iPhone 13 Pro

Elke keer moet ik mijn internet verbinding opnieuw starten alvorens mijn telefoon een verbinding toestaat. Dit is zowel via Bluetooth als Wifi ( als ie m’n hotspot al vindt ).

Als ik even stop en mijn auto uitzet moet ik ( als ik opnieuw start ) steeds m’n hotspot verbinding via Bluetooth opnieuw starten…. Erg irritant. En dan is Bluetooth nog heg makkelijkste. In de auto vindt hij 10-tallen netwerken maar m’n telefoon zelden. 🤨

Is dit nu niet zo simpel te configureren dat de telefoon en Sensus elkaar direct kunnen vinden. Bluetooth audio doet het namelijk wel direct met Spotify….
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Voor zover ik weet is het iedere keer opnieuw verbinden. Er is een mogelijkheid om een datakaart ergens in de auto te doen. Althans dat was bij mijn 2015 V70 zo….
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

V70Rene schreef: 10.03.2023 - 21:03 Ik zet even de vraag hier neer :

Mijn XC60 2015 Sensus Connect. iPhone 13 Pro

Elke keer moet ik mijn internet verbinding opnieuw starten alvorens mijn telefoon een verbinding toestaat. Dit is zowel via Bluetooth als Wifi ( als ie m’n hotspot al vindt ).

Als ik even stop en mijn auto uitzet moet ik ( als ik opnieuw start ) steeds m’n hotspot verbinding via Bluetooth opnieuw starten…. Erg irritant. En dan is Bluetooth nog heg makkelijkste. In de auto vindt hij 10-tallen netwerken maar m’n telefoon zelden. 🤨

Is dit nu niet zo simpel te configureren dat de telefoon en Sensus elkaar direct kunnen vinden. Bluetooth audio doet het namelijk wel direct met Spotify….
Je kunt een opdracht formuleren dat wanneer je verbinding hebt met de auto, je hotspot automatisch ingeschakeld wordt. Ik zou hier zelf ook even naar moeten kijken..

Maar ik weet nu eerlijk gezegd niet meer of een Sensus Connect systeem automatisch naar een hotspot zoekt bij het inschakelen van de auto. Dat is iets te lang terug voor mij..
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”