Actieve luchtvering en/of verlengde garantie van 3 jaar en B&W vraag

De Nieuwe XC60
Gebruikersavatar
XC60silverdawn
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12

Dus AAOS heeft een verschillend scherm/menu voor B&W en standaard audio.
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Gebruikersavatar
sunnyfunny
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16.10.2022 - 22:53

Dat zou mij niet verbazen, vanwege de concert hall en jazz club setting waarschijnlijk.
V90 T6 Recharge Aaos. (met "luchtwokkels")
ex : Citroen C5 Tourer HDI200 exclusive (bollen dus, geen wokkels)
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

jazz club ? zit dat in AAOS ? bij sensus nog nooit gezien zou er dan toch iets zijn waar AAOS verder gaat ?
David_O
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

"Studio", "Podium" en "Kamer" zijn de opties/ruimten waar uit gekozen kan worden bij een AAOS B&W systeem.
Gebruikersavatar
sunnyfunny
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16.10.2022 - 22:53

3 settings inderdaad, ik gaf er een naam aan, maar die David heeft aangegeven is geloof ik de correcte benaming. Kan mij herinneren dat de Podium volgens mij meer een concertzaal moet voorstellen en Kamer meer pop of Jazz achtig is. Studio is “Neutraal” maar natuurlijk aan te passen op met treble e.d. Subwoofer kan aardig wat vibratie produceren.
V90 T6 Recharge Aaos. (met "luchtwokkels")
ex : Citroen C5 Tourer HDI200 exclusive (bollen dus, geen wokkels)
Gebruikersavatar
sunnyfunny
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16.10.2022 - 22:53

Vandaag toch weer eens in de geluidsinstellingen gekeken. Studio, podium en kamer.
Studio geeft invloed op de locatie van het geluid : bestuurder, alle of achterin en de opties voorin, achterin. Geen fader dus.
Podium geeft invloed op de intensiteit en onthulling van het geluid. Soort surround sound idee.
Kamer geeft twee opties, concertzaal of jazzclub.
Bij studio, podium en kamer kan je de hoge tonen, de. Lage tonen en de Subwoofer bij regelen. Deze instelling is dan voor a studio, podium en kamer hetzelfde. Je kan dit niet individueel per instelling opslaan.
V90 T6 Recharge Aaos. (met "luchtwokkels")
ex : Citroen C5 Tourer HDI200 exclusive (bollen dus, geen wokkels)
lanfeest
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
Locatie: Regio Noord-Holland

Ik heb net gereden in een XC60 met luchtvering en dat reed erg fijn. Dit was een ouder model met Sensus ipv AAOS.
Waar ik benieuwd naar ben is of het mogelijk is bij een huidig model met AAOS het mogelijk is om de luchtvering instelling aan te passen terwijl je in de Pure (volledig elektrische) stand rijdt. Bij het model waar ik in heb gereden leek dat gekoppeld te zijn aan de drive modus. Leuk dat in Hybrid of Power een andere luchtvering instelling is maar als je voornamelijk elektrisch rijdt dan heb je daar niet veel aan.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Je zou even in de online handleiding kunnen kijken maar ik vermoed dat je ook in AAOS een persoonlijke drive modus hebt en dus daarmee ook de luchtvering kan instellen. Ik heb een met sensus en persoonlijke drive mode is Pure + luchtvering op ik geloof dynamic.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
lanfeest
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
Locatie: Regio Noord-Holland

Gouwe schreef: 18.03.2023 - 14:54 Je zou even in de online handleiding kunnen kijken maar ik vermoed dat je ook in AAOS een persoonlijke drive modus hebt en dus daarmee ook de luchtvering kan instellen. Ik heb een met sensus en persoonlijke drive mode is Pure + luchtvering op ik geloof dynamic.
Dus jij kan met sensus de luchtvering aanpassen in een paar standen terwijl je volledig elektrisch (Pure) rijdt?

In de online handleiding heb ik niet kunnen vinden of de luchtvering onafhankelijk van elektrisch rijden aangepast kan worden.
lanfeest
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
Locatie: Regio Noord-Holland

Even een update voor iedereen die me heeft geholpen met mijn vragen beantwoorden.

De XC60 is besteld met B&W, verlengde garantie en uiteindelijk ook de luchtvering. Ik heb gekozen voor de T6 Ultimate Black Edition. Deze wordt standaard geleverd op 21” zwarte velgen met zomerbanden. Ik zal deze set gaan voorzien met winterbanden. Daarnaast gisteren alvast een set 22” met zomerbanden gekocht.

