EGR Klep

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
VolvoPunk
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 02.03.2023 - 16:51
Locatie: Ghent - Belgium

Vandaag de CC naar de Volvo garage gebracht voor groot onderhoud aan 180k km. Ik had de garagist ook gemeld dat ik heel af en toe als ik voor het rode licht stil sta rook uit de linker wielkast zie komen....Nu, de laatste weken rook ik het ook bij het "voor"starten bij de auto... Ik had al overal rond de motor gekeken ( ik dacht de EGR klep is naar de Filistijnen of de roetfilter dient vervangen te worden) maar niets gevonden. Nu de garagist vond het.... een gescheurd slangetje aan de EGR klep...
Nu vroeg ik me af... had ik geen vermogensverlies moeten hebben? Of ergens een foutmelding? Ik herinner mij ongeveer een jaar geleden dat ik op de snelweg plots de melding kreeg van vermogenverlies.... Ik ging aan de kant... motor afgelegd... gekeken op het scherm in de handleiding... googlen.... niks.... na 30m terug gestart en sindsdien nooit meer gebeurd....
Zou het kunnen zijn dat dit het moment was wanneer dat rubber slangetje gescheurd is?!?
V90 CC D4 12/2017 M
VolvoPunk
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 02.03.2023 - 16:51
Locatie: Ghent - Belgium

Hmm, niet veel reactie hierover maar toch even kort. Het was niet de EGR klep maar het rubber slangetje die hieraan gekoppeld is.... 6,80 euros! Gelukkig heb ik een eerlijke garagist!
V90 CC D4 12/2017 M
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Mooi dat het zo opgelost is en je weer zonder zorgen kan rijden!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”