Aankoop advies v50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Samuel-)
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11.03.2023 - 10:05

goedemidaag,

ik ben net neuiw hier ben nog niet in bezit van een volvo maar daar gaat wel verandeering in komen. Ik ben opzoek naar een volvo v50 met een 1.6 of 2.0 liter diesel rond 2009/2012 nou hoorde ik laast dat dat die blokken wat kwaalen heeft dus is mijn vraag is het verstandig om er zon een aan te schaffen of wat zijn de dingen waar je op moet letten als je er een koopt. Graag hoor ik van jullie

Groeten
Samuel
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Van de 1.6 doe je er goed aan de latere D2 te nemen.
Deze is wat betrouwbaarder dan eerste generatie van deze blokken.

Zelf een 2.0D uit 2004 gehad en ik heb er een berg ellende mee gehad, zijn er ook met meer geluk en die rijden redelijk probleemloos naar een hoge kilometerstand toe.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Heb zelf een S40 met 2.0D, heel betrouwbaar tot nu toe. Wel ontzettend smerig, geen roetfilter.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Samuel-)
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11.03.2023 - 10:05

fredhead schreef: 11.03.2023 - 18:45 Van de 1.6 doe je er goed aan de latere D2 te nemen.
Deze is wat betrouwbaarder dan eerste generatie van deze blokken.

Zelf een 2.0D uit 2004 gehad en ik heb er een berg ellende mee gehad, zijn er ook met meer geluk en die rijden redelijk probleemloos naar een hoge kilometerstand toe.

wat verastaat uw onder een latere model rond 2014 en wat zijn de brobleemen die veel al voorkomen zijn dat dan de verstuifers die lekken of meer
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

In ieder geval een nemen die D2 heet en niet "1.6D"
Staan hier op het forum de nodige dingen over geschreven want daar gaat een hoop aan stuk.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Laat een Volvo aankoopkeuring doen van ca. 100 Euro.

En zorg dat je nog wat geld achter de hand hebt.

Als de turbo en/of de verstuivers ooit vervangen moeten worden ben je zo een paar duizend euro verder.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Turbo inclusief montage bij de 2.0D was ergens rond de 2800 euro als ik het goed heb onthouden toen die van mij plof zei.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Hoekstra
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 21.03.2012 - 09:00

Ik had voorheen een 2.0D uit 2005. Dijk van een goede wagen en nooit problemen gehad 6 jaar heerlijk rondgereden. Ik zou toch een 2.0 liter nemen die zeker met trekhaak toen heerlijk reed. En ik zou er eentje bij een volvospecialist kopen als ie al een flinke leeftijd heeft. Die hebben er kijk op en mogelijk alle kritieke onderdelen al vervangen
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Gebruikersavatar
koos
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 30.01.2007 - 12:15

Hangt vooral af van hoe er met de V50 diesel is omgesprongen. Zelf twee v50s met een 1.6d gehad, één uit 2007, en een V50 1.6 drive uit 2010 gereden.
De 2007 was echt niet goed, met 160000KM echt veel narigheid mee gehad.
De 2010 was een 1.6d van de oude generatie, maar wel bijna de laatst geproduceerde. Zonder motorische / injector / andere issues bijna 470000 KM mee gereden! Wel goed het onderhoudsschema volgen, olie op tijd verversen en normaal mee rijden. Maar zeer fijne auto waar ik behoorlijk gehecht aan geraakt was. Reden van verkoop was de aankomende distributieriem en roetfilter (bij 480000KM), dit was gezien de dagwaarde (€1500,-) niet meer verstandig.
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Hej,
2.0d is zeer betrouwbaar gebleken ik heb nu 470.000 km op de teller. En dat met motortuning door Obbe, laat je dus niet tegenhouden door hoge km aantallen. Die van mij zit heel ruim in de opties bijna alles zit erop.
Alle knopjes en toeters en bellen (standkachel, powershift, keyless, elec verstelbare zetels, navi etc etc) het werkt bij mij nog allemaal.
In de loop der jaren dynamo plus startmotor vervangen en in het begin lekkage op mn schuifdakkie gehad dat was het, naast slijtdelen en onderhoud.
Ik ben opzoek naar kleiner maar bij inruil schrikken de garagisten van de km stand zo knap ziet hij er nog uit dat zegt wel eea over de kwaliteit!
Dat levert trouwens geen cent extra op, dat dan weer niet !
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”