Wil waarschijnlijk de wielkastverbreder erop laten zetten bij levering.

Verwachte levering is in december, zal in januari op kenteken gezet worden.

We rijden nu in een Opel Meriva uit 2005.
Dus wat wordt een hele fijne upgrade.

We kijken er nu wel heel erg naar uit 😄
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dat kun je bijna geen upgrade meer noemen zeg, "it's a giant leap for mankind", Veel plezier er alvast mee.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
kawazxr
3rd Gear member
Berichten: 266
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Gefeliciteerd met deze dikke vervanger, goede keuze hoor 8).
S60 T8 R-Design Hybride
bakk
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 30.08.2014 - 15:28
Locatie: Zaandam

Ik heb nu ca 3 maanden mijn xc 60 maar luchtvering is echt een verademing wat mij betreft je zweeft over de weg.
We hebben deze gekocht met ca 800 km uit dec 2021 en ook B&W erin er zit geen equalizer in ik vind dat wel jammer. Balans is overigens wel te regelen( voor ons is het ook privé auto)
We hebben de Ultimate Bright uitvoering we zijn er zeer over te spreken.
Het enige wat mij tegenvalt is de 6 uur laden.
Garantie erbij kopen is afhankelijk van de kosten.
lanfeest
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
Locatie: Regio Noord-Holland

Leuk om te horen! Hoeveel inch velgen heb je eronder zitten?

We kijken er naar uit om eindelijk met de auto te kunnen gaan rijden. Qua laden zal het bij ons sneller gaan omdat de huidige versie 2 fase laden ondersteund.

Garantie kost 1800 euro. Achteraf weten we of het nodig was…
Gebruikersavatar
PoetsXC60
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 03.07.2023 - 18:31

lanfeest schreef: 30.10.2023 - 22:32 Leuk om te horen! Hoeveel inch velgen heb je eronder zitten?

We kijken er naar uit om eindelijk met de auto te kunnen gaan rijden. Qua laden zal het bij ons sneller gaan omdat de huidige versie 2 fase laden ondersteund.

Garantie kost 1800 euro. Achteraf weten we of het nodig was…
Spannend dat wachten, maar gaat nog best snel vergeleken met vorig jaar rond deze tijd.
Ik heb ook alle opties en het rijdt heerlijk, dus dat komt vast goed.

Weet jij toevallig vanaf wanneer dat 2 fase laden is geïmplementeerd? ik lees dat nog nergens.
Mijnus (die van mij) is oktober 2022 op kenteken gezet.
Gebruikersavatar
PoetsXC60
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 03.07.2023 - 18:31

owwww, lees het net toch.

Vanaf modeljaar 2024 = per juni 2023
bakk
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 30.08.2014 - 15:28
Locatie: Zaandam

We hebben 22 inch velgen, Wel goed oppassen met trottoir randen aluminium is zo geraakt! Das wat mij betreft toch een negatief puntje erg opletten en de camera is met inparkeren niet duidelijk genoeg om schade te voorkomen.
lanfeest
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
Locatie: Regio Noord-Holland

Daarom zit ik te denken aan alloygator als bescherming voor de velgen.

Jammer dat de camera niet voldoende is om schade te voorkomen. Daar hoopte ik een beetje op
lanfeest
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
Locatie: Regio Noord-Holland

bakk schreef: 10.11.2023 - 18:01 We hebben 22 inch velgen, Wel goed oppassen met trottoir randen aluminium is zo geraakt! Das wat mij betreft toch een negatief puntje erg opletten en de camera is met inparkeren niet duidelijk genoeg om schade te voorkomen.
Heb je de standaard camera of de 360 camera?
Gebruikersavatar
Brian Bosch
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 17.08.2023 - 18:41
Locatie: Middelburg

De XC60 die ik nu een week heb, heeft ook luchtvering icm 21" sloffen. Is mijn eerste auto die deze optie heeft. Heerlijk!! Hier in de regio flink wat drempels waar je vervolgens overheen glijdt. Ga je geen spijt van krijgen.

Sowieso is deze XC60 een nieuwe rijervaring. Wat een 'wolf in schaapskleren'. Zeer blij mee! Voor jou nog even wachten, nu de voorpret en dan zelf ervaren.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”