Ozon Machine (top of flop?)

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven Volvo
3rd Gear member
Berichten: 371
Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
Locatie: Utrecht

Vanwege het regelmatig vervoeren van twee natte viervoeters overweeg ik een Ozon machine te kopen.
Die muffe geur is een dingetje. En om iedere keer 60 piek uit te geven bij een cleaner...

Note:
- Ik snap dat dit kunde en kennis vereist.
- ik heb al een volledige pvc bekleding achterin (Hatchbag)

Ik zocht naar info erover maar kon het niet vinden .
Zijn er mensen met ervaring, die tips hebben?

Groet
Steven
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
danny060473
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 03.01.2023 - 17:17

Ik heb er 1 gekocht om mijn caravan te “ontluchten”
En ik moet zeggen dat het heeft geholpen. Tweedehands caravan met de luchtjes van de voorgangers.

Ja je “ruikt” de ozon als ie klaar is, maar dat is er best snel uit. Dit jaar doen we het voor de tweede keer….na een jaar stalling zal het best nodig zijn.

Kost een paar tientjes, je vakt er geen buil aan….vevalt get niet zet je hem weer terug te koop op marrktplaats.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Heb het gebruikt in de auto zes jaar terug, was stevig gerookt. Dat is niet meer teruggekomen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Steven Volvo
3rd Gear member
Berichten: 371
Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
Locatie: Utrecht

Thanks voor de reacties.

Er is nogal een prijsverschil als ik naar het aanbod kijk.

De ene 70 euro, de ander 700…. Enig idee?

Groet
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
Fastmarc
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
Locatie: Steenwijk

hallo allemaal .

Pas wel op met Ozon !
nadat het in de auto gestaan heeft , daarna eerst goed luchten !!! je kunt als je het inademt rare gevolgen van krijgen en van je stokkie gaan .
voor vrouwen is het helemaal gevaarlijk , die kunnen door het in te ademen onvruchtbaar worden ( vrouwen bij ons op op de zaak mogen er niet mee werken ! )
het kan rubber aantasten , ook de rubber lijm van je autoruiten , dus vaak in je auto zetten moet je wel goed bij nadenken .

en ik gebruik het professioneel voor m'n werk , en heb er scholing voor gehad .
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Fastmarc schreef: 14.03.2023 - 19:35 hallo allemaal .

Pas wel op met Ozon !
nadat het in de auto gestaan heeft , daarna eerst goed luchten !!! je kunt als je het inademt rare gevolgen van krijgen en van je stokkie gaan .
voor vrouwen is het helemaal gevaarlijk , die kunnen door het in te ademen onvruchtbaar worden ( vrouwen bij ons op op de zaak mogen er niet mee werken ! )
het kan rubber aantasten , ook de rubber lijm van je autoruiten , dus vaak in je auto zetten moet je wel goed bij nadenken .

en ik gebruik het professioneel voor m'n werk , en heb er scholing voor gehad .
Dat dus….. eens in de zoveel tijd met de sproei extractie reiniger het tapijt en de matten deep cleanen.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Steven Volvo
3rd Gear member
Berichten: 371
Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
Locatie: Utrecht

Fastmarc schreef: 14.03.2023 - 19:35 hallo allemaal .

Pas wel op met Ozon !
nadat het in de auto gestaan heeft , daarna eerst goed luchten !!! je kunt als je het inademt rare gevolgen van krijgen en van je stokkie gaan .
voor vrouwen is het helemaal gevaarlijk , die kunnen door het in te ademen onvruchtbaar worden ( vrouwen bij ons op op de zaak mogen er niet mee werken ! )
het kan rubber aantasten , ook de rubber lijm van je autoruiten , dus vaak in je auto zetten moet je wel goed bij nadenken .

en ik gebruik het professioneel voor m'n werk , en heb er scholing voor gehad .
Check, ik meen dat je na de behandeling de auto 2-3 uur moet laten luchten voordat er ook maar even in gezeten mag worden.
Ik ben me bewust van de attentie die dit nodig heeft.

Vragen:
- Ben je bekend met de verschillen tussen goedkope en dure machines?
- is er volgens jouw werk een maximaal aantal keer dat je dit per jaar mag toepassen op een auto (2-3x per jaar of zo? Of is dat al heel veel?)

Groet
Steven
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
Fastmarc
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
Locatie: Steenwijk

Steven Volvo schreef: 15.03.2023 - 11:32
Fastmarc schreef: 14.03.2023 - 19:35 hallo allemaal .

Pas wel op met Ozon !
nadat het in de auto gestaan heeft , daarna eerst goed luchten !!! je kunt als je het inademt rare gevolgen van krijgen en van je stokkie gaan .
voor vrouwen is het helemaal gevaarlijk , die kunnen door het in te ademen onvruchtbaar worden ( vrouwen bij ons op op de zaak mogen er niet mee werken ! )
het kan rubber aantasten , ook de rubber lijm van je autoruiten , dus vaak in je auto zetten moet je wel goed bij nadenken .

en ik gebruik het professioneel voor m'n werk , en heb er scholing voor gehad .
Check, ik meen dat je na de behandeling de auto 2-3 uur moet laten luchten voordat er ook maar even in gezeten mag worden.
Ik ben me bewust van de attentie die dit nodig heeft.

Vragen:
- Ben je bekend met de verschillen tussen goedkope en dure machines?
- is er volgens jouw werk een maximaal aantal keer dat je dit per jaar mag toepassen op een auto (2-3x per jaar of zo? Of is dat al heel veel?)

Groet
Steven

verder geen ervaring met auto's , alleen met de gevaren , en dat het rubber , en rubberachtigen aantast .
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”